تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821121351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سواحل درياي عمان ميزبان مطمئن صنعت پتروشيمي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۱۱ق.ظ)
سواحل درياي عمان ميزبان مطمئن صنعت پتروشيمي است موج - معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران گفت: سواحل درياي عمان افزون بر خليج‌فارس مي‌تواند ميزباني مطمئن براي ساخت مجتمع‌هاي جديد پتروشيمي باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسن پيوندي، معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران، اظهار کرد: ساخت مجتمع‌هاي پتروشيمي در سواحل درياي عمان به دليل نزديکي به آب‌هاي آزاد داراي مزيت‌هاي زيادي است و نزديکي به بازار مصرف که کشورهاي چين و هند بارزترين آن‌ها به شمار مي‌روند، يک مزيت منحصر به فرد است.
معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران افزود: سواحل درياي عمان در مقايسه با مناطقي مانند؛ ماهشهر و پارس جنوبي به بازارهاي هدف مانند هند و چين نزديک است و چابهار نيز به دليل دارا بودن زيرساخت‌هاي مناسب يک موقعيت ممتاز در منطقه از نظر صادرات به شمار مي‌رود.
وي با بيان اين‌که براي جلب سرمايه‌گذاران خارجي بايد زيرساخت‌هاي لازم در اين منطقه فراهم شود تا انگيزه آن‌ها براي حضور تقويت شود، گفت: شرکت ملي صنايع پتروشيمي آماده همکاري با سرمايه‌گذاران است.
معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي با تأکيد بر اهميت نزديکي به منابع آبي در احداث طرح‌هاي پتروشيمي گفت: راه‌اندازي قطب‌هاي جديد پتروشيمي در مناطق چابهار و ايرانشهر افزون بر توسعه اقتصادي استان سيستان و بلوچستان ظرفيت توليد کشور را افزايش مي‌دهد.
وي ادامه داد: ساخت پتروشيمي ايرانشهر در اختيار هلدينگ خليج‌فارس قرار گرفته است و پتروشيمي‌هاي جديد در چابهار نيز از سوي بخش خصوصي ساخته خواهد شد.
پيوندي ادامه داد: جاسک نيز با توجه به قابليت‌هاي موجود در آينده مي‌تواند به محلي مناسب براي توسعه صنعت پتروشيمي در سواحل جنوبي کشور بدل و منجر به افزايش ظرفيت توليد در صنعت پتروشيمي ايران شود.
سواحل خليج‌فارس و درياي عمان مکاني مناسب براي توسعه صنعت پتروشيمي است و با توجه به وجود منابع گسترده گاز، قابليت‌هاي خوبي براي توسعه دارند.
شرکت سرمايه‌گذاري ساتا در طرح پتروشيمي درياي عمان در چابهار احداث ۱۸ واحد پتروشيمي را برنامه‌ريزي کرده است که اين ميزان، شامل ۴ واحد متانول، ۴ واحد متانول آمونياک، ۴ واحد اوره آمونياک و ۲ واحد الفين با زيرمجموعه پلي‌اتيلن سبک، سنگين و خطي و انواع گلايکولها است.
بر اساس اين گزارش، پارسال پس از سفر هيأت دولت به استان سيستان و بلوچستان و اعلام رئيس‌جمهوري براي تشکيل هاب جديد پتروشيمي در ايرانشهر، طبق دستور وزير نفت مطالعه براي تشکيل قطب جديد پتروشيمي در اين منطقه آغاز شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن