تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798753481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتانیاهو در مورد برنامه هسته‌ای ایران با وضع دشواری مواجه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نتانیاهو در مورد برنامه هسته‌ای ایران با وضع دشواری مواجه شده است
یک روزنامه آمریکایی در پی حمایت سناتورهای آمریکایی از برجام نوشت که شرایط موجود، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در وضعیت دشواری قرار داده است.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به قلم «دیوید ایگناتیوس» با اشاره به کسب اکثریت آرا در کنگره آمریکا در حمایت از برجام نوشت که اکنون اسرائیل در شرایطی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا رای کنگره را در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران به دست آورده است، چه خواهد کرد؟ آنهم در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از این توافق با عنوان اشتباهی تاریخی یاد کرده است.

«همواره این خطر وجود داشته است که نتانیاهو موضعی غیرمنطقی در برابر  توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کند اما  چه رخ می‌دهد اگر وی شکست بخورد؟ آیا اسرائیل برای تجدید‌نظر در روابط با هر 2 حزب در واشنگتن تلاش خواهد کرد یا اینکه بار دیگر تلاش‌ها برای تشویق نامزدهای جمهوری‌خواه برای لغو این طرح در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور را به کار خواهد گرفت.»

ایگناتیوس در توضیح این موارد نوشت: «ما هنوز نمی‌دانیم که واکنش نتانیاهو چه خواهد بود. اما پس از اینکه اوباما هفته جاری موفق شد که رای 34 سناتور را به دست آورد، نتانیاهو با وضع دشواری در رد توافق مواجه شده است. چرا که اوباما تلاش می‌کند تا آنچه را که از دید وی مهمترین دستاورد سیاست‌خارجی دولت است را حفظ کند و در این زمینه پیروز خواهد شد.»

یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت که استقبال چندانی از توافق هسته‌ای با ایران صورت نگرفته بود اما در چند هفته گذشته کاملا مشخص بود که سنا آمادگی دارد تا با هر اقدامی که به رد توافق منجر می‌شود مخالفت کند و این داستانی بود که هر کسی می‌دانست چطور به پایان می‌رسد.

نویسنده این مطلب در ادامه اشاره کرد: « اقدام اوباما برای جلب نظر برخی از سناتورهای حامی اسرائیل نشاندهنده این بود که وی تلاشی همه‌‌جانبه را در این راستا در پیش گرفته است. نوزدهم آگوست (28 مرداد)  وی نامه‌ای برای «جرالد نادلر» نماینده جمهوری‌خواه نوشت مبنی بر اینکه در صورتی که ایران بخواهد به سلاح هسته‌ای برسد در این صورت گزینه نظامی همچنان روی میز خواهد بود. در نامه‌ دیگری به تاریخ سه‌شنبه که برای سناتور «کریس کونز» نوشته شده، اوباما به ممنوعیت ارسال سلاح برای گروه‌های حامی ایران از جمله حزب‌الله اشاره کرده است. همچنین به سناتور «باب کیسی» هم اطمینان خاطر داده شده که اقدامات مخفی ایران بی پاسخ نخواهند ماند.»

«همه اینها در شرایطی صورت می‌گیرند که «رابرت ساتلوف» مدیر اجرایی موسسه سیاست‌های شرق نزدیک که از حامیان اسرائیل است می‌گوید که مجموعه این اقدامات بیشتر نوعی نمایش هستند تا اینکه به واقعیت نزدیک باشند. وی گفت: « در واقع دولت (آمریکا) نمره صفر می‌گیرد. لفاظی‌های زیادی (در مورد توافق) صورت گرفته است. اما هیچکدام از آنها باعث نشده تا نقص‌های توافق از بین بروند.»

«اکنون حامیان نتانیاهو می‌گویند که آنها هرگز باور نمی‌کنند که بتوانند در کنگره جلوی توافق رابگیرند. فقط می‌خواهند به دنیا در این مورد هشدار دهند. با این حال همچنان این پرسش باقی می‌ماند که چرا نتانیاهو سیاست زمین سوخته را دنبال می کند و برای بهبود اوضاع چه خواهد کرد؟ «دنیس راس» یکی از مقامات ارشد آمریکا که اسرائیل را به خوبی می‌شناسد در مصاحبه‌ای گفته است که نتانیاهو راهکار خوبی را انتخاب نکرده است.بسیاری از نظامیان ارشد اسرائیلی از نخست‌وزیر می‌خواهند که بر روی روابط آمریکا و اسرائیل بر مبنای توافق هسته‌ای ایران که برنامه هسته‌ای این کشور را به مدت 15 سال متوقف خواهد کرد، کار کنند. ضمن  اینکه چطور می‌تواند از این زمان 15 ساله بهره‌برداری کرد؟»

«اما به نظر می‌رسد که اسرائیل تمایلی برای بازنگری در این مسایل ندارد. دست‌کم آنچه که به صورت عمومی اعلام می‌شود نشانگر این موضوع است. گروه‌های حامی اسرائیل از جمله کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا امیدوار است که همچنان بتواند با استفاده از سناتورهای دموکرات حمایت از اسرائیل را جلب کند و هر 2 حزب را به سوی حمایت از اسرائیل تشویق کنند البته جمهوری‌خواهان تندرویی مانند «شلدون آدلسون» هم می‌خواهند که فقط سیاست‌های حزبی را در پیش بگیرند.»

 «ساتلوف معتقد است که نتانیاهو نمی‌خواهد به توافق هسته‌ای با ایران اعتبار بخشد. اسرائیل در مذاکرات حضور نداشت و ارتباطی با آنچه درباره‌اش توافق شد ندارد. اما امکان دارد که همزمان نتانیاهو در اقدامات بازدارندگی آمریکا علیه ایران مشارکت کند.»

از طرف دیگری برخی از سیاستمداران نزدیک وی از اوباما به دلیل ازخودبیگانگی انتقاد کرده‌اند اما اکنون که وی توانسته است آرا را کسب کند می‌تواند درباره چالش‌های واقعی که با آنها مواجه است، فکر کند؛ مسایلی که می‌تواند به موفقیت توافق با ایران منتهی شود چه نتانیاهو با آنها موافق باشد چه نباشد.»


منبع: فارس


۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن