تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820069498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان 24 (استان نیوز) در هفته دولت؛ اعتراض مردم در سفر فرماندار دشتستان به فاریاب +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:استان نیوز: باید منتظر و ماند که آیا این اعتراضات و شکایات راه به جایی خواهد برد یا باز هم منطقه بوشکان محصور میان کوهها مورد بی توجهی و غفلت قرار خواهد گرفت.
به گزارش «استان24»؛ به علت كاهش بارندگي و استمرار خشكسالي منابع آبي اين استان در وضعيت بحراني قرار دارد. اكنون از 32 دشت استان بوشهر سه دشت بوشكان، جم و ريز به علت افت شديد منابع آب زير زميني و برداشت بي رويه به عنوان دشت هاي ممنوعه تلقي مي شوند.

مطابق بند پنج ماده 140 قانون برنامه پنجم توسعه با اجراي نظام مديريتي آب كشور بر اساس سه سطح ملي، حوضه هاي آبريز و استاني مي بايست تراز منفي سفره هاي آب زير زميني دشت هاي خود را نسبت به سال آخر برنامه چهارم (1389) حداقل 25 درصد بهبود دهند.

مدیریت بهینه و اصولی منابع آبی موجود می تواند به حل مشکل کم آبی در سطح استان تا حدودی کمک کند و این مشکل را تا حد بحران پیش نبرد.

در این میان هستند روستاهایی که تنها منبع درآمد آنها کشاورزی و باغاتی است که در طول نسل های گذشته با وجود همه مشکلات آنها را حفظ کرده و اکنون از ثمره همین نخلستان روزگار خود و خانواده را می گذرانند.

کمبود آب و عدم مدیریت شایسته در این میان سبب خشک شدن نخلستان هایی شده که با با مرگ خود زندگی مردمان یک روستا را نیز به نابودی خواخند کشید.

منطقه بوشکان شهرستان دشتستان نیز که در میان سه منطقه ممنوعه استان قرار دارد شامل مشکلات مذکور بوده و ساکنین این منطقه شاهد از بین رفتن تدریجی نخلستان هایی هستند که با زحمت فراوان از آبا و اجداد خود به ارث برده و تنها منبع تامین زندگی آنهاست.

هر چند به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه و دوری از مرکز استان و شهرستان به ندرت مسئول بلند پایه ای به صورت حضوری از این منطقه بازدید می کند ولی هر گاه نیز مسئولی به این بخش گذرش افتاد ساکنین سعی می کنند از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و مشکلات خود را مطرح نمایند.
 
تاور



در چند روز اخیر نیز که فرماندار دشتستان به همراه هیئت همراه جهت افتتاح جاده کمربندی به این بخش سفر کرده بودند با تجمع مردم روستای فاریاب مواجه شدند که عدم جوابگویی به نامه ها و درخواست های آنها توسط مسئولین ارشد استان آنها را خشمگین کرده بود.
 
تاور



مردم این روستا از فرماندار و مدیر آب منطقه ای استان خواستار حل مشکلات و بهبود شرایط آبی خود شدند.
 
تاور



باید منتظر و ماند که آیا این اعتراضات و شکایات راه به جایی خواهد برد یا باز هم منطقه بوشکان محصور میان کوهها مورد بی توجهی و غفلت قرار خواهد گرفت.


تاور



تاور



تاور



تاور



تاور



تاور



تاور
منبع: گام نیوز

منبع عکس:سایت تاور
8 /6 /1394    ساعت : 20:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: استان نیوز]
[مشاهده در: www.ostannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن