تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820073377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري جشنواره بومي عسل، لبنيات و محصولات روستايي بيله درق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۲۲:۳۶ب.ظ)
برگزاري جشنواره بومي عسل، لبنيات و محصولات روستايي بيله درق موج - نخستين جشنواره بومي محلي عسل، لبنيات و محصولات روستايي با هدف معرفي جاذبه‌هاي کمتر شناخته شده در روستاي داراي جاذبه‌هاي گردشگري بيله درق شهرستان سرعين برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون گردشگري استان اردبيل در آيين گشايش نخستين جشنواره بومي محلي عسل، لبنيات و محصولات روستايي، هدف از برگزاري اين جشنواره بومي محلي را معرفي جاذبه‌هاي کمتر شناخته شده در استان عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات طرح جامع گردشگري، 12 مورد از 64 روستاي داراي قابليت جاذبه‌هاي گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان به عنوان روستاي هدف گردشگري ثبت شده و 36 مورد آن نيز براي ثبت به سازمان ميراث فرهنگي پيشنهاد شده است.
قادر تقي زاده با بيان اين که روستاي بيله درق داراي جاذبه‌هاي گردشگري بسيار و چشم اندازهاي بي نظيري چون چشمه‌هاي آب سرد و گرم، غارها، درها در محور شمالي جنوبي اين روستا است، افزود: برگزاري اين جشنواره و وجود بازارچه توليدات بومي عسل و لبنيات و محصولات روستاي بيله درق در مسير ورودي به جشنواره، خود معرف گويايي از توانمندي‌ها، قابليت‌هاي گردشگري و محصولات و توليدات سنتي اين روستا به گردشگران و مسافران است.
وي اضافه کرد: با ورود گردشگران به اين روستا از شهرستان سرعين به عنوان کانون گردشگري و بازديد از بازارچه عرضه توليدات و محصولات روستايي، علاوه بر رواج توزيع گردشگر از محور شمال جنوب استان، زمينه معرفي قابليت‌هاي استان به لحاظ تاريخي، طبيعي و ميراث معنوي نيز فراهم خواهد شد.
در ادامه معاون فرماندار سرعين نيز وضعيت آب و هواي حاکم بر روستاي بيله درق را هواي بهشتي خواند و گفت: اميد است گردشگران و مسافران اين روستا پيام آور اين زيبائي ها و طبيعت بکر به تمام هم‌وطنان خود از اقسا نقاط کشور باشند.
محرم ارشد در ادامه از برگزاري جشنواره‌هاي مشابه ديگر در اين روستاي داراي جاذبه‌هاي گردشگري خبر داد و خاطر نشان کرد: نخستين جشنواره بومي محلي عسل، لبنيات و محصولات روستايي به همت اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل، ستاد اجرايي شهرستان سرعين، شورا و دهياران اين شهرستان و مشارکت اهالي و کسبه اين روستا برگزار شده است.
گفتني است؛ در جشنواره مذکور، 30 غرفه به عرضه و معرفي محصولات لبني، عسل و توليدات سنتي و محلي روستايي بيله درق از جمله گياهان دارويي، فطير، ماست، کره، پنير، تخم مرغ، کشک محلي و... پرداختند. همچنين برنامه‌هاي فرهنگي هنري مختلفي از جمله اجراي موسيقي محلي، نمايش اقوام ايراني گروه هنري شالاکو، مسابقه و اهداي جوايز اجرا شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن