تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821121094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنفرانس ملي آموزش فيزيک در لرستان آغاز به کار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۵۹ب.ظ)
کنفرانس ملي آموزش فيزيک در لرستان آغاز به کار کرد موج - خرم آباد - شانزدهمين کنفرانس آموزش فيزيک کشور روز دوشنبه در خرم آباد آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، شانزدهمين کنفرانس علمي آموزشي فيزيک ايران صبح امروز در لرستان آغاز به کار کرد.
اين کنفرانس به مدت سه روز از هشتم تا يازدهم شهريور در سالن شهيد شهرياري دانشگاه لرستان برگزار و در اين مدت 44 مقاله ارائه مي‌شود.
در اين کنفرانس اساتيد برجسته فيزيک ايران، بيش از 700 نفر از اساتيد دانشگاه و دبيران فيزيک 30 استان کشور، معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي درسي وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.
ارائه راهبردها و شيوه‌هاي تدريس در آموزش علوم، آموزش حرفه‌اي معلمان فيزيک، پژوهش در آموزش فيزيک، نقد و بررسي برنامه‌هاي درسي دانشگاه‌ها در تربيت‌معلمان فيزيک و نوآوري در آموزش مفاهيم اساسي فيزيک از جمله محورهاي کنفرانس فيزيک ايران است.
استاندار لرستان در آيين افتتاحيه شانزدهمين کنفرانس آموزش فيزيک ايران گفت: امروز توافق هسته اي بزرگترين رويداد سياسي دنيا و بزرگترين پيروزي ملت ايران در سياست خارجي است که مرهون علم فيزيک و جان فشاني شهداي هسته اي، رهنمودهاي حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب ، تدبير و عقلانيت رياست جمهور و استقامت و ايستادگي ملت است.
هوشنگ بازوند با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفته دولت افزود: شهيد رجائي هم از جنس شما معلمان بودند از معلمي به نخست وزيري، از نخست وزيري به رياست جمهوري و از رياست جمهوري به خدا رسيد.
رئيس شانزدهمين کنفرانس آموزش فيزيک ايران در ادامه از تلاش هاي شبانه روزي برگزارکنندگان اين کنفرانس تقدير کرد و گفت: آموزش و پرورش در برگزاري اين کنفرانس به درستي عمل کرد و ثابت کرد که مي تواند در عرصه هاي علمي بدرخشد.
بازوند با اشاره به اينکه لرستان يکي از ثروتمندترين استانهاي کشور است، عنوان کرد: اما کمتر از پنج درصد ظرفيت هاي لرستان در راستاي توسعه استان به کارگرفته شده است.
وي در ادامه گفت: حدود يک سال و نيم سال گذشته سند آمايش استان لرستان و به دنبال آن سند اشتغال و سند افق ۱۴۰۴استان تدوين شد که صنعت و معدن، کشاورزي و خدمات با رويکرد گردشگري سه محور پررنگ توسعه استان در اين سندها هستند.
بازوند با اشاره به اين که لرستان در حوزه گردشگري و در حوزه هاي اکوتورييسم، ژئوتوريسم و ميراث هاي فرهنگي ظرفيت بسيار بالايي دارد، تصريح کرد: در بين استان هاي کشور لرستان به عنوان پايتخت ژئوتوريسم کشور انتخاب شده و داراي ژئوپارک هاي بي نظيري مانند درياچه گهر و و پل ها و ابنيه تاريخي بسيار ارزشمندي است.
وي ارزش داشته هاي لرستان در حوزه دام و کشاورزي را حدود ۱۸ هزار ميليارد تومان دانست و افزود: ارزش دام سبک ما بيش از سه هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان است.
استاندار لرستان و رئيس شانزدهمين کنفرانس آموزش فيزيک کشور با بيان اين که لرستان سالانه پنج هزار ميليارد تومان توليدات کشاورزي و دامي دارد، خاطرنشان کرد: اين توليدات را مي توان تا سالانه ۱۰ هزار تن نيز افزايش داد.
بازوند با بيان اينکه معادن قير طبيعي و نفت و گاز زيادي در لرستان وجود دارد، يادآور شد: همچنين ۲۳ درصد سنگ هاي نماي ساختمان کشور در لرستان هستند.
وي با اشاره به اينکه طي دو سال اخير ورود سرمايه گذار به لرستان رشد فزاينده اي داشته است، عنوان کرد: بنا را بر اين گذاشتيم که هر ساله حدود چهار هزار ميليارد تومان بخش خصوصي در لرستان سرمايه گذاري کند که با وجود ۵۵۰ هزار ميليارد تومان سرمايه سرگردان در کشور دور از ذهن نيست.
استاندار لرستان و رئيس شانزدهمين کنفرانس آموزش فيزيک ايران با اشاره به اينکه بشر از بدو تولد ناچار است با فيزيک زندگي کند، ادامه داد: علم فيزيک همواره در حال پيشرفت بوده و پيش بيني زلزله توسط علم فيزيک نيز دور از ذهن نيست.

بازوند توجه به علوم به خصوص فيزيک را راه تبديل کردن تهديدها به فرصت در جامعه دانست و تصريح کرد: فيزيک مي تواند اصطکاک مسير توسعه و پيشرفت و عدالت را کم کرده و پاسخي براي تهديدهاي فرهنگي باشد.
وي با اشاره به اينکه با نگاه فيزيک مي توانيم درهاي آينده را باز کنيم، افزود: فيزيک شاه بيت علوم تجربي امروز و شروع و زير ساخت همه کارهايي که بشر به دنبال است مي باشد.
استاندار لرستان و رئيس شانزدهمين کنفرانس آموزش فيزيک کشور با بيان اينکه فيزيک به انسان آسايش و آرامش مي دهد، خاطرنشان کرد: فيزيک مي تواند به علم ديناميک و استاتيک سرعت بخشيده و در همه صنايع نقش داشته باشد.
بازوند با بيان اينکه فيزيک در همه دستگاه هاي درمان به خصوص تشخيص به کمک علم پزشکي مي آيد، يادآور شد: اگر امروز شش قدرت جهان دست از تهديد برداشته و با زبان تکريم پاي ميز مذاکره نشسته اند مرهون رشد علم فيزيک کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن