تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ۲۰۰ هزار نفري ظرفيت مترو پايتخت از ابتداي ماه مهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۲۸ب.ظ)
افزايش ۲۰۰ هزار نفري ظرفيت مترو پايتخت از ابتداي ماه مهر موج-معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، از افزايش ۲۰۰هزار نفري ظرفيت مترو از اول مهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد جعفر تشكري هاشمي در ديدار از پايانه مترو تهران-کرج ضمن ابراز رضايت از نحوه تعمير و نگهداري قطارهاي موجود مترو، افزود: اهميت و ضرورت نگهداشت ناوگان ريلي کمتر از توسعه اين ناوگان نيست و با وجود تمام کاستي ها و کمبودهاي موجود، تمام اهتمام و مساعي خويش را بكار گرفته‌ايم تا قطارهاي مترو را با انجام تعميرات جزيي و كلي و تعويض قطعات مورد نياز، به بهترين شكل ممكن نگهداري كنيم.
وي گفت: در يک ارزيابي كلي از وضعيت نگهداشت قطارهاي مترو، مي‌توانيم با افتخار اعلام كنيم تعمير و نگهداري لوكوموتيوها و واگن‌هاي مترو توسط مهندسان و متخصصان ايراني و با تجهيزات و قطعات ساخت ايران، از سطح بسيار خوبي برخوردار است.
تشکري هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود در اين بازديد با اعلام اين كه شمارش معكوس براي افتتاح بخش شمالي خط ۳مترو آغاز شده، تاکيد كرد: هم‌زمان با بهره‌برداري از بخشي از خط سه، نسبت به ورود ۵ رام قطار جديد مترو به منظور تامين ناوگان خط مذكور تا آغاز سال جديد تحصيلي نيز اقدام خواهد شد.
معاون شهردار تهران با اعلام اينکه ۳ رام قطار مترو كه تحت تعميرات اساسي قرار گرفته‌اند و پيش از شروع سال جديد تحصيلي بکار گرفته مي شوند، اظهار كرد: با ورود اين ۳ رام قطار و ۵ رام قطار جديد، شاهد افزايش ۲۰۰هزار نفري ظرفيت جابه‌جايي روزانه مترو تهران از اول مهر خواهيم بود.
تشکري هاشمي با بيان اينکه واگن‌ها و لوكوموتيو‌هاي مترو بعد از يك ميليون و ۲۰۰هزار كيلومتر پيمايش بايد تحت تعميرات کلي قرار بگيرند، تصريح كرد: برابر برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده، علاوه بر ۵ رام قطار جديد كه تا اول مهر وارد ناوگان ريلي پايتخت مي‌شوند، ۱۷ رام قطار جديد ديگر نيز تا آخر سال وارد خطوط مترو تهران خواهند شد.
وي با تأکيد بر اينکه ترافيک به صورت مستقيم با سلامت جسمي و روحي شهروندان ارتباط دارد، اضافه کرد: ترافيک، موضوعي تخصصي است و براي کاهش و کنترل آن، نيازمند راهکارهاي علمي هستيم که در عمل نيز قابليت اجرا داشته باشند وتوسعه خطوط ريلي و تقويت ناوگان ريلي در صدر اين راه حل ها قرار دارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اينکه تجارب بين المللي در خصوص مديريت عرضه در عرصه هاي شهري به ما مي گويد که دوره توسعه کمّي معابر شهري سپري شده و مشکل ترافيک را با گسترش شبکه معابر حل نمي شود، اظهار کرد: بر اساس بررسي هاي علمي و مشاهدات عيني، هر چه عرضه معابر بيشتر مي شود، به موازات آن تقاضاي سفرهاي شهري نيز بيشتر مي شود.
تشکري هاشمي با بيان اينکه مديريت تقاضاي سفر و تلاش براي کاهش سفرهاي غير ضرور از جمله راهکارهاي تجربه شده جهاني در جهت کنترل ترافيک است، تصريح کرد: علاوه بر اين، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه حمل و نقل ريلي، ترويج استفاده از حمل و نقل پاک از جمله وسايل نقليه برقي و تشويق به دوچرخه سواري و پياده روي در سفرهاي کوتاه شهري از جمله ساز و کارهاي نيل به شهر انسان محور با محوريت حمل و نقل انسان مدار است.
وي در پايان با تأکيد بر جايگزيني موتورسيکلت هاي برقي پاک به جاي موتورسيکلت هاي بنزيني آلاينده به عنوان يکي از اصلي ترين راهکارهاي کاهش آلودگي هواي تهران، خاطرنشان کرد: به اين منظور مديريت شهري تهران بسته تشويقي ويژه اي را براي خريداران موتورسيکلت هاي برقي پيش بيني کرده که از ارائه تسهيلات بانکي تا ايجاد جايگاه هاي شارژ رايگان در هسته مرکزي شهر و از تقبل بخشي از هزينه خريد موتورسيکلت تا اجازه تردد در محدوده مرکزي شهر را در بر مي گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن