تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد توليدات کشاورزي علي رغم محدوديت‌هاي اقليمي و اعتباري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۱ق.ظ)
رشد توليدات کشاورزي علي رغم محدوديت‌هاي اقليمي و اعتباري موج - دبير ستاد بزرگداشت هفته دولت در وزارت جهاد کشاورزي تاکيد کرد: از ابتداي استقرار دولت يازدهم تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزي در اين راستا بوده که کشاورزي کشور در مسيري قرار بگيرد که غذاي مردم با اتکا به توليدات داخلي تأمين شود.
به گزارش خبرگزاري موج، شاهرخ رمضان نژاد در گفت و گو با برنامهٔ راديويي، به نگاه وزارت جهاد کشاورزي به اهميت توليد مواد غذايي در داخل کشور و توجه به استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي در اين راستا اشاره کرد و گفت:‌ به محض اين که در سال 92 دولت جديد مستقر شد، بر اساس قوانين موجود، نرخ تضميني خريد محصولات کشاورزي از جمله گندم را اعلام کرد، در حالي که در سنوات قبل عموماً اين نرخ بعد از کاشت گندم اعلام مي‌شد.
وي به استراتژيک و مهم بودن توليد گندم در داخل کشور اشاره کرد و گفت:‌ در سال 94 هشت ميليون تن گندم توسط دولت از گندم کاران خريداري شده است.
وي با بيان اين که اين اقدامات در راستاي حمايت از توليد ملي انجام مي‌شود، گفت: در واقع خريد تضميني گندم نسبت به سال 92 بيش از 67 درصد رشد داشته است.
اين مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزي به فراهم نمودن نهاده‌هاي لازم براي کشاورزي توسط اين وزارتخانه اشاره کرد و گفت:‌ ما 2 هزار و 800 ميليارد تومان اعتبار جهت تسهيلات در اختيار کشاورزان و صنايع مربوط به آن قرار داده‌ايم و اين صنايع با اين تسهيلات جان دوباره اي گرفتند.
رمضان نژاد با بيان اين که يکسري از سازمان‌ها در وزارت جهاد کشاورزي سازمان‌هاي پشتيبان و قوام بخش توليد هستند، تصريح کرد: در اين دو سال مجموعه اقدامات خوبي از سوي اين سازمان‌ها جهت حفظ توليدات کشاورزي صورت گرفته که از جمله مي‌توان به اقدامات سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج در زمينه معرفي و توليد ارقام با عملکرد بالا و مقاوم در برابر شرايط نامساعد اقليمي، سازمان حفظ نباتات در زمينه مبارزه و کنترل آفات، سازمان دامپزشکي در زمينه تأمين واکسن‌ها و اعمال قرنطينه دام و... اشاره کرد.
اين مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزي با بيان اينکه ما بايد تلاش کنيم که توليدات داخلي از نظر کيفيت در سطح بالايي قرار بگيرند، گفت: توليدات کشاورزي ما از 96 ميليون و 700 هزار تن در سال 92 به حدود 103 ميليون و 200 هزار تن در سال 93 رسيده و ما بايستي همزمان با بحث تقاضا براي غذا و افزايش جمعيت در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي با تاکيد بر توجه و تمرکز به ظرفيت‌ها و منابع داخلي براي تأمين غذاي مردم بتوانيم کشاورزي مان را در مسيري رو به پيشرفت قرار دهيم تا هم بتوان در نتيجه افزايش توليد و کاهش هزينه‌ها، رفاه را براي کشاورزان عزيز و اين جامعه زحمت کش و مولد فراهم کرد و هم جامعه مصرف کننده ما بتوانند به سهولت به غذاي مورد نيازشان دسترسي پيدا کنند.
وي در ادامه گفت: در حوزه کنترل واردات محصولات کشاورزي ما توانسته‌ايم از واردات بيش از 50 درصد از محصولات کشاورزي که در داخل کشور توليد مي‌شوند، جلوگيري کنيم.
در سال گذشته با پشتيباني‌هايي که صورت گرفت با توليد يک ميليون و 335 هزار تن شکر، رکورد بي سابقه اي در توليد اين محصول بعد از انقلاب ثبت شد و بيش از 50 درصد واردات شکر کنترل شد.
وي با اشاره به سياست‌هاي وزارت جهاد کشاورزي در زمينه افزايش ميزان بهره وري در بخش کشاورزي، گفت: در حال حاضر به دليل محدوديت‌هاي موجود در شرايط اقليمي امکان افزايش سطح زير کشت محصولات کشاورزي در کشور ما وجود ندارد و ما بايد بتوانيم با همين ميزان سطح به بالاترين راندمان در اين بخش دست پيدا کنيم.
رمضان نژاد خاطرنشان کرد: در دولت يازدهم بي سابقه ترين سرمايه گذاري‌ها و توجهات به حوزه آب هم در بخش کشاورزي و هم در بخش کلان صورت گرفته و با اجازه مقام معظم رهبري بيش از 10 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي براي سرمايه گذاري به موضوع آب اختصاص داده شده است.
وي گفت: يکي از اقدامات وزارت جهاد کشاورزي در زمينه بهينه سازي مصرف آب در بخش کشاورزي استفاده از سامانه‌هاي نوين آبياري و تجهيز اراضي آبي کشاورزي به اين سامانه‌ها تحت عنوان سامانه‌هاي آبياري تحت فشار، آبياري قطره اي و حتي آبياري زيرسطحي که با حمايت بخش خصوصي شروع شده و خوشبختانه در مجموع در اين حوزه بيش از 200 درصد رشد داشته‌ايم.
رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد کشاورزي گفت: در هفته دولت 27 هزار و 500 هکتار از اراضي کشور به سامانه‌هاي نوين آبياري مجهز شد و با فرمان رئيس جمهوري در سفر هيئت دولت به استان همدان به طور همزمان افتتاح شد که با اجراي آن به ميزان 121 ميليون متر مکعب در ميزان مصرف آب در بخش کشاورزي صرفه جويي مي‌شود.
وي در مورد انتقادات وارده به نظام توزيع محصولات کشاورزي گفت: وظيفه ما در اين زمينه ايجاد شرايط مناسب جهت عرضه مستقيم کالا از طريق ايجاد مراکز عرضه مستقيم بوده که توسط سازمان تعاون روستايي با تشکيل تعاوني‌هايي از خود توليدکنندگان ايجاد شده است.
رمضان نژاد تصريح کرد: کشاورزي ما در بيشتر حوزه‌ها، علمي و دانش بنيان شده و در مورد برخي محصولات مانند سيب زميني و گوجه فرنگي با مازاد توليد مواجه هستيم، اما مشاهده مي‌کنيم که اين محصولات در بازار با افت قيمت مواجه هستند.
اين نشان مي‌دهد که هنوز نظام توزيع ما سنتي است و بايستي نظام توزيع ما نيز علمي و دانش بنيان شود.
دبير ستاد بزرگداشت هفته دولت در وزارت جهاد کشاورزي اضافه کرد: در اين سيستم کشاورز که توليدگر است از همه افراد مؤثر در اين فرايند، سود کمتري مي‌برد و ما بايد نظام توزيع را ساماندهي کنيم تا تلفات و ضايعات کاهش يافته و فضاي شفاف تري در اين ارتباط در کشور برقرار شود.
البته صدا و سيما هم مي‌تواند در اين زمينه کمک قابل توجهي بکند.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد که با ساماندهي حوزه توليد و عرضه محصولات کشاورزي بتوانيم با استفاده از تکنولوژي‌ها و ابزارهاي نوين در توزيع محصولات کشاورزي از سوء استفاده‌هاي احتمالي مانند واردات بي رويه ميوه و... جلوگيري کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن