تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820262854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشرفت مناسب طرح پتروشيمي مرودشت با هدف افزايش توليد اوره و آمونياک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۲۱ب.ظ)
پيشرفت مناسب طرح پتروشيمي مرودشت با هدف افزايش توليد اوره و آمونياک موج - پيشرفت فيزيکي طرح پتروشيمي مرودشت با هدف توليد سالانه بيش از ۱.۷ ميليون تن اوره و آمونياک به ۹۶ درصد رسيده و طبق برنامه زمان‌بندي از شتاب مناسبي برخوردار است.
به گزارش خبرگزاري موج، ساخت پتروشيمي با نام شهداي مرودشت با سرمايه‌گذاري ۲ هزار ميليارد توماني و با هدف توليد سالانه بيش از ۱.۷ ميليون تن اوره و آمونياک انجام شده است، اين طرح هم اکنون ماهانه به طور متوسط حدود ۰.۴۷ درصد پيشرفت دارد.
با راه‌اندازي اين مجتمع براي ۵۰۰ نفر به طور مستقيم و ۵۰۰۰ نفر به طور غيرمستقيم شغل ايجاد خواهد شد، همچنين با بهره‌برداري از اين طرح توسعه‌اي سالانه ۶۶۰ هزار تن آمونياک و يک ميليون و ۷۳ هزار تن اوره گرانول به توان توليدي صنعت پتروشيمي کشور اضافه مي‌شود.
اين طرح در زميني به مساحت ۲۲ هکتار در شمال شرقي مجتمع پتروشيمي شيراز ساخته شده است.
خوراک اصلي اين طرح سالانه يک ميليارد مترمکعب گاز طبيعي است.
آمونياک را مي‌توان هم به صورت مستقيم به عنوان کود شيميايي به کاربرد و هم در توليد مواد مانند؛ نيترات آمونيوم، سولفات آمونيوم، مونو آمونيوم فسفات، دي آمونيوم فسفات و اوره و ديگر کودهاي شيميايي از آن استفاده کرد.
برخي ديگر از کاربردهاي جزئي آمونياک در توليد موادي مانند؛ لاستيک، کائوچو، بازيافت آب، توليد کاغذ و مقوا، تهيه پودرهاي شستشو و صنايع چرم و پارچه است.
اوره هم به صورت يک محصول نهايي و هم به صورت يک ماده واسطه در توليد کود استفاده مي‌شود و علاوه بر مصرف مستقيم آن در کودهاي شيميايي، اين ماده در توليد محلول‌هاي نيتروژني و نيز در اختلاط مکانيکي کودهاي جامد مخلوط مصرف دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن