تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سد و نيروگاه سياه‌بيشه يک مجموعه استثنايي است/اجازه نمي‌دهيم ايران به بازار کالاهاي مصرفي غربي تبديل شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳ق.ظ)
سد و نيروگاه سياه‌بيشه يک مجموعه استثنايي است/اجازه نمي‌دهيم ايران به بازار کالاهاي مصرفي غربي تبديل شود موج - معاون اول رئيس‌جمهوري، در مراسم بهره‌برداري از نيروگاه تلمبه ـ ذخيره‌اي سياه‌بيشه در استان مازندران با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دولت، گفت: اين شهدا اعتماد را به ملت ايران برگرداندند و ثابت کردند مي‌توان در برابر دشواري‌هاي مقاومت کرد و پيروز شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهوري، در مراسم بهره‌برداري از نيروگاه تلمبه ـ ذخيره‌اي سياه‌بيشه در استان مازندران، اظهار داشت: سد و نيروگاه سياه‌بيشه يک مجموعه استثنايي و افتخار مهندسي کشور است.
وي گفت: جايي که دشمنان متحد مي‌شوند تا ملتي را به زانو درآورند، جوهره يک ملت مشخص مي‌شود و ملت متمدن و بزرگي نظير ايران در تمام صحنه‌هاي پس از انقلاب از جمله دفاع مقدس، توسعه و سازندگي، علم و فناوري و غيره عظمت خود را نشان داده است.
جهانگيري با تبريک اين موفقيت بسيار بزرگ در صنعت ساخت سدها و نيروگاه ها که براي نخستين بار با فناوري جديد حاصل شده، افزود: اين سد و نيروگاه يک مجموعه استثنايي و افتخار مهندسي ايران است.
وي اظهار داشت: فقط در خصوص سد سياه‌بيشه تاکنون 16 مقاله علمي در سطح بين‌المللي به رشته تحرير درآمده و نيروگاه سياه‌بيشه نيز با دشواري‌ها و پيچيدگي‌هاي کار، با توان علمي و فني کشور عملياتي و اجرايي شده است.
معاون اول رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: مطمئن هستيم ملت ايران، مقام معظم رهبري، رئيس‌جمهور و همه و همه از اين دستاورد بزرگ شادمان هستند، زيرا؛ اجراي چنين پروژه‌هايي حتي به ارتقاي روحيه ملت‌هاي مسلمان که به دنبال افزايش قدرت جامعه اسلامي هستند، مي‌افزايد.
وي ادامه داد: هرچند زمان اجراي کار در اين پروژه طولاني شد و همه دولت‌هاي پس از انقلاب از دولت نخست تا دولت يازدهم در احداث اين سد و نيروگاه سهم و نقش داشتند، اما؛ بحمدالله و به همت همه دوستان اين سد در اين دولت تکميل شد و به بهره‌برداري رسيد.
جهانگيري با اشاره به شرايط ويژه صنعت آب و برق کشور و چالش‌هاي جدي پيش رو در بخش آب، تصريح کرد: همه ما نيازمند مديريت دقيقي بر منابع و مصارف آب کشور هستيم تا تغيير اقليم و ساير اتفاقاتي که در مقوله آب کشور طي سال‌هاي آينده حادث مي‌شود، ما را با چالش‌هاي جدي مواجه نسازد.
وي اضافه کرد: مهم اين است طوري برنامه‌ريزي کنيم تا با اعمال مديريت صحيح، براي مناطق مهم کشور مشکلي پيش نيايد.
معاون اول رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: وزارت نيرو در بخش مديريت منابع آب کشور طرح‌هاي خوبي پيش‌بيني کرده و آحاد جامعه و مسوولان بايد با کمک يکديگر و با محدود کردن مصرف، ايجاد سدها، اجراي پروژه‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري و... دست در دست يکديگر در اين راستا گام بردارند.
وي تأکيد کرد: هم اينک بيش از 90 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزي است و حتماً بايد با برنامه‌ريزي براي تغيير الگوي کشت به سمت کاهش مصرف اين نهاده مهم در بخش کشاورزي حرکت کنيم.
جهانگيري با اشاره به سفر هفته گذشته خود به مازندران، يادآور شد: وقتي در اين استان بزرگ کشور با محدوديت‌هاي منابع آب مواجه شده‌ايم، تکليف و حساب کار ساير مناطق کشور روشن و مشخص است و در اين زمينه بايد به سمت کشت‌هاي گلخانه‌اي (با توليد محصولي بيشتر و مصرف آب کمتر) حرکت کنيم و در مصارف آب شرب، مصارف صنعتي و... صرفه‌جويي کرد.
وي تأکيد کرد: آمايش سرزميني بايد با توجه به محدوديت منابع آب صورت بگيرد و علاوه بر آن در مصارف آب شرب، مصارف صنعتي و... صرفه‌جويي کرد.
معاون اول رئيس‌جمهور همچنين به سواحل بزرگ و زيباي خليج‌فارس و درياي عمان اشاره کرد و گفت: به جز چابهار فعاليت توليدي و اقتصادي خوبي در اين مناطق انجام نشده هرچند در دولت يازدهم براي اين مهم نيز به‌طور جدي برنامه‌ريزي خواهد شد.
وي حجم بالاي بدهي‌هاي وزارت نيرو و پرداخت ماهانه 220 ميليارد تومان يارانه از محل فروش انرژي را دو مشکل اساسي پيش روي وزارت نيرو در ابتداي آغاز به کار دولت يازدهم برشمرد و گفت: اين در حالي است که رقم مذبور مي‌توانست تحولي بزرگ در توسعه صنعت آب و برق کشور ايجاد کند.
جهانگيري پيمانکاران را افرادي مظلوم توصيف کرد که از دولت طلب داشته و به سيستم بانکي بدهکارند و با بيان اين که دولت مشکلات آنان را درک مي‌کند، تصريح کرد: هرچند سال 94 سال مالي سختي است و وزارت نيرو با حجم بالاي بدهي‌ها از يکسو و تأخير در سرمايه‌گذاري‌ها از سوي ديگر مواجه است، اما؛ با اين حال سالانه به‌طور متوسط 5 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي جديد بايد وارد مدار شود تا پاسخگوي نيازها باشد.
وي با اشاره به اين که پيک مصرف برق کشور در سال جاري به 50 هزار مگاوات رسيد، افزود: خوشبختانه وزارت نيرو موفق شد با حداقل خاموشي، کشور را از تابستان گرم امسال نجات دهد.
معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به تدابير اتخاذ شده از سوي مقام معظم رهبري و مديريت قاطع و شجاعانه رئيس‌جمهور و تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي، ادامه داد: بحمدالله موفق شديم با دنيا به توافق خوبي برسيم و منتظريم طي روزها و هفته‌هاي آينده اين توافق به مرحله اجرايي برسد.
وي ابراز اميدواري کرد: طي ماه‌هاي آينده بخش عظيمي از تحريم‌هاي کشور برداشته شود که در دوران پساتحريم با وجود فرصت‌ها و تهديدهاي متعدد نبايد بگذاريم به دستاوردهاي عظيم کشور در اثر باز شدن فضاي سياسي و اقتصادي کم توجهي شود.
جهانگيري تأکيد کرد: طي ماه‌هاي آينده و دوران پسا توافق و پساتحريم، بايد از نظر فني توجه بيشتري به کشور داشته و نبايد اجازه دهيم ايران به بازار کالاهاي مصرفي غربي تبديل شود.
وي با اشاره به محدوديت‌هاي منابع طي سال‌هاي گذشته به خصوص در بخش‌هاي آب و نيرو، خاطرنشان کرد: يکي از اقدامات لازم در دوران پساتحريم استفاده از منابع خارجي است که البته بايد با مديريت صحيح در جاهاي با بازدهي بالا استفاده شود.
معاون اول رئيس‌جمهور اضافه کرد: به رغم رشد سرمايه‌گذاري 8.9 درصدي و درآمدهاي نفتي 950 ميليارد دلاري طي دولت‌هاي نهم و دهم، اما؛ متأسفانه ارز کشور صرف توسعه و اشتغال و دستيابي به اهداف سند 1404 نشده است.
وي در خاتمه با اشاره به سخنان هفته پيش مقام معظم رهبري در جمع مسوولان، تأکيد معظم له را بر مقوله اقتصاد و به خصوص در پيش گرفتن اقتصاد مقاومتي برشمرد که اين توصيه اولويت نخست کشور طي سال‌هاي آينده خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن