تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804014688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد ابتکار براي استفاده از تمامي ظرفيت‌ها جهت حفاظت از محيط زيست کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۰ق.ظ)
تاکيد ابتکار براي استفاده از تمامي ظرفيت‌ها جهت حفاظت از محيط زيست کشور موج - رئيس سازمان محيط زيست گفت: به رغم همه چالش‌ها و دشواري‌هاي پيش رو مي‌توان با برنامه ريزي منسجم و دقيق، همچنين بهره گيري از تمام ظرفيت‌هاي دولتي، خصوصي و مردمي اقدامات بسيار مهمي براي حفاظت از محيط زيست کشور انجام داد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور، در جلسه شوراي سراسري مديران اين سازمان ضمن يادآوري کاستي‌ها و کمبود امکانات براي حفظ محيط زيست، گفت: به رغم همه چالش‌ها و دشواري‌هاي پيش رو مي‌توان با برنامه ريزي منسجم و دقيق، همچنين بهره گيري از تمام ظرفيت‌هاي دولتي، خصوصي و مردمي اقدامات بسيار مهمي براي حفاظت از محيط زيست کشور انجام داد.
معاون رئيس جمهور با اشاره به مصوبه هيات دولت مبني بر اختصاص 3000 امتياز فوق العاده سختي کار محيط بانان، اظهار کرد: براي اعمال اين امتياز در حقوق محيط بانان، مکاتبات و مذاکراتي با استانداران صورت گرفته است.

تفويض مطالعه 20 محور از 53 محور ارزيابي زيست محيطي به استان‌ها
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اشاره اي هم به بحث تفويض اختيار ارزيابي‌هاي زيست محيطي به استان‌ها داشت و افزود: به دليل اهميت بحث ارزيابي در اين دوره بازنگري کامل ارزيابي زيست محيطي در دستور کار قرار گرفت و مطالعه ارزيابي حدود 20 محور از 53 محور ارزيابي و نظارت بر تمام 53 محورهاي ارزيابي مستقيماً به استان‌ها واگذار شد.
ابتکار ادامه داد: يکي از اقدامات مهم براي انجام اين فرآيند را تشکيل کارگروهي معادل کارگروه ملي (کارگروه ماده 2 ستاد) در استان‌ها و انجام فرآيندهاي مرتبط با ارزيابي، ذيل اين کارگروه بود.
وي تاکيد کرد: از مهم‌ترين اصول و شروط براي موفقيت در اين موضوع ايجاد پيش زمينه‌ها و ساختارهاي لازم و شناسايي و استفاده از تمام ظرفيت استان‌ها همچون مشورت گيري از اساتيد، دانشگاهيان و متخصصان است.

نظارت بر ارزيابي از مهم‌ترين اقدامات در حفظ محيط زيست است
معاون رئيس جمهور خاطرنشان کرد: نظارت بر ارزيابي‌هاي زيست محيطي از مهم‌ترين اقدامات در حفظ محيط زيست است که با شروطي ذيل نظر ستاد به استان‌ها تفويض شده است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اشاره اي هم به مصوبات محيط زيستي اخير داشت و گفت: سند آسيب شناسي شهري در سه بخش، سند مديريت پسماند و ارائه تسهيلات به شهرداري‌ها در اين زمينه، تعيين وظايف ميادين ميوه و تره بار براي پايش بقاياي کود و سم در محصولات غذايي، همچنين سند گسترش فضاي سبز شهري از جمله مهم‌ترين مصوبات دولت در بازه زماني اخير بوده است.
ابتکار مصوبه آلودگي صوتي و امواج را از ديگر مصوبات مهم دولت برشمرد و افزود: تکميل مطالعات و تدوين برنامه جامع مديريت مناطق تحت حفاظت هم از ديگر موارد مورد تاکيد در اين دوره از مديريت محيط زيست است.
وي اشاره اي هم به امضاي تفاهم نامه با استانداران براي اجرايي شدن طرح‌هاي مديريت مناطق داشت و اظهار کرد: البته سازوکارهاي اجرايي اين طرح‌ها در استان‌ها نياز به تقويت دارد.
ابتکار ابراز اميدواري کرد: اجراي هر چه سريع‌تر برنامه مديريت مناطق در عرصه‌هايي که به صورت پايلوت در نظر گرفته شده است منجر به رفع نواقص و تعميم اجراي برنامه‌ها در ساير اراضي تحت حفاظت شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست توانمندسازي کارکنان و محيط بانان از طريق ارتقاي سطح آموزش‌ها را از ديگر برنامه‌هاي محوري سازمان محيط زيست برشمرد و اضافه کرد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي، مشورتي و کارگاه‌هاي مختلف براي کارکنان و محيط بانان و حتي براي مخاطبان بيروني سازمان محيط زيست و کليه ذينفعان همچون دانشگاهيان و سمن‌ها از اهميت بسيار زيادي در حفظ محيط زيست برخوردار است.

آموزش محيط بانان مهم‌ترين دستاورد سال گذشته سازمان محيط زيست
معاون رئيس جمهور اين اقدامات را راه کارهايي براي عبور از مشکلات و کاستي‌ها موجود دانست و تاکيد کرد: از جمله مهم‌ترين دستاوردهاي سال گذشته سازمان، آموزش 850 محيط بان بود که با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته امسال نيز ادامه خواهد داشت.
وي در خصوص گزارش ارائه شده از سوي مديرکل حفاظت محيط زيست قزوين در ارتباط با بيانات رهبري براي حفظ محيط زيست، گفت: سخنان رهبري فرصتي مغتنم براي محيط زيست ايران پديد آورد که بايد نهايت بهره را از آن بگيريم که يکي از راهکارها براي اين امر، هم راستايي سياست‌هاست.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: بايد بتوانيم در پايان دوره يکساله بيانات رهبري، گزارش قابل قبولي از عملکرد خود منطبق با بيانات ايشان ارائه دهيم.
ابتکار با تاکيد بر اهميت بحث بازرسي به ويژه در سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: سازمان محيط زيست به لحاظ وظايف، مأموريت‌ها و تکاليفي که در بحث حفاظت از طبيعت و محيط زيست کشور دارد، به نوعي يک سازمان بازرسي کل محسوب مي‌شود.
معاون رئيس جمهور افزود: اين بدان جهت است که سازمان حفاظت محيط زيست موظف است تخلفات و انحرافات از قانون و برنامه را شناسايي و از آن‌ها جلوگيري يا آن‌ها را اصلاح کند و متخلفان را به مراجع قانوني معرفي کند. لذا بازرسي يکي از وظايف محوري محيط زيست است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست را مي‌توان سربازرس کل حفاظت از طبيعت و محيط زيست ناميد و اين مسووليت خطيري است که نياز به استفاده از دانش و تجربه روز جهان و سياست گذاري و برنامه ريزي صحيح دارد و براي موفقيت در مسووليت خود بايد از تمام ظرفيت‌هاي ملي بهره بگيريم.
مرتضي فريد، مدير کل دفتر ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات سازمان حفاظت محيط زيست، نيز در اين نشست برنامه‌هاي بازرسي گزارشي از روند بازرسي فعلي و برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته براي آينده در استان‌ها ارائه داد.
همچنين صدرالدين علي پور، مدير کل حفاظت محيط زيست قزوين، نيز الگويي از برنامه ريزي‌ها براي اجرايي شدن بيانات و فرمايشات رهبري در اسفند 93 جهت تنظيم گزارش عملکرد يکساله سازمان در استان‌ها براي تقديم به رهبري در سالروز اين ديدار ارائه داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن