تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798271420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح ۵ اسکله در آينده‌اي نزديک/موقعيت جغرافيايي و ضرورت توسعه صنعت گردشگري دريايي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۸ق.ظ)
افتتاح ۵ اسکله در آينده‌اي نزديک/موقعيت جغرافيايي و ضرورت توسعه صنعت گردشگري دريايي در ايران موج - معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي در مراسم افتتاح بزرگ‌ترين اسکله درياي خزر در بندرانزلي که ظرفيت جابه‌جايي ۸ تن کالا را دارد از افتتاح ۵ اسکله در آينده‌اي نزديک خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، عصر روز گذشته، ۷ شهريور، همزمان با هفته دولت به استان گيلان سفر کرد و در حضور او بزرگ‌ترين حوضچه بنادر شمالي کشور با هزينه‌اي بالغ‌ بر ۱۲۲ ميليارد تومان افتتاح شد. در جريان اين سفر محمد سعيدنژاد، معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر گفت: واقعيت اين است که درياي خزر يکي از ذخاير ممتاز ايران است و مجموع امتيازاتي که اين دريا دارد به دليل هم‌جواري با ۵ کشور، جمعيت مناطق ساحلي و سطح وسيع، موقعيت ممتازي براي ايران فراهم آورده است که مي‌تواند موجب توسعه و رفاه شود.
معاون وزير راه و شهرسازي امتيازات درياي خزر را بهره‌مندي از شيلات، ماهيگيري، صنعت و توسعه گردشگري عنوان کرد و افزود: امتيازات درياي خزر در شمال کشور در مباحث کشتيراني و دريانوردي است که از سال‌هاي طولاني وجود داشته و اين دريا يکي از مسيرهاي مهم مردم کشورهاي اين منطقه به شمار مي‌رفت. پس از پيروزي انقلاب اسلامي توجه به اين دريا و حمل‌ونقل دريايي بيش از گذشته شد.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به بهره‌برداري از دو بندرانزلي و نوشهر در استان گيلان قدمت اين بنادر و به‌ ويژه بندرانزلي را يادآور شد و گفت: موقعيت ترانزيتي بندرانزلي به دليل هم‌جواري با کشوري مانند؛ شوروي سابق و کشورهاي اقماري روسيه فعلي است که پس از انقلاب با توسعه اين بندر، انزلي رشد قابل‌توجهي يافت و ظرفيت آن نيز بيش از ۳ برابر شد. همچنين به دليل توسعه مسير ترانزيتي بنادر شمال کشور از موقعيت ممتازي برخوردارند.
سعيدنژاد با تأکيد بر موقعيت ممتاز بندر انزلي و مسافت کوتاهي که اين بندر با کشورهاي همسايه شمالي و غربي و همچنين با پايتخت کشور دارد، به لزوم توسعه حمل‌ونقل ترکيبي و بهره‌مندي ايران از اين امکان اشاره کرد و افزود: يکي از نواقصي که بندرانزلي به عنوان مهم‌ترين بندر شمالي کشور دارد وصل نبودن به شبکه راه‌آهن است که اين مهم از ۱۲ سال پيش مورد توجه مسوولان قرار گرفت و مطالعات براي تحقق آن آغاز شد و در دولت يازدهم اجراي راه‌آهن قزوين-رشت-انزلي-آستارا در حال انجام است که اين شرايط به رونق بندر انزلي کمک فراواني مي‌کند و امکان تبادل کالا را از درياي خزر به جنوب کشور و عبور از خليج‌فارس و درياي عمان فراهم مي‌کند.
معاون وزير راه و شهرسازي در تشريح اهداف توسعه بنادر و اسکله‌هاي بندر انزلي به تقاضاي بالاي کشورهاي همسايه ايران در زمينه ترانزيت کالا اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفيت بندر انزلي ۸ ميليون تن است. با افتتاح ۵ اسکله اين بندر در آينده‌اي نزديک اين ظرفيت به‌طور طبيعي با رشد قابل‌توجهي همراه خواهد شد و تعداد اسکله‌هاي اين بندر ۱۶ اسکله مي‌رسد.
وي با يادآوري فرصت‌هايي که توسعه بنادر پس از رفع تحريم‌ها براي اقتصاد ايران فراهم مي‌کند، تأکيد کرد: توسعه بنادر و اسکله‌ها به صاحبان کالا و سرمايه‌گذاران فرصت مي‌دهد تا از بندرانزلي براي جابه‌جايي کالا استفاده کنند. همچنين موقعيت سياسي منطقه ضرورت رشد و توسعه بنادر ايران را افزايش مي‌دهد.
سعيدنژاد توسعه اسکله و تجهيزات بنادر را توسط بخش دولتي ممکن دانست و ادامه داد: ساير فعاليت‌هاي بنادر بايد توسط بخش خصوصي انجام شود. همان‌طور که سياست عمومي نيز اين‌گونه بوده و تسهيلاتي نيز براي پشتيباني از بخش‌هاي خصوصي هزينه شد.
وي تأکيد کرد: سياست کلي اين است که سازمان بنادر و دريانوردي کمک مستقيم مي‌گيرد و آن را براي توسعه اقتصاد و تجارت به بخش‌هاي خصوصي توليدي واگذار مي‌کند. همچنين اراده عمومي، منطقه‌اي و محلي به توسعه صنعت گردشگري و توريسم دريايي متمايل است درحالي‌که اين مهم در ايران به‌طور جدي مورد توجه قرار نگرفته است.
وي افزود: وزارت راه و شهرسازي و سازمان بنادر و دريانوردي از سرمايه‌گذاران در اين حوزه حمايت کرده و تسهيلات در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهند تا اين اشکال برطرف شده و توسعه صنعت گردشگري دريايي در ايران محقق شود.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به سياست برنامه ششم به توسعه مباحث مرتبط با دريا و بنادر گفت: اگر بخواهيم مردم را با فرهنگ دريا آشتي بدهيم بايد امکان فعاليت‌هاي توريستي را در سواحل شمالي ايجاد کنيم. با اين ديدگاه دولت نيز خود را موظف مي‌داند تا بسترهاي مناسب زيربنايي اين کار را فراهم کند و افتتاح يکي از زيباترين پايانه‌هاي دريايي در بندرانزلي خود گواه اين مساله است.
سعيدنژاد افزود: طبق مصوبه جديد سازمان بنادر و دريانوردي از شناورهايي که خدمات گردشگري ارائه مي‌دهند هيچ وجهي دريافت نمي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن