تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799104055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده لابي گران صنعت نفت آمريکا از توافق هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۵ب.ظ)
استفاده لابي گران صنعت نفت آمريکا از توافق هسته‌اي موج - لابي گران صنعت نفت در آمريکا و طرفداران لغو ممنوعيت صادرات نفت اين کشور در کنگره اميدوارند موضع آنان در شرايطي که قانون‌گذاران در حال بحث درباره توافق هسته‌اي دولت اوباما با ايران هستند، تقويت شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حاميان برداشتن ممنوعيت ۴۰ ساله صادرات نفت آمريکا، چنين استدلال مي‌کنند که اگر قرار باشد ايران در چارچوب توافق بين‌المللي رفع تحريم‌ها در قبال محدودسازي برنامه توسعه هسته‌اي خود اقدام به صدور محصولات نفتي کند، پس توليدکنندگان نفت در ايالات‌متحده نيز بايد بتوانند محصولات خود را صادر کنند.
به گفته حاميان صادرات نفت آمريکا، اين نوع استدلال باعث تقويت موضع اين گروه شده است، اظهارنظر غيرمنتظره ۲ سناتور ارشد دمکرات در هفته گذشته مبني بر ايجاد فضاي مصالحه براي گشايش صادرات نفت اين اميد را ايجاد کرد که شماري از سناتورها که هنوز موضع خود را اعلام نکرده‌اند، در نهايت از قانون‌گذاري در اين باره حمايت کنند.
توليدکنندگان نفت و نمايندگان ايالت‌هاي توليدکننده نفت به کنگره فشار مي‌آورند که قانون منع صادرات نفت آمريکا را که در پي کمبودهاي دهه ۱۹۷۰ ميلادي به تصويب رسيد، لغو کند، اما؛ صاحبان پالايشگاه‌هاي نفت مخالف برداشتن اين ممنوعيت هستند، زيرا؛ براي آنان سودآوري داشته است. برخي گروه‌هاي مصرف‌کننده سوخت نيز از احتمال افزايش قيمت آن نگران هستند.
هري ريد، رهبر جناح اقليت مجلس سنا، هفته گذشته به نشريه پوليتيکو گفت: هنوز درباره حمايت از پيشنهاد رفع ممنوعيت صادرات نفت ايالات‌متحده تصميم نگرفته است، اما؛ به گفته او لازم است که قانون‌گذاران به‌نوعي مصالحه در اين خصوص برسند.
همچنين، سناتور باب منندز از مخالفان جدي برداشتن ممنوعيت صادرات نفت در سخنراني خود درباره مخالفت با توافق اتمي ايران، به احتمال صادرات محدود نفت اشاره کرده است.
وي گفت: ايالات‌متحده بايد صادرات به آن دسته از کشورهاي متحد آمريکا متقبل شود که در صورت مسدود شدن توافق با ايران و محروم شدن آن کشور از صادرات به بازار نفت، با مشکل تأمين واردات روبرو مي‌شوند.
سناتور دمکرات، هايدي هيتکامپ، از ايالت داکوتاي شمالي که از ايالت‌هاي عمده توليدکننده نفت است، از پيشرفت در بررسي پيشنهاد رفع ممنوعيت صادرات نفت آمريکا در يک سال اخير استقبال کرد و گفت: تمرکز بر توافق با ايران سبب شد اين سوال مطرح شود که چرا لغو تحريم‌هاي ايران را مي‌توان بررسي کرد، اما؛ ممنوعيت صادرات نفت آمريکا بايد ادامه داشته باشد.
انتظار مي‌رود که مجلس نمايندگان پاييز امسال درباره پيش‌نويس قانون رفع ممنوعيت صادرات نفت خام رأي‌گيري کند، اما مسيري که اين قانون براي تصويب نهايي بايد در مجلس سنا طي کند، پيچيده‌تر است.
ليزا مورکوفسکي، سناتور جمهوري‌خواه ايالت آلاسکا و سناتور هيتکامپ به دنبال اختصاص زمان براي به بحث گذاردن موضوع در برنامه کاري متراکم مجلس سنا هستند تا حمايت دمکرات‌هايي را که نگران نقض منافع پالايشگران هستند، برطرف کنند. صنعت پالايش از ممنوعيت صادرات نفت سود برده است؛ زيرا به نفت خام توليد داخل دسترسي دارد و مجاز است که فرآورده‌هاي پالايش شده را صادر کند.
اين ۲ سناتور در ماه مه در تلاش براي افزودن پيوست صادرات به يک لايحه سنا درباره بررسي توافق هسته‌اي با ايران ناکام ماندند.
جرج بيکر، مدير اجرايي گروه لابي نفتي پيس، گفت: پيشنهاد صادرات نفت سريع‌تر از آنچه که انتظار مي‌رفت در ميان ايالت‌هاي غيرنفتي موافقاني را جذب کرده است.
وي اضافه کرد: ايالت‌هاي بسياري نگران‌اند که دستيابي ايران به بازارهاي نفتي در حالي که شرکت‌هاي نفتي آمريکا از آن محروم باشند، به زيان اين شرکت‌ها خواهد بود.
برخي گروه‌ها نيز نگران هستند که گره خوردن موضوع توافق با ايران و همچنين بحث صادرات نفت خام، عواقبي وخيم براي مصرف‌کنندگان آمريکايي به همراه خواهد داشت.
گروه الايد پروگرس در ايالت نيوجرسي که حوزه انتخابيه سناتور منندز است آگهي را منتشر و در آن وي را به تغيير موضع متهم کرده است. در اين آگهي آمده است که تسهيل ممنوعيت صادرات نفت آمريکا سبب افزايش قيمت بنزين مي‌شود.
يک سخنگوي منندز نيز گفت: وي هنوز از برداشتن ممنوعيت صادرات نفت حمايت نمي‌کند و فقط به معافيت‌هاي صادراتي مجاز تحت قوانين ايالات‌متحده اشاره داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن