تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803690513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق هسته اي ايران عليه هيچ يک از کشورهاي همسايه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۸ب.ظ)
ظريف در گفت و گو با تلويزيون ملي الجزاير؛ توافق هسته اي ايران عليه هيچ يک از کشورهاي همسايه نيست موج - وزير امور خارجه توافق هسته اي را پيروزي ديپلماسي دانست و گفت: در اين توافق نشان داديم که با کشورهاي منطقه تنها بايد با گفت و گو و احترام به نتيجه رسيد و نه تحميل و فشار.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف در گفت و گو با تلويزيون ملي الجزاير افزود: با توافق هسته اي ايران و کشورهاي 1+5، مشکلي از مشکلات منطقه حل شد، اين توافق درسي براي ديپلماسي بين المللي است.
وي ادامه داد: اميدواريم برادران و خواهران ما در جهان اسلام با ديدگاهي مثبت از توافق هسته اي براي بهبود شرايط استفاده کنند و آمادگي داريم براي بهره برداري از وضعيت جديد با همسايگان و کشورهاي اسلامي همکاري کنيم.
وزير امور خارجه تصريح کرد: علاوه بر اين که مردم ايران از اين توافق بهره مي‌برند، به همان اندازه نيز مردم منطقه و جهان از آن بهره مند خواهند شد.
ظريف در اين ارتباط افزود: با صراحت اعلام مي‌کنم اين توافق عليه هيچ کشور همسايه نيست و به نفع همه است.
وي اضافه کرد: سياست جمهوري اسلامي تشويق گفت و گو و مبارزه با افراط گرايي و تروريسم در منطقه است؛ معتقديم بايد همه دوستان اين سياست را داشته باشند و به دنبال حل و فصل مسائل از طريق گفت و گو باشند؛ راه حل نظامي براي هيچ مشکلي کارساز نيست و اميدواريم همه دوستان اين واقعيت را بپذيرند و تلاش کنند مشکلات را از طريق گفت و گو حل کنند.
رئيس دستگاه ديپلماسي با تاکيد بر اين که آينده را ما مي‌سازيم، گفت: اگر ما بر اساس همکاري و همفکري و اقدام مشترک به آينده نگاه کنيم، مي‌توانيم آينده بهتري بسازيم اما اگر بخواهيم در مسير تقابل و ايجاد نا امني کمک به افراط گرايي کنيم، حتماً آينده منطقه، آينده اي خوب نخواهد بود.
ظريف اظهار کرد: جمهوري اسلامي آماده است با همسايگان براي ساختن آينده بهتر تلاش کند.
وي در ارتباط با سفر به الجزاير نيز گفت: روابط ما با الجزاير بسيار قديمي، محکم و دوستانه است؛ براي گسترش روابط نياز بود اين سفر انجام شود تا درباره موضوعات مورد علاقه گفت و گو کنيم.
وزير امور خارجه گسترش روابط دوجانبه را دليل انجام اين سفر عنوان کرد و افزود: نياز است براي حل مشکلات منطقه همچون يمن، ليبي، سوريه بين روساي کشورهاي دوست و داراي ديدگاه‌هاي مشترک گفت و گو شود.
ظريف اظهار کرد: در اين زمينه با رئيس جمهوري، نخست وزير و همچنين وزير امور خارجه الجزاير گفت و گوهاي خوبي داشتيم و اميدواريم براي حل مشکلات منطقه اي، اقدامات جدي و عملي داشته باشيم.
وي تصريح کرد: ما همواره الجزاير را به عنوان يک دولت مهم منطقه که داراي مواضع اصولي و جدي است مي‌شناسيم و مواضع اين کشور را در مسائل منطقه اي و خاورميانه همچون مساله سوريه و يمن، بسيار مفيد و اصولي مي‌بينيم.
ظريف اظهار اميدواري کرد که با کنشگران جدي منطقه مثل الجزاير، به راه حل‌هاي خوبي براي منطقه دست يابيم.
وي همچنين با بيان اين که دو کشور در زمينه مسائل اقتصادي، سياست‌هاي مشابهي از جمله گسترش صادرات غيرنفتي و کاهش وابستگي به قيمت نفت را در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: در حال حاضر ميزان وابستگي بودجه ما به نفت، به کمتر از 35 درصد رسيده است و اميدواريم اين روند را بهبود دهيم.
وزير امور خارجه افزود: کشورهاي در حال توسعه چاره اي جز اين ندارند که اقتصادشان را با مباني هماهنگ کنند که تحت تأثير تحولات بين المللي قرار نمي‌گيرد؛ ما سياست اقتصاد مقاومتي را دنبال مي‌کنيم و الجزاير هم سياست‌هاي مشابهي دارد.
ظريف با تاکيد بر اين که زمينه همکاري ميان ايران و الجزاير در تمام حوزه‌هاي اقتصادي، بانکي، فني و تکنولوژي وجود دارد، گفت: در اجلاس کميسيون مشترک دوجانبه، درباره روش‌هاي همکاري، گفت و گو خواهيم کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن