تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805166525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولويت محيط زيست حفظ گونه‌هاي جانوري معرض خطر تهديد ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۵ق.ظ)
اولويت محيط زيست حفظ گونه‌هاي جانوري معرض خطر تهديد ايران موج - مدير کل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اين که اولويت سازمان تلاش براي حفظ گونه‌هاي جانوري اندميک و در معرض خطر تهديد ايران است و درخصوص ببر سيبري نيز سياست ما ايجاد شرايط مناسب و مطلوب براي اين حيوان است.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش گفت: با توجه به اين که ببر سيبري که در قرنطينه است، از نظر بين المللي به‌ عنوان يک ذخيره ژنتيکي با ارزش محسوب مي‌شود، همواره درخواست سازمان حفاظت محيط زيست انجام آزمايشات مجدد براي حصول اطمينان از وضعيت سلامتي اين حيوان بوده است.
سيد مجيد خرازيان، مقدم مدير کل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست، با يادآوري انتقال يک جفت ببر سيبري به کشور در سال 89 به منظور احياي گونه ببر در ايران، گفت: در آن زمان بنا به درخواست سازمان دامپزشکي کشور، گواهي سلامت ببرها توسط دامپزشکي دولتي فدراسيون روسيه تهيه و در زمان ورود حيوانات مذکور به فرودگاه مهرآباد در اختيار نماينده سازمان دامپزشکي کشور قرار گرفت.
مقدم ضمن تاکيد اين مطلب که همان زمان هم ورود ببرهاي سيبري به ايران مورد مخالفت بسياري از کارشناسان و متخصصان محيط زيست قرار گرفت، تصريح کرد: اعتقاد کارشناسان اين حوزه بر اين بود که تلاش سازمان حفاظت محيط زيست به جاي احياء يا نگهداري از گونه‌هاي غير بومي بايد معطوف به حفاظت از گونه‌هاي بومي در معرض خطر تهديد باشد.
وي ادامه داد: اين ببرها پس از پنج ماه نگهداري جداگانه در باغ وحش ارم، براي چند ساعت در روز در کنار يکديگر قرار مي‌گرفتند و حتي در بيشتر مواقع غذاي آن‌ها نيز به صورت جداگانه بود.
مدير کل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست ضمن يادآوري اين موضوع که به محض مشاهده علايم بيماري در حيوان نر، دو حيوان کاملاً از هم جدا شدند و نمونه برداري از ترشحات بيني ببر نر و آزمايش نمونه‌ها توسط آزمايشگاه بخش خصوصي پاستور آغاز شد، گفت: نتايج آزمايش‌هاي صورت گرفته منجر به تأييد وجود باکتري مشمشه در حيوان نر و عدم تأييد اين بيماري در حيوان ماده شد.
مقدم با تاکيد بر اين که تا کنون به رغم آزمايش‌هاي متعدد توسط موسسه رازي و آزمايشگاه بخش خصوصي پاستور هيچ‌گونه علايمي از بيماري مشمشه در ببر ماده مشاهده نشده است، افزود: آزمايش PCR نمونه‌هاي ببر ماده از نظر عامل بيماري مشمشه (Burkholderia mallei) منفي بوده است و فقط نمونه‌هاي سرم خون ببر ماده که در کشور آلمان آزمايش شدند، تيتر داشتند.
اين مقام مسوول اظهار کرد: اين تيتر نشان دهنده وجود بيماري نيست، بلکه تنها گوياي آن است که ببر مشکوک به اين بيماري است.
وي در خصوص اقدامات سازمان حفاظت محيط زيست براي ببر سيبري به رغم تاکيد بر تلاش اين سازمان در راستاي ايجاد شرايط مناسب و مطلوب براي اين حيوان، تصريح کرد: اولويت حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست تلاش جهت حفظ گونه‌هاي جانوري اندميک و در معرض خطر تهديد ايران است و با همين رويکرد تهيه، تدوين و اجراي برنامه عمل گونه‌هاي در معرض خطر تهديد کشور در دست اقدام است.
مدير کل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش با يادآوري اين موضوع که ببر سيبري از نظر بين المللي به‌ عنوان يک ذخيره ژنتيکي با ارزش محسوب مي‌شود، تاکيد کرد: همواره درخواست سازمان حفاظت محيط زيست انجام آزمايشات مجدد براي حصول اطمينان از وضعيت سلامتي حيوان بوده است.
مقدم افزود: به منظور جلوگيري از معدوم شدن حيوان و فراهم نمودن شرايط نگهداري مناسب براي آن، اين سازمان طي پنج سال گذشته با جديت موضوع را پيگيري کرده و نهايتاً بر اساس تصميمات متخذه در جلسه 15 ارديبهشت 94، با حضور نمايندگان سازمان دامپزشکي و وزارت بهداشت مقرر شد ببر مذکور معدوم نشود و در صورت امکان نسبت به انتقال حيوان به محل قرنطينه جديد اقدام شود.
وي گفت: تصميم گيري در مورد خروج و يا عدم خروج حيوان از قرنطينه به نتايج آزمايش‌هاي مجدد بستگي دارد و در صورت مهيا شدن شرايط براي انتقال ببر به محل قرنطينه جديد، در اسرع وقت ضمن هماهنگي با سازمان دامپزشکي و وزارت بهداشت براي اين امر اقدام خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن