تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803793148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه همكاري ميان سازمان منطقه آزاد انزلي و انجمن دوستي ايران و سوئيس امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۲۰:۲۱ب.ظ)
با حضور سرمايه گذاران سوئيسي در منطقه آزاد انزلي؛ تفاهم نامه همكاري ميان سازمان منطقه آزاد انزلي و انجمن دوستي ايران و سوئيس امضا شد موج - بندر انزلي- تفاهم نامه همكاري ميان سازمان منطقه آزاد انزلي و انجمن دوستي ايران و سوئيس با حضور سرمايه گذاران سوئيسي در منطقه آزاد انزلي امضا شد.
به گزارش خبرگزاري موج و نقل از مديريت روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي، در مراسمي با حضور مهندس رضا مسرور رئيس هيأت مديره و مديرعامل اين سازمان و دكتر رضا رفيعي رئيس انجمن دوستي ايران و سوئيس تفاهم نامه همكاري دو جانبه اي به منظور توسعه همكاريهاي اقتصادي اين سازمان با شركتها و سرمايه گذاران سوئيسي منعقد شد.
مهندس رضا مسرور رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي آمادگي سازمان متبوع خود را براي حضور بانكها و موسسات مالي، اعتباري، بيمه اي سوئيس، اعلام كرد و اظهار داشت: در آينده شاهد حضور بانكهاي برون مرزي در اين منطقه با صدور مجوز از سوي بانك مركزي خواهيم بود.
مدير عامل اين سازمان خاطر نشان كرد : براساس برنامه هاي اين سازمان براي تشكيل مركز مالي مناطق آزاد و طبق ظرفيتهاي موجود در اين تفاهم نامه، منطقه آزاد انزلي مي تواند به عنوان نقطه پايلوت فعاليت فعاليت موسسات بانكي خارجي به ايفاي نقش بپردازد.
وي صنايع High Tech كه مبتني بر تكنولوژي پاك و بالا هستند بهمراه گردشگري را دو حوزه مناسب براي همكاري با سرمايه گذاران سوئيسي اعلام كرد و گفت: علاوه بر اين در موضوعاتي همچون ترانزيت كالا به كشورهاي حاشيه درياي خزر و قفقاز،تجارت،همكاريهاي علمي، توليدات صنعتي و كالاي همراه مسافر مي توانيم همكاري كنيم.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي با بيان اينكه فضاي كشور در دوران پساتحريم براي حضور سرمايه گذاران خارجي بسيار مناسب شده و در اين ميان مناطق آزاد با توجه مزايا ومعافيتهاي قانوني پايلوت خوبي براي انتقال تكنولوژي به سرزمين اصلي است افزود: در اين ميان منطقه آزاد انزلي داراي موقعيت استراتژيك ويژه اي در درياي خزر است كه دارا بودن تنها بورس كالاي مناطق آزاد و ظرفيتهاي متعدد در حوزه ترانزيت در كريدور شمال جنوب و صنعت گردشگري به پتانسيل هاي اين منطقه ا فزوده است.

مهندس مسرور سياست سازمان متبوع خود را توسعه همكاري با تشكل هاي مردم نهاد بين المللي اعلام كرد و افزود: تا پيش از ساخت و بهره برداري از خانه سوئيس در اين منطقه، دفتر كار انجمن دوستي ايران و سوئيس مقدمات توسعه همكاريهاي دو جانبه را فراهم مي كند.

دكتر رضا رفيعي رئيس انجمن دوستي ايران و سوئيس با ابراز خوشحالي از انعقاد اين تفاهم نامه اظهار اميدواري كرد با همكاري دوطرف حضور سرمايه گزاران و فعالين اقتصادي سوئيسي و هم چنين توسعه همكاريهاي علمي و گردشگري دو كشور در منطقه آزاد انزلي را شاهد باشيم.

وي با بيان اينكه سوئيس اولين كشور غربي بود كه تحريم هاي اعمال شده عليه ايران عزيز را برداشت گفت: بانكهاي سوئيسي داراي بزرگترين منابع مالي جهان بوده و از منظر تكنولوژي صنعتي و صنايع دوستدار محيط زسيت اين كشور در بالاترين سطح دنيا قرار گرفته، و انجمن دوستي ايران و سوئيس بهمراهي انجمن دوستي سوئيس و ايران تلاش دارد حلقه ارتباطي سرمايه گذاران و فعالين اجتماعي، فرهنگي دو ملت و دو كشور باشد.

رئيس انجمن دوستي ايران و سوئيس با تصريح بر جايگاه استراتژيك منطقه آزاد انزلي در ايران، آسيا و همچنين عبور كريدورهاي تجاري بين المللي از اين منطقه، اضافه كرد: منطقه آزاد انزلي مي تواند فرصتهاي جديدي براي استان گيلان و كشور در توسعه مراودات با كشورهاي اين منطقه و اروپا فرآهم نمايد .

وي با اعلام خبر بازديد قريب الوقوع گروهي از فعالان وسرمايه گذاران سوئيسي از اين منطقه گفت: بازديد سفير سوئيس از ظرفيتها و توانمنديهاي منطقه آزاد انزلي مي تواند در توسعه روابط موثر باشد.

گفتني است تفاهم نامه همكاري سازمان منطقه آزاد انزلي و انجمن دوستي ايران و سوئيس در هشت ماده و ۲۰ بند به امضاء طرفين رسيد كه براساس مهمترين بندهاي آن اين تفاهم نامه به منظور همكاري در بهره مندي انجمن، خانه سوئيس، سرمايه گذاران و فعالين اقتصادي سوئيسي از مزايا و معافيتهاي منطقه آزاد انزلي، فراهم نمودن شرايط مناسب جهت فعاليت انجمن از طريق استقرار خانه سوئيس در اين منطقه، حمايت از برگزاري تورهاي سرمايه گذاري مشترك جهت آشنايي سرمايه گذاران و فعالين فرهنگي اجتماعي دو طرف با توانمندي ها و فرصتهاي همكاري دو كشور، منعقد شد.

از سوي ديگر حمايت از اجراي نمايشگاه هاي اقتصادي و فرهنگي مشترك، همكاري در معرفي فرصتهاي سرمايه گذاري و فعاليت تجاري فرهنگي در اين منطقه و برپايي دوره هاي آموزشي توسط انجمن در منطقه آزاد انزلي، از مهمترين اهداف انعقاد اين تفاهم نامه را تشكيل مي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن