تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین جشنواره اَغوز رُشی در روستای خطیرکوه مهدیشهر برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: نخستین جشنواره اَغوز رُشی در روستای خطیرکوه مهدیشهر برگزار می شود استان‌ها > سمنان - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر از برگزاری نخستین جشنواره "اَغوز رُشی" در روستای لرد خطیرکوه واقع در شهرستان مهدیشهر خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «همايون جورابلو» اظهار داشت: اين جشنواره دوازدهم و سيزدهم شهريور ماه و با هدف احياي سنتها و آداب و رسوم بومي منطقه، ترويج صنايع دستي، پخت غذاهاي سنتي و ورزش هاي بومي و محلي برگزار مي‌شود.
وي برگزاري مسابقه آشپزي، ورزش‌هاي بومي و محلي ويژه آقايان و بانوان ، اجراي موسيقي اصيل و برگزاري مسابقات خانوادگي را از جمله برنامه هاي اين جشنواره دو روزه عنوان كرد.
جورابلو افزود: بورده بورده، لينگ كشتي، نر سره و طلا جنگي از جمله مسابقات بومي آقايان و الك دولك، يه قل دو قل، لي لي و مارجيشگاه از جمله مسابقات ورزشي بومي بانوان است كه در اين جشنواره اجرا مي‌شود.
جشنواره اَغوز رُشي با همكاري شوراي اسلامي و دهياري و كانون فرهنگي بانوان لرد خطيركوه و با مشاركت اداره ميراث فرهنگي شهرستان مهديشهر برگزار مي‌شود.
اَغوز رُشي به معناي ريختن گردو است. اغوز در زبان خطيركوهي به معناي گردو و رشي نيز برگرفته از روش پايين آوردن گردو به وسيله چوبهاي بلند است.
فصل اَغوز رُشي (گردو چيني) از هفته گذشته آغاز شده و تا هفته هاي آينده ادامه دارد.
خطیرکوه در ۶۰ کیلومتری شمال مهدیشهر در استان سمنان قرار دارد.آب‌و‌هوای اين منطقه، معتدل کوهستانی است.
گلیم‌بافی، تابلو فرش، جاجیم‌بافی، دست‌بافته‌های سنتی (جوراب، دست‌کش)، ظروف چوبی، پشتی گلیم و ... از صنايع دستي اين روستاي هدف گردشگري است.



چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 14:30:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن