تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803343887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رزمايش اقتدار ثارالله در تهران برگزار مي‌شود/ امنيت رژيم صهيونيستي هيچگاه تامين نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲۸ب.ظ)
فرمانده کل سپاه : رزمايش اقتدار ثارالله در تهران برگزار مي‌شود/ امنيت رژيم صهيونيستي هيچگاه تامين نخواهد شد موج - فرمانده کل سپاه با بيان اينکه حمايت قاطع و همه جانبه از مقاومت سوريه را وظيفه خود مي‌دانيم، ادامه داد: اين ساده انديشي است که فکر کنيم انقلاب اسلامي از ظلم ستيزي دست برمي‌دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست خبري سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعي از اصحاب رسانه و خبرنگاران در محل قرارگاه ثارالله سپاه برگزار شد.
سرلشکر جعفري در اين نشست، با اعلام خبر برگزاري رزمايش اقتدار ثارالله گفت: اين رزمايش با حضور بيش از پنجاه هزار نيروي بسيجي در قالب 250 گردان در روزهاي يازدهم و دوازدهم شهريورماه در بوستان ولايت تهران برگزار مي‌شود.
وي افزود: در اين رزمايش گردان هاي امام علي(ع)، امام حسين (ع)، بيت المقدس، عاشورا ، کوثر، الزهرا (س) و گردان هاي امداد و نجات بخشي از آمادگي نيروهاي مسلح به ويژه در بخش مردمي به منظور مقابله با تهديدات امنيتي و دفاعي را به نمايش مي‌گذارند.
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه در نيمه دوم سال جاري نيروهاي مسلح برگزاري 20 رزمايش از زميني، هوايي، دريايي و امنيتي را در دستور کار خود قرار داده‌اند اظهار داشت:در نيمه دوم سال 94 هرماه شاهد برگزاري يک يا دو رزمايش خواهيم بود که در اين رزمايش‌ها اقتدار نيروهاي مسلح در بخش‌هاي مختلف به نمايش درمي‌آيد.
سرلشکر جعفري تصريح کرد:موضوعي که در مقطع جديد مطرح است اقتدار دفاعي، استمرار و توسعه آمادگي دفاعي و قدرت نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
وي افزود: متأسفانه يکي از برداشت‌هايي که بعد از مذاکرات مطرح شده اين است که ما با مذاکره و توافق سايه شوم جنگ را از سر کشور و مردم برداشتيم يا از طريق مذاکره و گفت‌وگو با دشمن امنيت نظام جمهوري اسلامي تامين شده است که اين نوع برداشت‌ها به نظر مي‌رسد حق فداکاري و حماسه ملت ايران و مؤلفه‌هاي اصلي قدرت جمهوري اسلامي ايران نباشد.
فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: با گذشت بيش از ربع قرن از جنگ تحميلي و با وجود آنکه دشمنان تمايل داشتند تا جمهوري اسلامي ايران را مورد تعرض قرار داده و مانع پيشرفت ما شوند اما به اقرار دوست و دشمن آنچه مانع عملي شدن تهديدات دشمن يا تحميل جنگ ديگري بر کشور ما بوده عوامل ديگري از جمله دشمن‌ستيزي، روحيه انقلابي مردم، آمادگي دفاعي نيروهاي مسلح ،خودکفايي صنعت دفاعي و فن‌آوري‌هاي تسليحاتي به ويژه در عرصه موشکي و شناوري است.
وي افزود:برخورداري نظام از رهبري مقتدر، هوشمند، انقلابي و حکيم و اعتماد مردم به نظام و رهبري و سياست‌هاي نظام و حمايت‌هاي مردم از مجموعه نظام و شعارهاي انقلاب عامل اصلي بازدارندگي در رابطه با جنگ بوده است.
سرلشکر جعفري با بيان اينکه دشمنان بارها اعلام کرده‌اند که موضوع توافق مي‌تواند زمينه‌ساز ايجاد جنگ‌هاي بعدي باشد گفت:ما نبايد اين برداشت‌ها و اظهارات را ناشي از عوامل ديگري غير از مولفه‌هاي اصلي قدرت نظام جمهوري اسلامي بدانيم ؛ طبيعي است با وجود توافق ممکن است برخي قطعنامه‌هاي سازمان ملل عليه ما بي اعتبار شود اما هيچگاه صدور قطعنامه جرأت حمله به ايران را به دشمنان نداده است.
وي با اشاره به سخنان برخي مقامات امريکايي مبني بر اينکه چشم انداز هر نوع جنگي با ايران تيره و تار است اظهار داشت: اينگونه اظهارنظرها بيانگر اين واقعيت است که دشمنان راهبرد خود را در خصوص جنگ مستقيم عليه ملت ايران و ساير ملت‌هاي به‌پاخاسته و آزاده بي‌اثر مي‌داند اما از مواضع انقلابي و پايداري اسلامي ما به شدت نگرانند.
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه ما بايد بر روي شعارها و اصول انقلاب اسلامي پايداري کنيم گفت: محور اصلي انقلاب اسلامي که استکبارستيزي است همواره بايد بعنوان شعار اصلي انقلاب مورد توجه قرار داشته و بر آن ايستادگي کرد.
وي تأکيد کرد: آنچه بعنوان مسائل بعد از توافق موجب نگراني است تهديدات نظامي امنيتي نيست بلکه اين موضوع که برخي افراد تصور مي‌کنند دشمني امريکا با ما تمام شده و يا کاهش يافته نگران کننده است.
وي افزود: نه تنها دشمني استکبار جهاني با ما کاهش نيافته بلکه ابزارها تغيير کرده و به سمت جنگ نرم سوق يافته که ما بايد مراقب باشيم ؛به فرموده رهبر معظم انقلاب وظيفه مسئولين است که به صراحت مواضع انقلابي خود را اعلام کنند.
سرلشکر جعفري تنها راه مقابله با دشمني امريکا و استکبار جهاني را حفظ و توسعه آمادگي دفاعي و اقتدار نظامي عنوان و تصريح کرد: البته بايد توجه داشت که مؤلفه اصلي قدرت ما سلاح و تجهيزات نيست بلکه دفاع مردمي است که اين عوامل به صورت دائمي در حال تقويت است و امروز ايران اسلامي را به يک قدرت بزرگ منطقه‌اي در ابعاد نظامي و دفاعي مبدل کرده است.
وي با تأکيد بر اينکه دشمنان نفوذ و اثرگذاري در مسائل منطقه‌اي را از طريق تجزيه کشورها و سوء استفاده از اختلافات قومي دنبال مي‌کنند گفت: جمهوري اسلامي ايران به ويژه سپاه براي مقابله با جنگ‌هاي نيابتي و تقابل با مخالفان جبهه مقاومت با همه توان آماده بوده و برنامه دارد و علاوه بر انتقال تجربيات و حمايت‌هاي مستشاري هر نوع درخواستي از ما که در توان سپاه و نيروهاي مسلح باشد حمايت مي‌کنيم و اين برنامه ها تا شکست نهايي دشمن ادامه دارد.
فرمانده کل سپاه برخورداري از موشک‌هاي بالستيک زمين به زمين با برد کمتر از دو هزار کيلومتر را به عنو ان يکي از توانمندي‌هاي استراتژيک دانست و تصريح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين عرصه سال‌هاست که توان خود را براي دقت افزايي موشک‌هاي دوربرد گذاشته و با سرمايه‌هاي انساني جوان و انقلابي به حمدالله اقدامات مؤثر و تعيين کننده‌اي نيز انجام شده و از دو سال قبل در مرحله توليد قرار گرفته است.
وي با تأکيد بر اينکه هيچگونه محدوديتي در توليد موشک‌هاي دوربرد مورد پذيرش جمهوري اسلامي ايران نيست گفت: همانگونه که در گذشته نيز اعلام شده اين توسعه را با توانمندي زياد دنبال مي‌کنيم.
سرلشکر جعفري با اشاره به استفاده از ظرفيت بسيج در موضوع اقتصاد مقاومتي نيز گفت: در چند سال اخير آمادگي سپاه و بسيج را در کمک به اقتصاد کشور با توجه به تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران به دولت‌ها اعلام کرديم هرچند استقبال خوبي از اين پيشنهاد صورت گرفت اما عملياتي نشد.
وي افزود: با وجود توان گسترده‌اي که در بخش سازندگي و نيز توان مردمي در سپاه و بسيج وجود دارد که مي‌تواند اقدامات مهمي را در عرصه‌ي اقتصاد مقاومتي رقم بزند انتظار ما از دولت اين است که با توجه به تأکيدات رهبر معظم انقلاب از ظرفيت بسيج در اين حوزه استفاده کنند.

سردار جعفري خاطرنشان کرد : نگاه وابستگي به غرب و اروپا که امروز برخي کشورها را دچار مشکل کرده است، اين درس را به ما مي‌دهد که متکي به اقتصاد بومي و مقاومتي باشيم.
وي با برشمردن تهديدات در انتخابات پيش رو گفت : دشمنان همواره برنامه هاي خاصي براي انتخابات دارند که عمدتا از طريق احزاب و جريانات مختلف صورت مي‌گيرد، از اين رو بايد مراقبت کنيم جريانات سياسي و احزابي که در سابقه خود با انقلاب و جهت گيري‌هاي آن مخالف بودند خودشان را در قالب احزاب و تشکل‌هاي جديد جا نزنند.هرچند بصيرت مردم بعد از فتنه 88 بالا رفته، احساس نگراني جدي نداريم ولي هوشياريم.
فرمانده کل سپاه برگزاري نمايشگاه‌هاي توانمندي دفاعي و انجام رزمايش‌هاي مختلف را گام مهمي در راستاي آشنايي با توان نيروهاي مسلح دانست وگفت: در همين راستا به عنوان نمونه دو روز پيش نمايشگاه توانمندي هاي جنگ الکترونيک و دفاع سايبري برپا شد.
وي با بيان اينکه سوريه در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد گفت:حمايت قاطع و همه جانبه و در حد امکان از مقاومت سوريه را وظيفه خود مي‌دانيم.
سرلشکر جعفري ادامه داد: اين ساده انديشي است که فکر کنيم انقلاب اسلامي از ظلم ستيزي دست برمي‌دارد. وقتي يکي از مسئولين اروپايي به ايران مي‌آيد و به کشورش برمي‌گردد و مي‌گويد ايران دارد در برخي مواضعش تجديد نظر مي‌کند اين متاسفانه بدليل اظهار نظر برخي افراد در داخل است.
فرمانده کل سپاه در ادامه در پاسخ به سوالي پيرامون آمادگي جمهوري اسلامي براي مقابله با هر نوع تهديدي به خصوص تهديدات رژيم صهيونيستي گفت: سياستمداران نظام سلطه از جمله آمريکا و رژيم صهيونيستي مي‌خواهند که به کشورهايي مانند ايران حمله کنند البته اگر بتوانند، اما وقتي کار به حوزه کارشناسي سپرده مي‌شود و وقتي نظاميان آنان توانشان را مي‌سنجند و با توان ايران مقايسه مي‌کنند، مي‌بينند قابل مقايسه نيست چون ما تنها به سلاح متکي نيستيم هرچند تسليحات نظامي را دارا هستيم.
وي افزود: عامل اصلي قدرت نظام جمهوري اسلامي ايران حمايت‌ها و پشتيباني‌هايي است که از طرف ملت‌هاي انقلابي صورت مي‌گيرد و دشمنان نيز بيشتر از اين وحشت دارند. مشاهده مي کنيد اطراف رژيم صهيونيستي اين مردم انقلابي حضور دارند. از جمله در لبنان و عراق. اين عامل بازدارنده‌اي است و اگر اين توان وجود نداشت دشمنان ما خواسته‌هايشان را عملي مي‌کردند.
سردار جعفري در پاسخ به سؤالي مبني بر تلاش سپاه در ايفاي نقش در خودکفايي کشور در حوزه انرژي گفت: هدف فعاليت‌هاي سازندگي سپاه که بعد از جنگ شروع شده است، کمک به ساختن کشور و جبران عقب‌ماندگي‌هااست که با وجود تحريم‌هاي اقتصادي دشمنان اين موضوع يک وظيفه انقلابي براي سپاه بوده است.
وي افزود: امروز که 20 سال از ورود سپاه به اين عرصه مي‌گذرد روزبه‌روز در توان، تجربه و تخصص ما افزوده مي‌شود.
فرمانده کل سپاه حمايت از بخش‌هاي خصوصي را از جمله سياستهاي سپاه در حوزه سازندگي برشمرد و گفت: اين سياست با تمرکز بر روي مناطق محروم و نقاطي که در رابطه با مسائل امنيتي بحث گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي در آنجا با مشکل مواجه است و نيز در عرصه‌هاي خاصي که شرکت‌هاي داخلي توان آن را ندارند است.
وي با اشاره به افتتاح فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در توسعه پارس جنوبي جايگزين شرکت هاي بزرگ خارجي شده است و به حمدالله اولين دستاورد اين جايگزيني فازهاي 15 و 16 است که به زودي به بهره برداري مي‌رسد.
سرلشکر جعفري با بيان اينکه نگاه همه دولت‌ها به فعاليت‌هاي سپاه در حوزه سازندگي مثبت است گفت: هرچند دولت فعلي در ابتدا با ابهاماتي در اين خصوص مواجه بود اما امروز اعتماد و اطمينان کاملي به فعاليت‌هاي سپاه در اين عرصه دارد؛تقاضايي که دولت‌ها براي کار از سپاه دارند بيش از توان ما است که اميدواريم اين توانمندي توسعه پيدا کند.
وي با اشاره به اشراف اطلاعاتي سپاه در برابر توطئه‌ها و نفوذ دشمن گفت: سپاه بويژه در دهه اخير تمرکزش را بر مقابله و خنثي سازي تهديدات و برنامه‌ريزي‌هاي نرم و نيمه سخت دشمنان گذاشته است.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما معتقديم در شرايط کنوني با توجه به توانمندي دفاعي و قدرت مردم، تهديد سخت عليه ما متصور نمي‌باشد اما دشمنان امروز در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي تمرکز کرده‌اند و ما در تمامي اين عرصه‌ها برنامه‌هاي مختلفي را به منظور خنثي سازي اين تهديدات دنبال مي‌کنيم.
وي از موضوع هسته‌اي به عنوان بهانه امريکا و غرب عليه ايران اسلامي ياد کرد و گفت: مسئله اصلي دشمنان، انقلاب اسلامي، مقاومت، شعارها و اصول انقلاب است که آنها مي‌خواهند بر اين ارکان خدشه وارد کنند.
سرلشکر جعفري محوري‌ترين شعار انقلاب اسلامي را مقابله با نظام سلطه عنوان و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي با اين شعار پيش مي‌رود و با هزينه‌هايي که داده و اقتداري که براي اسلام کسب کرده متکي بر اين اصل است و اگر آن را کنار بگذارد ديگر چيزي از انقلاب باقي نمي‌ماند.
وي تصريح کرد: دشمنان در تلاشند تا القا کنند که ايران پس از توافق به دنبال تغيير در رفتار خود است؛ متأسفانه برخي افراد در داخل موجب اين برداشت مي‌شوند اما با هوشياري مردم و تدبير رهبر معظم انقلاب همانگونه که همه نقشه‌هاي دشمن برملا شد اين نقشه نيز برملا مي‌شود مشروط بر اينکه در اين مسيري که دشمن قرار داده است حرکت نکنيم.
فرمانده کل سپاه در ادامه تأکيد کرد: آنچه قطعاَ براي دشمن تأمين نخواهد شد امنيت رژيم صهيونيستي است و ما اين را اصل اساسي مبارزه خود و مردم انقلابي منطقه مي‌دانيم.
سرلشکر جعفري يادآور شد با وجود تحريم‌هاي ظالمانه و توطئه دشمنان در حوزه اقتصادي خللي در کمک ما به جبهه مقاومت و توسعه‌ي گفتمان انقلاب اسلامي ايجاد نشده است.
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه امروز شاهديم در جريان اصولگراي همراه انقلاب ده‌ها جريان حزبي وجود دارد که سپاه نمي‌تواند از هيچ يک از آنها حمايت کند تصريح کرد: سپاه از انقلاب اسلامي، منويات مقام معظم رهبري و جهت‌گيري‌هاي کلي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي دفاع مي‌کند و اين دفاع سپاه دفاع از اصول و دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.
وي با بيان اينکه مخالفان سپاه با اتهام دخالت سپاه به دنبال فضاسازي هستند، گفت: آنها مي‌خواهند از اين طريق سپاه را در حاشيه قرار دهند که البته سپاه هوشيارتر از اين است که فريب بخورد.
فرمانده کل سپاه در پايان با تأکيد بر اينکه امريکا هنوز هم شيطان بزرگ است گفت: نبايد فريب شعارهاي جديد و مظلوم نمايي و مردم فريبي امريکا را خورد دشمني امريکا بر عليه ملت ايران نه تنها کم نشده بلکه بيشتر هم شده است که با بصيرت ملت ايران هيچ فضايي براي تحقق اهداف امريکا وجود ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن