تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804448295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش اصولگرايان معتدل در برابر حزب اتحاد ملت سکوت با نظر مثبت بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۱۳ب.ظ)
شکوري راد: واکنش اصولگرايان معتدل در برابر حزب اتحاد ملت سکوت با نظر مثبت بوده است موج - دبير کل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي گفت: واکنش اصولگرايان معتدل در برابر حزب اتحاد ملت يا سکوت بوده يا نظرشان مثبت و فقط افراطيون بودند که عليرغم تعداد قليل خود سر و صدا و جنجال راه انداختند.
به‌گزارش خبرگزاري موج، علي شکوري‌راد، دبير کل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي، در نشست‌ خبري که در دفتر مرکزي اين حزب برگزار شد، اظهار داشت: مردمي که به دنبال انقلاب عظيم حکومتي را سرنگون کردند و علاوه برجمهوري، اسلامي را نيز به آن الحاق کردند، البته آن‌ها به اين موضع بسنده نکردند و قانون اساسي را به عنوان ميثاق ملي انتخاب کردند و اين قانون اساسي است که به ما مي‌گويد که چگونه رفتار کنيم و در انتخابات چه کساني برسر کار بيايند و زمامداري را برعهده بگيرند.
وي ادامه داد: به دنبال آن هستيم که چگونه نظام شکل گرفته براساس قانون اساسي پاسداري شود. دوره‌هاي زيادي را پشت سر گذاشتيم تجربيات زيادي را آموختيم که با استفاده از اين تجربه‌ها اين دهه‌ها را رقم بزنيم، تجربه کرديم که چگونه روي اصول محکم باشيم و اجازه ندهيم حاشيه بر متن حکم شود.
دبير کل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي گفت: دست همکاري به سمت هر اصلاح‌طلب دراز مي‌کنيم، ما خود را رقيب هيچ اصلاح‌طلبي نمي‌دانيم و مسير را با هم مي‌پيماييم و تلاش خواهيم کرد مخالفين را به فرصت قلمداد کنيم؛ چرا که آن‌ها اجازه مي‌دهند پايه‌هاي خود را محکم کنيم و با اين رويکرد افق آينده روشن است.
شکوري‌راد افزود: حزب اراده ملت تجربه نويي را براي جامعه خواهد داشت اين حزب به دنبال گشايشي که در انتخابات 92 پيش آمد شکل گرفت و بايد انديشيد که از فرصت‌هاي از دست رفته ظرفيت‌هاي جديدي را خلق کرد.
وي به انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: در انتخابات سال 92 گشايشي پديد آمد و فرصتي ايجاد شد تا بياندشيم اگر ظرفيت‌ها محدود شد فرصت‌ها را از دست ندهيم.
دبير کل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با اشاره به برنامه‌هاي تشکل متبوعش، گفت: امروز با تقاضاهاي بي‌شماري براي پيوستن به حزب مواجه هستيم، ولي؛ حزب ما نوپا است و مواضع آن در مرامنامه و افتتاحيه اشاره شده. هنوز ممکن است در برخي زمينه‌ها همفکري لازم صورت نگرفته باشد و نتوانيم آن را در حزب اعلام کنيم.
شکوري راد افزود: يکي از برنامه‌هاي حزب استفاده از ظرفيت نيروهاي زبده است، ما ظرفيت جديدي براي اين نيروهاي کارآمد و زبده هستيم و به همين دليل است که مي‌بينيد تقاضاها براي عضويت در حزب زياد بوده و امروز هم با افزايش تقاضاهاي بي‌شمار براي پيوستن به تشکل مواجه هستيم که بايد فرصت کرده و به آن‌ها پاسخ دهيم.
وي در پاسخ به اين پرسش که برنامه حزب اتحاد ملت براي انتخابات آينده مجلس چگونه است، گفت: موضوع انتخابات به طور جدي در حزب مورد بحث قرار نگرفته اما رويکرد کلي در چارچوب حرکت اصلاح‌طلبان و هماهنگ با آنان است.
دبير کل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي تأکيد کرد: ما خود را رقيب هيچ حزب اصلاح‌طلب نمي‌دانيم و دست ياري‌مان را به سوي اصلاح‌طلبان دراز مي‌کنيم و تصور مي‌کنيم اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده نقش‌آفريني خوبي داشته باشند.
شکوري‌راد در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اين که بعضي‌ها مي‌گويند احزابي همچون اتحاد ملت که در آستانه انتخابات آغاز به کار کرده فعاليت انتخابي دارد برنامه شما براي انتخابات مجلس چيست، گفت: ما زمان زيادي نداشتيم و حقيقتاً بحث انتخابات در حزب به صورت جدي مطرح نشده است، حرکت حزب اتحاد ملت ايران براي انتخابات مجلس در چارچوب کلي حرکت اصلاح‌طلبان است و رقيب هيچ حزب اصلاح‌طلبي نيستيم.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين که بيش از يک سوم اعضاي شوراي مرکزي حزب منحله مشارکت در حزب اتحاد ملت حضور دارند و نگاه اين افراد در مورد سلامت نظام انتخابات و فتنه سال 88 و شوراي نگهبان مشخص است، بنابراين دقيقاً تبيين کنيد که آيا نظام انتخابات و شوراي نگهبان را قبول داريد، گفت: بايد از مسائل تلخ و شيرين گذشته عبور کنيم. رويکرد حزب ما رويکرد آينده است، بنابراين حزب اتحاد ملت در سال 88 وجود نداشته که امروز بخواهيم موضعي از آن را اتخاذ کنيم. ما از واژه‌اي که شما به کار مي‌بريد (فتنه) دريافت و تعريف روشني نداريم و در متون ما فتنه تعريف نشده است.
دبير کل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي تاکيد کرد: ما حزبي هستيم که بناي خود را بر مبناي قانون گذاشتيم و هر چيزي که قانوني باشد بر آن تمکين خواهيم کرد. ما نه تنها نظام جمهوري اسلامي ايران را پاسداري خواهيم کرد، بلکه خود را پاسدار ارکان اين نظام مي‌دانيم.
شکوري‌راد افزود: ما مدعي هستيم که ارکان نظام بايد به گونه‌اي عمل کنند که اعتماد عمومي نسبت به آن‌ها مخدوش نشود؛ چرا که اگر مخدوش شود اين خسارت متوجه کل نظام است. ما کمک خواهيم کرد که اين بي‌اعتمادي‌ها از بين برود و مردم نيز اعتمادشان به ارکان نظام جلب شود.
وي با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: در سال 92 توجه ويژه‌اي از سوي ارکان نظام و مردم صورت گرفت که نتيجه آن متعاقب شدن مردم براي رفتن به پاي صندوق‌هاي رأي بود و اين دستاورد، دستاورد انتخابات سال 92 بود و مجموعه دست‌اندرکاران انتخابات به اين نتيجه رسيدند تا به گونه‌اي عمل کنند که اعتماد به مردم بازگردد.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي تصريح کرد: حزب اتحاد ملت نقطه آغاز حرکت خود را انتخابات خرداد سال 92 مي‌داند و گذشته را به ياد نمي‌آورد و به رخ نمي‌کشد و به بحث نيز نخواهد گذاشت و تلخي‌ها را تکرار نمي‌کند، چرا که معتقد است کش دادن مسائل گذشته به نفع و صلاح کشور نيست.
شکوري‌راد در مورد انتقادات مطرح شده از سوي برخي رسانه‌ها و چهره‌هاي سياسي به حزب اتحاد ملت نيز گفت: جهت‌گيري‌ها و تبليغاتي که رقباي سياسي عليه حزب صورت مي‌دهند از نظر ما غيرطبيعي نيست. زيرا آن‌ها احساس مي‌کنند و قطعاً هم اينگونه است که يک تيم توانمند پا به عرصه گذاشته و آن‌ها با انتقاداتشان قصد دارند به خود دلداري دهند و مي‌خواهند که روحيه‌شان را از دست ندهند.
وي ادامه داد: آن‌ها با برخي فشارهايي که به دستگاه‌ها وارد مي‌کنند قصد دارند دستگاه‌ها را وادار به عقب‌نشيني کنند. ما از ابتدا هم مي‌دانستيم مخالفان سرسختي داريم ولي چون اين يک حزب جدي و توانمند است و نيروهاي زبده در آن وجود دارد به کار خود ادامه خواهيم داد.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي گفت: صحيح نيست که رقبا استدلال سياسي را در مقابل رقيب گذاشته و با انگ و تهمت و برچسب زدن رقباي خود را از صحنه بيرون کنند. همه بايد نسبت به کساني که به لحاظ ديدگاهي با آنان مخالف‌اند سعه صدر نشان دهند و به جاي از ميان به در کردن رقيب پايه‌هاي فکري خود را مستحکم کنند.
شکوري‌راد علت سستي پايه‌هاي فکري برخي احزاب را بهره‌برداري از راه قدرت دانست و گفت: احزابي که از راه قدرت به ثمر نشسته‌اند، احزابي نيستند که بتوانند به صورت جدي کار خود را ادامه دهند و قطعاً در مسير شکست خواهند خورد.
وي همچنين در خصوص رابطه حزب تشکل متبوعش با رئيس دولت اصلاحات، گفت: حزب اتحاد ملت خود را اصلاح‌طلب مي‌داند و رئيس دولت اصلاحات را نيز رهبر اصلاحات و اعضاي حزب ارتباط خوبي با رئيس دولت اصلاحات دارند و ايشان نيز پيام در خور توجهي در روز برگزاري کنگره به حزب ارسال کردند.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي همچنين در خصوص محدوديت انتشار خبر و تصوير رئيس دولت اصلاحات، گفت: اين محدوديت توجيه‌پذير نيست. اگر اين محدوديت قانوني باشد، بايد يک دادگاه صالحه طبق اصل 36 قانون اساسي رأي صادر کند که در اين صورت بايد تفهيم اتهام نيز صورت بگيرد. اگر محدوديتي نيز براي رسانه‌ها در مورد انتشار تصوير و خبر رئيس دولت اصلاحات وجود دارد تخلفي آشکار از قانون مطبوعات است. چرا که طبق قانون مطبوعات نمي‌شود هيچ روزنامه‌اي و يا هيچ خبرگزاري را وادار به چاپ يا نشر يک مطلب و يا وادار به عدم چاپ مطلبي کنند.
شکوري‌راد به اظهارات رئيس شوراي امنيت ملي در اين خصوص اشاره کرد و گفت: رئيس شوراي امنيت ملي نيز گفته است که هيچ ممنوع‌التصويري و يا خبري در مورد رئيس دولت اصلاحات وجود ندارد، بنابراين محدوديت‌هاي اخير بايد يک روند قضايي باشد که اگر در مورد مطبوعات صدق کند بايد مطبوعات شکايت صورت دهند که در اين صورت انفصال دو ماهه تا دو ساله خدمتي محکوميت آن است.
وي در ادامه تصريح کرد: اگر قضيه محدوديت مطبوعات نبوده، پس بايد موضوع قضايي باشد که رئيس دولت اصلاحات نيز دادگاهي نرفته است. بنابراين نمي‌دانيم چرا دادستان کل کشور و يا سخنگوي قوه قضائيه چنين موضوعي را مطرح کرده است.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري تسنيم، مبني بر اينکه اگر کميسيون ماده 10 احزاب صلاحيت برخي اعضاي شوراي مرکزي حزب را رد کند چه واکنشي خواهيد داشت گفت: ما به هر حال به قانو تمکين مي‌کنيم و در مقابل قانون ايستادگي نخواهيم کرد ممکن است اعتراضي صورت دهيم اما رفتار ما قانوني خواهد بود و با کميسيون ماده 10 احزاب و وزارت کشور تعامل مي‌کنيم.
شکوري‌راد تصريح کرد: از اعضاي شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت موردي را سراغ نداريم که روي آن انگشت بگذارند و بگويند صلاحيت ندارد و هيچ يک از اعضاي حزب اتحاد ملت مشمول آن ماده کميسيون ماده 10 احزاب در مورد رد صلاحيت نيستند.
وي افزود: ما ابتدا سعي مي‌کنيم مسوولان ذيربط را توجيه و در نهايت اگر اصرار داشتند ما به آنچه که وظيفه قانوني‌مان است عمل خواهيم کرد.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه عليرغم فشارهاي رسانه‌اي آيا فشارهاي امنيتي و قضايي نيز داشته‌ايد گفت: بخش عمده فشارها تبليغي بوده است که بسياري از آن‌ها فروکش کرده اما کساني هم هستند که در پشت صحنه تدابيري براي اين فشارها مي‌انديشند.
شکوري‌راد ادامه داد: رسانه‌هايي که اين هجمه را به حزب اتحاد ملي وارد کردند شايد تعريف درستي از کار خود ندارند. برخي از موارد گوياي اين است که افرادي براي جناح سياسي مقابل کار را تدبير مي‌کنند و به نظر مي‌رسد سردرگمي در آن‌ها وجود دارد.
وي افزود: کنار هجمه‌هاي تبليغاتي بعضاً فشارهاي امنيتي و قضايي نيز وجود داشته که ما فکر مي‌کنيم جدي نيست چرا که پاسخگو هستيم و مشکلي نداريم و با دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي تعامل خواهيم کرد.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي ادامه داد: فکر مي‌کنيم اگر توضيحاتي را ارائه کنيم از اين موج تبليغاتي عبور خواهيم کرد و نگران چيزي نيستيم. زيرا ما آمده‌ايم که بمانيم و نيامده‌ايم که برويم، براي ماندن گاهي تعامل، گاهي پاسخگويي و گاهي نيز سکوت خواهيم کرد و اين‌ها دست به دست هم مي‌دهد تا مسير پيش پاي خود را به درستي گام برداريم.
شکوري‌راد بسياري از سرخط‌هاي فشار تبليغاتي را از افراطيون دانست و گفت: افراطيون به حاشيه رانده شدند و انتخابات رياست جمهوري 92 گواه اين مورد است. آنان حتي تجمعاتي را هم اعلام کردند با اقبال روبرو نشد و شکست خوردند؛ حزب اتحاد ملت يک ظرفيت اصلاح‌طلبي مناسب است که طرف‌هاي مقابل مي‌توانند آن را فرصت بدانند نه تهديدي در جناح مقابل. کساني هم هستند که عاقلانه مي‌انديشند و اين توجيهات را هم متوجه مي‌شوند.
وي ادامه داد: بنابراين واکنش اصولگرايان معتدل در برابر حزب اتحاد ملت يا سکوت بوده يا نظرشان مثبت و فقط افراطيون بودند که عليرغم تعداد قليل خود سر و صدا و جنجال راه انداختند.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به اين پرسش که آيا شما بر اين اصل اعتقاد داريد که حوادث سال 88 در قبل و بعد از دو مقطع سخنراني رهبر معظم انقلاب تفکيک مي‌شود گفت: حوادث سال 88 نقطه نظرهاي زيادي دارد و ممکن است برخي از اعضاي حزب اظهارنظرها و حرف‌هايي در اين خصوص داشته باشند، اظهارنظرها در مورد حوادث سال 88 مربوط به آن دوره است و ما کسي را وادار نکرده‌ايم و نه مي‌خواهيم که موضع خود را بيان کند ما به تقسيم‌بندي که گفته شده توجهي نداشتيم.
شکوري‌راد ادامه داد: اگر هم بخواهيم سال 88 را تقسيم‌بندي کنيم نقطه عطف آن را 22 خرداد 92 مثال مي‌زنيم چرا که ماجراي قبل و بعد تفاوت دارد و ما بر اساس اين نقطه عطف تحليل‌ها را بيان مي‌کنيم.
وي تصريح کرد: ادامه دادن مباحثي چون حوادث سال 88 (فتنه)‌ فقط کش دادن حوادث تلخ گذشته است و متاسفيم که حبس و حصر مثل استخوان لاي زخم باقي مانده و اجازه نمي‌دهد که اين زخم التيام پيدا کند.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با بيان اينکه بايد جامعه را به سمت وقايعي همچون مذاکرات هسته‌اي و توافق ايران با 1+5 سوق دهيم گفت: ظرف دو سال آينده اين توافق نهايي و ظرفيت جديد جهاني و اميدي تازه براي مردم ايجاد مي‌کند. بنابراين معتقدم کش دادن مسائل سال 88 (فتنه)‌ تلخ‌کامي را برجا خواهد گذاشت.
دبيرکل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي همچنين با اشاره به جايگاه زنان در جامعه گفت: زنان نيمي از جامعه ما را تشکيل مي‌دهند و طي سال‌هاي گذشته رشد قابل توجهي در موفقيت‌ها داشته‌اند. بنابراين در گذشته موقعيت زنان در مقايسه با مردان پايين بود. در حال حاضر قابليت زنان براي به دست آوردن عرصه‌هاي مختلف بيش از گذشته شده است. در انتخابات شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت نيز ترکيبي 25 درصدي از زنان توانستند کرسي‌ها را از آن خود کنند.
وي ادامه داد: اين جهش قابل ملاحظه‌اي است که بر اساس رأي اعضاي کنگره صورت گرفت و به نظرم يک جهش مثبت تلقي مي‌شود و معتقدم که حزب اتحاد فرصت‌هاي بيشتري براي زنان فراهم مي‌کنند تا قابليت خود را به مرحله ظهور برسانند.
شکوري‌راد تاکيد کرد: ما در مورد تهران قائل به تبعيض مثبت هستيم. امروز کمپيني راه افتاده که بايد 100 نماينده زن براي انتخابات آينده به مجلس راه يابند و بنده نيز ضمن تأييد اين کمپين به آن مي‌پيوندم و اين امتياز به زنان نيست بلکه برخوردار کردن جامعه از اين توانمندي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن