تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804397797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری نمایشگاه های آزمایشگاه نانو دانش آموزی در سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: زرافشان مطرح کرد: برگزاری نمایشگاه های آزمایشگاه نانو دانش آموزی در سال جاری خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: نمایشگاه های آزمایشگاه نانو در چندکشور در سال جاری در جهت گسترده کردن کار در ستاد نانو برگزار می شود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور ساعت 15:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛علی زرافشان در ششمین دوره مسابقات علوم و فنون و نانو که امروز 10 شهریور ماه برگزار شد ضمن برشمردن 4 ستون یادگیری که از طرف یونسکو بیان شده است افزود: این چهارستون عبارتست از یادگیری برای دانستن، یادگیری برای بکار بستن، یادگیری برای زیستن، یادگیری برای با هم زیستن. وی موفقیت های جشنواره جوان خوارزمی و افتخار آفرینی ها و ابتکارات ثبت شده را منابعی برای توجه و اهتمام لازم در ایجاد چنین جشنواره ای که منحصر به کشور ایران است دانست.
 
لزوم جشنواره های دانش آموزی
 
زرافشان با بیان اینکه یادگیری بر اساس پژوهش محوری در ایران با اضافه شدن یک ماده درسی از پایه ششم با عنوان تفکر و پژوهش که همین درس در دوره اول متوسطه تحت عنوان تفکر و سبک زندگی پیاده می شود، جشنواره های مختلف را برای پاسخگویی به پرسش های پژوهشی و برای تفکر دانش آموزان لازم دانست.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره های مختلف همانند جابربن حیان که برای دانش اموزان دوره ابتدایی برگزار می شود و جشنواره نوجوان خوارزمی که برای اولین بار در سال جاری در خراسان رضوی برگزار شد گفت: در جشنواره خوارزمی 130 نفر در مرحله پایانی ، شرکت کردند و برگزیدگان آن انتخاب شدند .

جشنواره نوجوان؛ حلقه اتصال بین جشنواره جوان و جابربن حیان
 
وی جشنواره نوجوان را حلقه اتصال بین جشنواره جوان و جابربن حیان دانست که باعث شده تمامی دوره های آموزشی از ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی بتواند بر اساس خرد جمعی و تفکر فعالیت های علمی را پیش ببرند.
 
زرافشان با اشاره به اینکه امسال مسابقات ربوکاپ دانش اموزان با انعقاد تفاهم نامه بین مرکز علم و فناوری و اداره کل آموزش و پرورش یزد انجام پذیرفته این مسابقات را در جهت ورود دانش آموزان در عرصه علم و فناوری مهم برشمرد.
 
عرصه هوا - فضا
 
رئیس ستاد پروژه مهر در ادامه جشنواره ملی ورود دانش آموزان به عرصه هوا - فضا را که اخیرا بر اساس تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و سازمان هوا – فضا مستقر در نهاد ریاست جمهوری انجام شده گام بسیار مهمی در جهت آشنایی آینده سازان این مرز و بوم با عرصه هوا- فضا دانست.
 
وی در مراسم اختتاحیه ششمین المپیاد علوم و فناوری نانو ظرفیت جامع دانش اموزان و کمکی که می تواند به سرعت بخشیدن علم و فناوری داشته باشند را آنچنان مهم دانست که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در این عرصه برشمرد.
 
وی با اشاره به خاطره حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه خاص دانش آموزان این حوزه این امر را سرعت توسعه علمی کشور برشمرد که می تواند با کمک پژوهش سراهای دانش آموزی به عنوان پارک های علم و فناوری دانش آموزی تکمیل کرد.
 
عنایت رهبر به غرفه دانش آموزی نانو
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: عنایت مقام معظم رهبری به غرفه دانش آموزان نانو و دستور دکتر ستاری معاون رئیس جمهور جهت اجرای برنامه راهبردی نانو باعث شد این فعالیت در سطح عمیق و در گسترده کامل ایران پیاده شود.
 
زرافشان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 101 پژوهشسرای دانش آموزی به 300 پژوهشسرای دانش آموزی قبلی افزوده شده است، بیان کرد: در سال جاری با 93 درخواست جدید در حوزه پژوهشسرای دانش آموزی موافقت شده که بر این اساس در سال 95_94 تعداد پژوهش سراها به 494 افزایش خواهد یافت.
 
وی هدف گذاری برای ایجاد 720 پژوهشسرا طی 2 سال آینده را همچنین ارائه نقشه تیپ خاص پژوهشسرا که به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال شده را از اولویت های آموزش و پرورش برشمرد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حوزه نانو با مشارکت و همکاری ریاست جمهوری موفق شدیم 42 پژوهش سرا را مجهز به آزمایشگاه کنیم و در نمایشگاه ساخت ایران تا کنون 14 سفارش ساخت و خرید انجام شده که به 63 آزمایشگاه نانو در سال جاری می رسد.
 
رشد تعداد شرکت کنندگان در المپیادهای نانو 
 
وی ادامه داد: رشد تعداد شرکت کنندگان در المپیادهای نانو نشان دهنده سرعت رشد وعلم و فناوری در این حوزه است که با توجه به اینکه در المپیاد اول فقط تعداد 1200 دانش اموز شرکت کرده بودند پس از 6 سال تعداد دانش آموزان به 28 هزار و 478 نفر رسید این رشد قابل توجه ناشی از برنامه جامع این فعالیت ها است.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همکاری معاونت آموزش متوسطه و ابتدایی آموزش و پرورش با معاونت علمی ریاست جمهوری هدف از اشاعه بخش نانو را فرهنگ سازی در جامعه فرهنگی و دانش اموزان برشمرد.
 
وی با اشاره به تولید مجله ای برای دانش آموزان در این بخش این فعالیت را در جهت ترویج فعالیت های علمی دانش اموزان مفید دانست .
 
زرافشان در ادامه بیان کرد: برای هم افزایی و تبادل تجربه، شبکه گسترده ای به نام شبکه آزمایشگاه نانو برقرار شده است و این المپیاد هم در جهت شناسایی دانش آموزان و بستری برای شناسایی استعدادهای برتر و حمایت های مادی و معنوی از آنها به شکل گسترده تر انجام می شود.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری نمایشگاه های آزمایشگاه نانو در چندکشور در سال جاری را خواهیم داشت که در جهت گسترده ترین و منسجم ترین کار در ستاد نانو قرار است به عنوان الگو برای سایرین ارائه شود.
 
 
 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن