تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806968642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویت های محیط زیست فارس را تشریح کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در نشست سمن ها: اولویت های محیط زیست فارس را تشریح کرد خبرگزاری پانا: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در جلسه سمن های محیط زیستی اولویت های اصلی محیط زیست استان فارس را برای سمن ها تشریح کرد و خواستار شد که در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست استان جهت رفع این چالش ها که در بررسی های اتاق فکر استان تنظیم شده است مشارکت و همکاری داشته باشند.
۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور ساعت 13:02

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، حمزه ولوی مسایل اولویت دار استان فارس را شامل تالابهای استان،ریزگردها،جنگلهای زاگرس ،انواع آلودگی ها ی آب خاک ،هوا ، تنوع زیستی و آموزش دانست و افزود:در استان ما مدیریت آب صورت نگرفته است و آنچه اتفاق افتاده صرفا توزیع آب بوده است.وی با ذکر یک مثال خاطر نشان کرد که اگر مدیریت صحیحی اعمال می شد اراضی و دشتهای حاصلخیز کربال که طی قرنها محصولات زیادی تولید می کرد با صرف هزینه های زیادی که صرف انتقال آب به اراضی بالادست و تبدیل اراضی ملی و جنگلها به زمینهای کشاورزی شد،به شوره زار تبدیل نمی شد.
دکتر ولوی گفت: توسعه تک بعدی در استان فارس به محیط زیستآسیب‌های فراوانی زده است، تالاب‌های استان به دلیل توسعه تک بعدیدر معرض نابودی قرار گرفته‌اند و افزایش و جلب مشارکت مردم بومی راهکار اصلی احیایتالاب‌های استان فارس است چرا که برای حفظ تالاب باید کل حوزه آبخیز اعم از کشاورزی ،صنعت،مردم محلی و ... را در نظر بگیریم.
وی با اشاره به تشکیل ستاد احیای تالاب‌ها در استان فارس گفت: چارت این ستاد مشخص شده و این ستاد با ریاست استاندار به بررسی وضعیتتالاب‌ها و راه‌های احیای آنها می‌پردازد. اعضای این ستاد جهاد کشاورزی،مدیر آب منطقه‌ای استان، متخصصان دانشگاهی ، محیط زیست،سازمانهای مردم نهاد و ... هستند و برای هر تالابکمیته‌های اجرایی مشخص شده است.وی تصریح کرد که برای حل این بحران، محیط زیست با رویکرد جدید مشارکتی وارد شده است و ستاد احیاء تالابهای استان با همکاری کلیه دستگاههای استان و با مدیریت و هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این مهم را پی گیری می کند.کمیته های تخصصی در این ستاد برنامه ها وتصمیمات را به کارگروه برنامه ریزی ،راهبردی و تلفیق ارائه میدهند که پس از بررسی در این کارگروه برنامه ها در ستاد احیای تالابهای استان تصویب و جهت اجرایی به کمیته های محلی اجرایی ابلاغ میگردد
دکتر ولوی با بیان این مطلب که رفع مساله ریزگردها به عنوان معضلی که کشورمان را تهدید می کند نیاز به تعامل منطقه ای دارد که با رویکرد خوشبینانه حداقل 20 سال زمان نیاز دارد که این مشکل برطرف شود گفت:در استان حدود یک میلیون هکتار اراضی بیابانی در حال گسترش داریم که باید بصورت علمی این کانونها شناسایی شود تا بتوانیم اقدامات احیایی و اصلاحی آن را دنبال کنیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در مورد جنگلهای زاگرس نیز گفت:مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست و نیاز به بررسی های بیشتری در این زمینه داریم و باید برای احیاء این جنگلهای ارزشمند ردیف اعتباری ملی در نظر گرفته شود.
دکتر ولوی به اهمیت موضوع آموزش و گسترش فرهنگ زیست محیطی اشاره کرد و افزود سمن ها بعنوان بازوی محیط زیست استان می توانند نقش بسیار مهمی را در راستای رفع معضلات محیط زیستی داشته باشند.
در ادامه این نشست سمن ها سوالات خود را در قالب موضوعاتی همچون تالاب پریشان ،ترسیب کربن،نحوه مشارکت سمن ها و... مطرح نموده و مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس به سوالات ایشان پاسخ دادند.
برنامه پایانی این نشست کارگاه آموزشی بود با عنوانهای الف- مدیریت مشارکتی از نظر اقتصادی و اجتماعی ب-معضلات مدیریت حیات وحش که با تدریس آقای دکتر سید رشید فلاح شمس انجام شد.
گفتنی است این نشست با همکاری ومشارکت انجمن حیات سرزمین ما و در اداره کل حفاظت محیط زیست فارس برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن