واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: چگونه می توانم مقالاتم را در پردیس گیم قرار دهم ؟ اینجا را بخوانید !
درود بر کاربران پردیس گیم . با قسمت دوم از پیش نمایش جذاب عنوان Dark Souls 3 در خدمت شما هستیم . قسمت اول پیش نمایش را نیز می توانید در اینجا مطالعه کنید . 4.Dark Souls 3 ممکن است پایانی بر این سری محبوب و اخرین نسخه ی آن نباشد، اما قطعا پاسخگوی بسیاری از سوال ها، ابهامات و عناصر داستانی سری خواهد بود.
ابهامات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه DS3 چه نقشی را در سری ایفا خواهد کرد و حکم آن برای سری به چه معناست.در زمان معرفی بازی و انتشار اولین تریلر رسمی آن، Bandai Namco ناشر سری DS اعلام کرد که این نسخه اخرین نسخه ی سری به حساب می آید و پایانی با شکوه برای آن محسوب می شود، اما کمی بعد تر در مصاحبه ی وبسایت Eurogamer با "هیدتاکا میازاکی" خالق سری Souls و عنوان BB و همینطور ریس استودیویِ FSW ایشان اظهار داشتند که DS3 به معنای پایان کار سری و اخرین نسخه ی آن نیست بلکه "نقطه ی عطف" ـی برای سری محسوب می شود که ابهامات زیادی را برطرف خواهد کرد.
حال می پرسید این "نقطه ی عطف" به چه معناست ؟ بر طبق صحبت های Brandon Williams یکی از سازندگان بازی، در این خصوص اشاره داشته است; "در حالی که آینده ی سری DS میتواند به هر طرفی سوق پیدا کند، DS3 شروعی بر پایان دادن به بعضی عناصر داستانی مشخص در سری خواهد بود که باعث زدودن بسیاری از ابهامات داستانی بازی خواهد بود.البته که با سناریو و بستر داستانی ای به گستردگی و مبهمی سری DS این پایان دادن میتواند هر معنی را به عمراه باشد. شما تنها کسانی نیستید که در این همه مدت در تاریکی به سر برده اید، چرا که داستان سری حتی برای ما هم همچنان مثل یک راز سرجای خود استوار مانده است." Bandai Namco ناشر سری بازی های Dark Souls نیز پیرامون این موضوع بیان داشته است که:
"این روشی است که میازاکی بر اساس آن کار میکند و دوست دارد همیشه این اسرار در در ذهن خود محبوس نگه دارد و چیز ها را مخفی و دور از دسترس عموم قرار دهد، به همین دلیل است که او در طی پروسه ی تولید یک عنوان زیاد چیز ها را یادداشت برداری نمیکند و دوست دارد ایده های خود را بصورت شفاهی و تازه به تیم خود منتقل کند.این فقط روشیه که اون کار میکنه و ما فکر میکنیم نگه داشتن بعضی عناصر در قالب راز و دور از دسترس میتونه جذاب باشه." با تجربه ای که ما در طول انجام دموی {قابل بازی} بازی کسب کردیم میشد دریافت که ستینگ اولیه ی بازی و محیط های آن و صد البته اتمسفر این نسخه نسبت به قسمت های گذشته و چیزهایی که در آنها تجربه کردیم به مراتب روشن تر و در درجاتی نورانی تر است، به عبارتی دیگر میتوان گفت که در این نسخه درست برخلاف نسخه های اول و دوم DS محیط های روشن تر بیشتر از مناطقی که با تاریکی مطلق پوشانده شده اند به چشم میخورد.در منطقه ای که ما در آن در حال گشت و گذار بودیم،(The Wall of Lodeleth)، میتوانستید به وضوح این رنگ بندی جدید و خاص را مشاهده کنید در حالی که این منطقه تا حدودی یاد آور منطقه ی splendor of Majula در DS2 بود.
"داستان سری حتی برای ما هم همچنان مثل یک راز سرجای خود استوار مانده است." 5.اینبار به وسیله ی معبد های پنهانی که در دنیای بازی وجود دارد، میتوانید نکات بیشتری از داستان بازی را پیدا کنید.
در حالی که DS3 قرار است همانند سنت همیشگی سری راز ها و ابهامات زیادی را از خود به جای بگذارد و انتظار داشته باشد که طرفداران بازی با در کنار هم قرار دادن تکه های پازل در کنار یکدیگر به یک مفهوم قابل درکی برسند، فرصت و راهی جالب در اختیار شما میگذارد که به وسیله ی آن بتوانید دایره ی سرنخ های خود و تکه های کوچک پازل را بیش از پیش وسعت دهید و همینطور بیشتر از قبل به درک و فهم داستان و کلیت بازی نزدیک شوید.در دنیای بازی و جای جای آن معبد های پنهانی قرار دارد گه وقتی شما در دنیای بازی در حال پیشروی و گشت و گذار در محیط بازی هستید باید انها را پیدا کنید و با وارد شدن به آنها و ثبت اتفاقات و مشاهدات خود به سرنخی قابل فهم دست یابید، می پرسید چطور ؟! وقتی که در منطقه ی Lodeleth مشغول گشت و گذار بودیم به یکی از این معبد های سنگی کوچک برخوردیم که با نزدیک شدن به آن باید برافروختن شعله ای را میپذرفتید،زمانی که شعله را برافروزید جمله ای با مظمونِ "شوالیه ای از عرش به فرش رسیده" یا چیزی مثل آن روی صفحه نمایان شد.با پیشینه ای که سری Souls در رمز و راز دارد این سرنخ ها به تنهایی بی ارزش هستند و بیشتر از اینکه شما را آگاه تر جلوه جلوه دهند شما را دچار سردرگمی میکنند اما اگر تک تک این سرنخ ها را یه یکدیگر پیوست دهید و آنها را کنار هم قرار دهید آن موقع است که میتوان انتظار معنا و مفهومی با ارزش بود.
ما نتوانستیم زیاد به جای جای بازی سر بزنیم، اما اگر طراحی محیط های دیگر بازی همانند Lodeleth باشد میتوان انتظار داشت که بازی راه های فرعی و اصلی زیادی را دارا و محل های بازی پیچیده تر از نسخه های قبلی باشد و چه بسا وجود معبد های ذکر شده هم به هرچه پیچیده تر شدن و گسترده تر شدن آن نیز می افزاید و باعث می شود بازیباز ها بیش از پیش تشنه ی جست و جو کردن و ماجراجویی در محیط باشند تا بتوانند به کمک این معبد ها و اطلاعات آنها به درک قابل قبولی از بازی برسند.
Brandon Williams هم پیرامون نحوه ی تعامل با این معبد ها و همینطور نحوه ی استفاده از آنها توضیح می دهد که: "ما نمیتوانیم بگوییم که این مکانیزم میتواند روی گیم پلی بازی اثر بگذارد یا نه و یا اینکه این اثرگذاری به چه شکل خواهد بود.این جزو اطلاعاتی است که ما قصد داریم در ماه های آینده به انشتار آنها بپردازیم."
در طول تجربه ی دموی بازی ما با مشاهده کردن سرباز های Undead و مردمان عادی ای که در شهر مانند مجسمه بی حرکت مانده بودند و در حال پرستش بقایای اژدهاهای از بین رفته ای که در سراسر شهر پراکنده شده اند بودند بیش از پیش مشتاق دریافت اطلاعات بیشتر از بستر داستانی بازی و سناریوی پنهان پشت آن شدیم...! وقتی که داشتیم به انتهای دموی بازی نزدیک و نزدیکتر می شدیم گروهی را مشاهده کردیم که در حال پرستش فسیل اژدهایی غول پیکر بودند و در این بین ما به سمت آنها هجوم اوردیم و در حال نابودی آنها یکی پس از دیگری بودیم آنهم با یک ضربه ی کارآمد، اما وقتی که نوبت به یکی دیگر از آنها شد ضربه ی اول را وارد کردیم اما او هنوز هم استوار ایستاده و ما هی ضربات را بر او فرو می اوردیم اما یک دفعه بی خبر از همه جا، آن Undead کوچک جثه که حتی یک دشمن لول پایین هم به حساب نمی آمد در یک آن به هیولایی کرم مانند تبدیل شد و نوار سلامتی ای پر و پیمون برای خود دست و پا کرد و قدرت های مرگبار و ویران کننده ای به اختیار گرفت و همانا تبدیل به باس فایتی تمام و کمال شد، این سورپرایز به موقع باعث شد ما با خود بگوییم که چه چیزه بخصوصی را این Undead ها میپرسدیدند که باعث ترنسفورم پیدا کردن آنها شده است و ما را به تصور این وا داشت که چه چیزهای دیگر میتواند انتظار ما را بکشد چون این غافل گیری کوچک میتواند رفتن و پا گذاشتن به هر منطقه و مکانی در بازی را به ترسی غیر قابل تصور تبدیل کند. پ.ن: این مقاله گوشه ای از عظمت و چیزهایی که باید از DS3 انتظار داشته باشید را به قلم در آورده است و تا بدین لحظه با چیز هایی که تا الان از بازی میدانیم واقعا تحت تاثیر قرار گرفته ایم.
Yes Indeed, as they say, pilgrimage…" The Fire Fades And the Lords, have no thrones” Prepare To Die ?
5 دقيقه پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]