تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798987857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الزام تغيير منابع مالي شهرداري‌ها/ ضرورت بررسي بارگذاري تراکم ساختماني در حريم گسل‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۷ب.ظ)
الزام تغيير منابع مالي شهرداري‌ها/ ضرورت بررسي بارگذاري تراکم ساختماني در حريم گسل‌ها موج - دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي با اعلام اجرايي شدن طرح جامع شهر تهران از سال ۹۱ گفت: ۷۵ درصد درآمد شهرداري‌ها مربوط به ساخت‌و‌ساز و فروش تراکم است و ضرورت دارد منابع مالي شهرداري تقويت شوند و به منابع پايدار تغيير کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، پيروز حناچي، دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي و معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي، شب گذشته ۹ شهريور در برنامه گفت و گوي ويژه خبري با اعلام اين نکته که اداره امور شهري در شهرها تا حد زيادي به درآمدهاي فروش تراکم وابسته است، گفت: در تهيه طرح‌هاي تفصيلي و طرح جامع شهري مناطق زلزله‌خيز، گسل‌ها و حريم آن‌ها شناسايي شده است که در صدور مجوزهايي از سوي دستگاه‌هاي مجري اين ضوابط بايد اعلام و رعايت شوند. متأسفانه ديده مي‌شود که ضمن وجود ضوابط، ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌خيز ادامه دارد.
دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي با اشاره به زلزله‌خيز بودن تهران و اين که در طول تاريخ اين کلان‌شهر زلزله‌هاي بي‌شماري را تجربه کرده است، افزود: اين واقعيت تهران است و به همين خاطر بايد ضوابط شهرسازي و معماري را در اين شهر پرخطر مورد توجه قرار داد تا خسارت احتمالي وقوع زلزله در آن‌ها به حداقل برسند. در عين حال در طرح‌هايي که در تهران تهيه و اجرا مي‌شود گسل‌هاي اصلي و فرعي شناسايي شده‌اند که ضروري است نظارت بر اجراي آن‌ها به طور دائمي انجام گيرد.
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي با اظهار تأسف از اين که درآمد شهرداري‌ها ناپايدار است و عموما از طريق فروش تراکم صورت مي‌گيرد، گفت: شهرداري‌ها درآمد ناپايداري دارند و به همين خاطر نيز به تراکم فروشي روي مي‌آورند و اين فروش تراکم توسط نهاد متولي ساخت‌وساز در کشور منجر به ساخت‌وساز در مناطق حادثه‌خيز مي‌شود.
حناچي تعداد شهرهاي حال حاضر کشور را ۱۱۴۸ شهر عنوان کرد و گفت: تمامي شهرها داراي طرح جامع يا هادي هستند که در شوراي عالي معماري و شهرسازي مصوب مي‌شوند. اگرچه نقدهايي به اين طرح‌ها وارد مي‌شود، اما؛ مصوبات شوراي عالي معماري و شهرسازي عين قانون بوده و بايد توسط دستگاه‌ها و نهادهاي مجري به طور کامل به اجرا درآيد. همچنين اگر ساخت‌وساز در مناطق حريم گسل‌ها مجوز بگيرند ضروري است بارگذاري تراکم آن‌ها کنترل شوند.
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي ۷۵ درصد درآمد شهرداري‌ها را حاصل ساخت‌وساز دانست و گفت: انتظار مي‌رود درآمد شهرداري‌ها و منابع مالي آن‌ها به منابع پايدار وابسته بوده و از انضباط مالي برخوردار باشند، اما؛ در عمل و واقعيت، شهرداري‌ها براي تأمين حقوق کارکنان خود به فروش تراکم وابسته هستند.
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر نظارت جدي دولت يازدهم بر عملکرد سازمان‌ها و نهادهاي مجري ساخت‌وساز و همکاري شهرداري تهران در اين دولت اظهار اميدواري کرد: اميد است همکاري شهرداري با دولت سبب کاهش و در نهايت حذف تخلفات شود که براي رسيدن به اين هدف بايد منابع مالي شهرداري‌ها تقويت شوند.
حناچي با اشاره به اجرايي شدن طرح جامع شهر تهران از سال ۹۱ گفت: طرح جامع شهر تهران از سال ۹۱ اجرايي شده که طبق آن صدور هرگونه مجوز ساخت‌وساز طبق ضوابط طرح صورت گرفته و اين امر از راهبردهاي طرح جامع شهري ناشي مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن