تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803066418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت چاپ کشورمان در منطقه جايگاه خوبي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳۰ب.ظ)
صنعت چاپ کشورمان در منطقه جايگاه خوبي ندارد موج - صنعت چاپ يکي از مهمترين صنايع در جهان است به گونه‌اي که برخي از کشورهاي پيشرفته اين صنعت را در اولويت اول تا پنجم فعاليت‌هاي خود تعريف کرده و بودجه‌هاي بسياري را صرف اين مهم مي‌کنند، اما متأسفانه در ايران اين صنعت به خوبي شناخته شده نيست و مورد غفلت واقع شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ به مناسبت «روز صنعت چاپ» مديرکل، معاون، حراست و کارشناسان چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه کيوان کاشفي رئيس اتاق بازرگاني کرمانشاه از چندين چاپخانه در سطح شهر کرمانشاه بازديد نمودندکه گزارش آن در پي مي آيد؛

صنعت چاپ کشورمان در منطقه جايگاه خوبي ندارد
در ابتداي اين بازديد رحيمي زنگنه، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه با تبريک روز صنعت چاپ به دست اندرکاران چاپ گفت: اميدوارم با همکاري ارگان هاي ذيربط از جمله استانداري، صنايع و معادن، اتاق اصناف و... تدابيري براي صنعت مهجور مانده چاپ بيانديشيم تا اين صنعت بتواند در استان کرمانشاه پيشرفت کرده و به جايگاه واقعي خود برسد.
وي اضافه کرد: خيلي سخت است که مي‌بينم صنعت چاپ کشورمان و مخصوصا در کرمانشاه جايگاه خوبي ندارد، چراکه کشور ترکيه در حوزه چاپ در منطقه حدود 40 درصد از بازار منطقه را تسخير کرده است اما کشور ما متأسفانه 4 درصد بازار منطقه را در دست گرفته است.
رحيمي زنگنه ادامه داد: کشورهاي توسعه يافته، صنعت چاپ را جزو اولويت سوم يا در نهايت پنجم خود مي‌دانند اما در ايران اين صنعت در هيچ رده‌اي ديده نشده است.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه تصريح کرد: از طرفي ديگر، هزينه کارهاي چاپي که از استان خارج مي‌شود، بسيار هنگفت بوده و اين در صورتي است که تمام مجوزهاي کارهاي چاپي، از سوي همين اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي صادر مي‌شود. از چاپ روزنامه ­ها، کتاب، بسته بندي ­هاي آبميوه، چايي و ديگر محصولات با کيفيت بالاتر و قيمت پايين تر توليد و وارد استان مي شود.
رحيمي زنگنه؛ درباره وضعيت صنعت چاپ و مشکلات پيش روي آن، بيان داشت: صنعت چاپ با توجه به نقش ميان بخشي که دارد يکي از صنايع اصلي و استراتژيک يا به عنوان تکميل کننده و پيش‌برنده براي تمامي صنايع است و هيچ محصول صنعتي، کشاورزي، فرهنگي بي‌نياز از چاپ نيست.

صنعت چاپ دروازه دانايي است
معاون فرهنگي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه گفت: از آنجا که صنعت چاپ ارتباط مستقيم با فرهنگ جامعه دارد، هر چقدر صنعت چاپ قوي باشد به نوعي نشان دهنده فرهيخته گي مردم است. نحيف بودن صنعت چاپ علامت خوبي نيست، نشان دهنده ضعف فرهنگي استان است.
وي افزود: ما در کرمانشاه ضرورت ايجاد چاپ رول را داريم، روزنامه هاي ما در استان چاپ نمي شوند، در صورتي که اگر فقط همين بخش را تقويت کنيم، امور چاپ استان هاي کردستان، ايلام و حتي کردستان عراق را نيز مي توانيم پوشش دهيم و اين خود بازار کار بسيار توانمندي در استان خواهد بود.
رباني تصريح کرد: امروزه در دنيا ارتباط بين کالا و مشتري را چاپ و بسته‌بندي تعيين مي‌کند و شما وقتي به يک فروشگاه مي رويد نخست، ظاهر کالا که شامل چاپ و بسته‌بندي است شما را جذب مي‌کند و کيفيت درون بسته‌بندي در درجه دوم به مشتري ثابت مي‌شود.
وي گفت: متأسفانه صنعتي با اين عظمت نه تنها دانش و بستري مناسب برايش فراهم نيست، بلکه ابداً ديده هم نشده است. با ممنوع و محروم کردن اين بخش عظيم يعني صنعت چاپ کشور اين صنعت، صنعت نمي‌شود در حالي که ديگر صنايع با اطلاعاتي که صنعت چاپ پخش و توزيع کرده است، صنعت شده‌اند.
معاون فرهنگي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با هماهنگي‌هايي که جديداً صورت گرفته اميد مي‌رود در کليه زمينه‌هاي صنعت چاپ و با ارگان هاي که دست اندرکار هستند از جمله، استانداري، اتاق اصناف، سازمان صنايع و معادن، فني و حرفه اي و... هدف واحدي را در جهت ارتقاي اين صنعت مهم در نظر گرفته و دنبال کنيم.
وي گفت: در همين راستا، در نظر داريم سطح آموزش و خلاقيت کارکنان چاپخانه ها را افزايش دهيم و ديگر اينکه تکنسين فني تعميرکار دستگاه هاي چاپ را تربيت و آموزش دهيم. که از جمله آن براي اولين بار در دانشگاه علمي و کاربردي فرهنگ و هنر واحد يک کرمانشاه رشته چاپ از مهرماه تدريس مي شود.

صنعت چاپ ايران به علت عدم سرمايه‌گذاري در اين صنعت در حال فرسايش است
مدير چاپخانه حنا در کرمانشاه اظهار داشت: صنعت چاپ کشور نيازمند حمايت جدي دولت در اين بخش است يعني دولت بايد در اين بخش سرمايه‌گذاري کند تا بازتاب آن را ببيند، اما بدون سرمايه‌گذاري و حمايت هيچ تغيير و تحولي در اين صنعت رخ نخواهد داد.
وي افزود: مهمترين مشکل اهالي صنعت چاپ، بانک‌ها هستند که هيچ همکاري با کل اصناف ندارند و سودهاي آنچناني مي‌گيرند.صنعت چاپ کشور با ارائه تسهيلات 30 درصدي به جايي نخواهد ‌رسيد که اين مهم بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد.
بيات تصريح کرد: با رويکردي که سازمان مالياتي کشور با گرفتن وجوه از چاپخانه‌ها در نظر گرفته، شاهد در معرض رکود قرار گرفتن آنها هستيم و اگر روال به اين شکل باشد، چاپخانه‌هاي کوچک‌تر به سمت تعطيلي پيش خواهند رفت.
وي گفت: مي‌توان با بکارگيري کارشناسان اصناف گوناگون و بر اساس فاکتورهاي استاندارد از رکورد و ورشکستگي بنگاه‌هاي ضعيف اقتصادي جلوگيري کرد.
گفتني است؛ کارخانه پاکت هاي پلي اتيلن و فريزري « حنا » با 20 نفر پرسنل روزانه 4 تن توليد دارد و محصولات خود را اعم از دستکش و سفره يک بار مصرف، نايلکس و کيسه زباله به کشورهاي پاکستان، تاجيکستان و عراق صادر مي کند.

ما هنوز تعريف مناسبي از جايگاه صنعت چاپ در داخل کشور نداريم
مدير چاپخانه دايکات با برشمردن مشکلات اين صنعت در کشور بر نبود حمايت دولت، نداشتن متولي مشخص براي صنعت چاپ خواستار حمايت جدي دولت از اين صنعت شدند.
وي در اين خصوص اظهار داشت: وقتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه مجوز فعاليتي را صادر مي کند بايستي نگاه حمايتي خود را برندارد. در بحث نظارتي و حمايتي، هيچ حمايتي را از طرف وزارت ارشاد و تشکل هاي صنفي شاهد نيستيم، فقط در گاه شمار ايران 11 شهريور ، روز صنعت چاپ ثبت شده است.
شمس نژاد گفت: بحث علمي و دانش صنعت چاپ، يکي ديگر از مشکلات صنعت چاپ کشور است که در اين بخش ضعيف عمل مي‌کنيم و به کمک دولت نياز داريم که البته روند کند رشد آن با تدريس اين رشته براي اولين بار در کرمانشاه، آغاز گرديده است.
شمس نژاد در مورد مشکلات چاپ تصريح کرد: مشکلات اين صنعت در استان کرمانشاه و حتي در کشور بسيار است از جمله آن، ماشين‌آلات چاپ که اکنون در چاپخانه‌هاي سراسر کشور مورد استفاده واقع شده‌اند، نيازمند نوسازي و به‌روز کردن هستند يعني ماشين‌آلات جديد چاپ بايد جايگزين ماشين‌هاي فرسوده شود که اين مهم بدون حمايت دولت امکان ‌پذير نيست.
شايان ذکر است؛ کارخانه محصولات سلولزي چاپ و بسته بندي دايکات، در روز با دو شيفت کاري با 50 نفر پرسنل، 11 تن توليد دارد.
يادآور مي شود: مجموعا تعداد 75 چاپخانه و واحدهاي وابسته داراي مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه هاي چاپ افست، چاپ ديجيتال، ليتوگرافي و چاپ سليک اسکرين در سطح استان در حال فعاليت هستند.عمده اين مراکز داراي چاپ افست هستند يعني تعداد 45 چاپخانه که بيشتر داراي سابقه زيادي هم هستند.برخي از چاپخانه ها داراي قدمتي بيش از 70 سال هستند و اين بيانگر اهميت صنعت چاپ در سطح استان مي باشد.16 چاپخانه مجوز ديجيتال دريافت نموده تعداد 9 مرکز در زمينه چاپ سليک اسکرين و همچنين تعداد 5 مرکز در زمينه خدمات ليتوگرافي مشغول فعاليت هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن