تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804778649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسوولان در برابر اظهارات آمريکايي‌ها موضع صريح بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۵ب.ظ)
آيت الله خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: مسوولان در برابر اظهارات آمريکايي‌ها موضع صريح بگيرند موج - خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: ما تنازل کرديم که تحريم‌ها برداشته شود بنابراين بايد مسوولان ما در مورد سخنان آمريکايي‌ها مواضع صريح اتخاذ کنند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري موج، آيت‌الله سيد احمد خاتمي خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي امروز خود به جايگاه شوراي نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله قانون‌مداري يک امر کاملا پذيرفته شده براي ملت، دولت و همه نهادها است.

وي افزود: هيچ کسي نيست که دلسوز انقلاب باشد اما در عين حال قانون مداري را نپذيرد. قانون اساسي در اصل 99 شوراي نگهبان را نظارت بر انتخابات خبرگان، مجلس شوراي اسلامي مي‌داند که بايد مراجعه به آراي عمومي را برعهده دارد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دو نوع نظارت استصوابي و استطلاعي، گفت: نظارت استطلاعي يعني اينکه شوراي نگهبان فقط نظاره‌گر باشد و به هيات‌هاي اجرايي گزارش دهد و آن‌ها اگر دلشان بخواهند اجرا کنند.

آيت‌الله خاتمي ادامه داد: شوراي نگهبان در نظارت استصوابي در تمام مراحل يعني هم نظارت و هم رد و يا صلاحيت کانديدا بايد دخالت کند و اين در تاريخ 1/3/1370 در نظريه تفسيري 1234 تفسير شده است.

وي خاطرنشان کرد: طبق اصل 91، تفسير قانون اساسي به عهده شوراي نگهبان است که با تصويب سه چهارم صورت مي‌گيرد پس قانون اين اجازه را داده که هر جا در مورد قانون اساسي اختلاف نظري به وجود آمد تفسير آن با شوراي نگهبان باشد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با تاکيد بر اينکه نظارت استصوابي شوراي نگهبان قانوني است و مجريان قانون بايد به آن احترام بگذارند، گفت: ايستادن و مقابله با اين قانون (نظارت استصوابي شوراي نگهبان) حاشيه‌سازي بي حاصل است.

آيت‌الله خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد برجام و هجدهمين اجلاسيه دور چهارم مجلس خبرگان رهبري نيز اظهار داشت: در اين اجلاسيه يک ابتکاري که صورت گرفت و بايد الگو باشد و آن هم دعوت از دو شخصيت موافق و مخالف برجام بود.

وي اضافه کرد: با در اختيار گذاشتن وقت مناسب به موافق و مخالف برجام تمام حرفها شنيده شد. من کاري به محتوا ندارم و قضاوتي نمي‌کنم اما اين منطق قرآن است که اگر مي‌خواهي قضاوت واقع بينانه داشته باشي بايد همه حرفها را شنيد چه در عرصه سياسي، اجتماعي و حتي خانوادگي.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در مورد ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري با مقام معظم رهبري و رهنمودهاي ايشان نيز خاطرنشان کرد: به نظر من رهنمودهاي بسيار مهم رهبري يک بار کفايت نمي‌کند و بايد چند بار گوش کرد تا به عمق فرمايشات ايشان رسيد.

وي در مورد برجام نيز گفت: اصل برجام خود يک مسئله است و مسائل بعد از برجام، مسئله ديگر است و صد البته شايد مهمتر از اصل هم باشد.

به گفته آيت‌الله خاتمي برجام در حال طي کردن مراحل قانوني خود است بنابراين بايد در شوراي عالي امنيت ملي و مجلس شوراي اسلامي به تصويب برسد.

وي گفت: رهبري نيز فرمودند به مصلحت نيست که مجلس را از اين امر کنار بگذاريم.

خطيب موقت نماز جمعه تهران به اصل ۷۷ قانون اساسي در مورد عهدنامه‌ها و قراردادنامه‌ها و موافقت‌نامه‌هاي بين‌المللي اشاره و تصريح کرد: طبق اين اصل بايد اين موارد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد چرا که اين تصريح قانون است اگر واقعا توافق و تعهدي با اين اهميت مصداق قانون نباشد پس چه چيزي مصداق اصل ۷۷ قانون اساسي قرار مي‌گيرد.

وي تاکيد کرد: چه برجام امضا شده باشد چه نشده باشد اين (برجام ) تعهدي ۱۰ ساله ، ۱۵ ساله، ۲۰ ساله و در برخي موارد ۲۵ ساله درست کرده است. بنابراين نبايد مجلس را در اين عرصه به حساب نياوريم.

خطيب موقت نماز جمعه تهران به اين فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در رابطه با تصويب و يا رد برجام هيچ نظري ندارم اشاره کرد و گفت: البته ورود اين آقايان (نمايندگان مجلس) به معناي انحصار نيست بلکه به جز مجلس نهادهاي ديگري مانند شوراي عالي امنيت ملي نيز مي‌تواند ورود کند.

وي به برخي از اظهارات مقامات آمريکايي در مورد لغو تحريم‌ها و غني‌سازي در ايران اشاره و خاطرنشان کرد: آمريکايي‌ها مي‌گويند چارچوب تحريم‌ها حفظ مي‌شود اين نقض تعهد است ما وارد مذاکره شديم که اين تحريم‌ها برداشته شود وگرنه مي‌توانستيم از ۱۹ هزار سانتريفيوژ به ۴۰ يا ۵۰ هزار ارتقا يابيم.

آيت‌الله خاتمي افزود: ما تنازل کرديم که تحريم‌ها برداشته شود بنابراين بايد مسئولان ما در مورد اين سخنان آمريکايي‌ها مواضع صريح اتخاذ کنند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: قرار بود تحريم‌ها لغو شود نه تعليق، تعليق تحريم‌ها نقض عهد دوم است اگر قرار باشد تحريم‌ها فقط تعليق شود ما هم در توافق، توقف را مي‌پذيريم نه تعطيلي را چرا که قرارداد بايد دو طرفه باشد ما قرارداد يک طرفه نداريم.

وي با بيان اينکه آمريکايي‌ها مي‌گويند ايراني‌ها بايد کاري متفاوت انجام دهند، گفت: اين يعني چه؟ يعني دست از ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي‌مان بکشيم و در نظام سلطه هضم شويم. يعني دست از حمايت نيروهاي مقاومت در دنيا برداريم و مظلومان عراق و حزب‌الله را رها کنيم. اما آمريکايي‌ها بدانند و مطمئن باشند که اين حادثه هيچگاه اتفاق نخواهد افتاد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران افزود: آقاي اوباما گفته که اميد دارد هويت رژيم ايران تغيير کند. اوباما مي‌خواهد يک حکومت نوکر مثل پهلوي در ايران سر کار بيايد و مثل گذشته اين کشور را به غارت ببرد. اوباما بداند اين رويايي است که هيچ وقت تعبير نشده و نخواهد شد.

آيت‌الله خاتمي با بيان اينکه پيام نماز جمعه تهران به سرعت در دنيا مخابره مي‌شود، خاطرنشان کرد: من از زبان شما نمازگزاران مومن مي‌گويم اين مردم عزيز تا آخرين نفر و تا آخرين نفس و قطره خون از استقلال، آزادي و نظام مقدس اسلامي حمايت خواهند کرد.

وي اضافه کرد: آمريکايي‌ها گفته اند که برجام فرصتي در داخل و خارج در اختيار آنان قرار داده. اين همان نفوذي است که رهبري در چند سخنراني قبل به آن اشاره فرمودند و اين هشداري است به همه صاحبان رسانه.

خطيب موقت نماز جمعه تهران تصريح کرد: آن‌هايي که سايت و يا روزنامه دارند بدانند که نبايد زمينه ساز نفوذ آمريکا شوند امروز هر قلم و هر قدمي که سبب بزک کردن چهره آمريکا و يا زدودن نفرت آمريکا شود بي ترديد قلمي آمريکايي خواهد بود.

آيت الله خاتمي با بيان اينکه آمريکايي‌ها به کساني که متمايل و همفکرشان هستند مي‌خواهند چنين القا کنند که شعار مرگ بر آمريکا تندروي است، گفت: اين آقايان نمي‌توانند بفهمند که شعار مرگ بر آمريکا ريشه در قرآن و فرهنگ عاشورا دارد و ترجمان دوباره هيهات من‌الذله است.

وي تاکيد کرد: شعار مرگ بر آمريکايي مردم ما عين اعتدال است و سازش رابطه با آمريکا در شرايط کنوني که هنوز آدم نشده وادادگي و ذلتي بيش نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن