تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811846942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحی:آمریکایی‌ها نتیجه گرفته‌اند به جای تقابل با ایران تعامل کنند/زمانی که مذاکرات را با آمریکایی ها آغاز کردیم، مذاکرات سرعت بیشتری پیدا کرد.


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



صالحی:آمریکایی‌ها نتیجه گرفته‌اند به جای تقابل با ایران تعامل کنند/زمانی که مذاکرات را با آمریکایی ها آغاز کردیم، مذاکرات سرعت بیشتری پیدا کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان می‌گوید: "باور من این است که آمریکایی ها به این درک رسیده اند که بهتر است با ایران تعامل کنند تا بخواهند تقابل داشته باشند."
روز نو : رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان می‌گوید: "باور من این است که آمریکایی ها به این درک رسیده اند که بهتر است با ایران تعامل کنند تا بخواهند تقابل داشته باشند."
به گزارش روزنو، علی اکبر صالحی، رئیس‌ سازمان انرژی اتمی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌‌سی‌تی‌وی درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفت: "به نظرم اثرات این توافق بسیار زیاد است. اثرات این توافق تنها به کشور من  و یا به کشورهای غربی منحصر نمی شود."
وی افزود: "تاثیرات این توافق بر کشور من؛کشورهای غربی و جامعه بین‌المللی  و منطقه بوده است و اثرات این توافق بسیار زیاد است زیرا غرب خواست که این پرونده که یک پرونده محدود و داخلی بود به یک پرونده بین‌المللی بدل شود و در نتیجه اثرات حل و فصل آن به صورت بین ‌المللی خواهد بود."
تاثیرات این توافق سبب ایجاد تغییرات در حیطه‌های سیاسی و بین‌المللی خواهد شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: "به نظرم تاثیرات این توافق سبب ایجاد تغییرات در حیطه‌های سیاسی و بین‌المللی خواهد شد و پس از این توافق روابط بین‌المللی سبب نوعی دچار تغییرات خواهند شد."
وی گفت: "ما شاهد وضعیتی پیش از توافق نخواهیم بود و در حقیقت این توافق از یک پرونده ساختگی در دوازده سال پیش ریشه گرفت."
صالحی افزود: "در حقیقت ما هیچ مشکلی در زمینه فعالیت‌های صلح آمیز اتمی خود در ایران نداشتیم اما دوازده سال پیش غرب به فکر ایجاد یک پرونده ساختگی بر ضد کشور من افتاد و آنها تصور می‌کنند که بهترین راه استفاده و بهره‌برداری از موضوع اتمی است."
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: "آنها تلاش‌های خود را آغاز کردند و ایران را به زعم خود به فعالیت‌های غیرصلح آمیز متهم کردند و این موضوع از سال 2002 آغاز شد."
مذاکرات را در دو بخش ادامه دادیم.... زمانی که مذاکرات را با آمریکایی ها آغاز کردیم، مذاکرات سرعت بیشتری پیدا کرد.
صالحی گفت: "این مذاکرات تا آغاز سال 2013 ادامه پیدا کرد. با بر سر کار آمدن دولتی جدید در کشور من و با توجه به نوع فکر این دولت و پیش زمینه مذاکرات با گروه 1+5 ما این مذاکرات را در دو بخش ادامه دادیم. یکی در بخش مذاکرات با گروه 1+5 و بخش دیگر به مذاکرات با آمریکایی مربوط می شد. زمانی که مذاکرات را با آمریکایی ها آغاز کردیم، مذاکرات سرعت بیشتری پیدا کرد."
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره تحریم‌ها گفت: "پس از انقلاب اسلامی ما شاهد تحریم ها بودیم، اما در سال‌های اخیر این تحریم‌ها تشدید شد. آنها می‌گویند که خواهان وضع تحریم‌هایی بودند که اقتصاد ایران را فلج کند، اما موضوع خوبی که درباره اقتصاد ایران وجود دارد این است که این اقتصاد یک اقتصاد صادرات محور نیست. این اقتصاد یک اقتصاد بومی است. ایران یک کشور بزرگ است و هشتاد میلیون نفر جمعیت دارد. ما یک بازار داخلی بزرگ داریم. این بازار می تواند اقتصاد کشور را ثبات ببخشد."
صالحی درباره موضوع بیکاری در ایران گفت: "نرخ بیکاری در ایران در حدود ده تا یازده درصد است. اما در مقایسه با کشورهای دیگر و از جمله کشورهای اروپایی عملکرد ما بسیار خوب بوده است. امیدواریم که با اقدامات جدید صورت گرفته و برنامه اقتصادی موضوع بیکاری به روشی درست برطرف شود."
هدف ما این است که اقتصاد خود را بر اساس نیازهای داخلی قرار دهیم و صنعت و تمامی فعالیت های اقتصادی در این سو متمرکز شده‌اند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: "صادرات برای ما خوب است اما هدف ما این است که اقتصاد خود را بر اساس نیازهای داخلی قرار دهیم و صنعت و تمامی فعالیت های اقتصادی در این سو متمرکز شده اند تا از اقدامات خارجی مصون بمانند."
وی درباره حضور اقتصادی چین در ایران گفت: "با تشدید تحریم‌ها روابط ما با چین گسترش پیدا کرد. ما در طول یک دهه اخیر روابط اقتصادی خوبی با چین داشته ایم. لازم است که ما از چین تشکر کنیم زیرا همکاری‌هایی اقتصادی ما در این دوره دشوار گسترش پیدا کرد."
صالحی گفت: "ارزش مبادلات اقتصادی ما به بیش از پنجاه میلیارد دلار رسیده است و ما یکی از شرکای عمده تجاری چین هستیم و چین مهمترین شریک تجاری ما محسوب می‌شود."
تفاهم بین دو کشور بر این اساس استوار است که چین در پروه‌های بزرگ ایران سرمایه‌گذاری کند.
رئیس سازمان انرژی ایران در پاسخ به این سوال که آیا با رفع تحریم‌ها آیا پیش بینی می‌کنید که میزان سرمایه‌گذاری چین در زیرساخت‌های ایران افزایش یابد گفت: "تفاهم بین دو کشور بر این اساس استوار است که چین در پروه‌های بزرگ ایران سرمایه‌گذاری کند و درباره این موضوع از پیشتر تفاهم وجود داشته است."
وی گفت: "میزان سرمایه‌گذاری در این رابطه به بیش از 20 میلیارد دلار رسیده است که بیش از 20 پروژه را در بر می‌گیرد و به نظر می‌رسد که این میزان سرمایه‌گذاری افزایش یابد و به نظر می‌رسد با رفع تحریم‌ها فضاهای بیشتری برای کشورهایی چون چین برای گسترش همکاری‌های اقتصادی آنها با کشورم وجود داشته باشد."
صالحی درباره بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت: "ما از روابط متوازنی با کشورهای بزرگ اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا ، اسپانیا برخورداریم و من نمی توانم اعلام کنم که کشوری در داشتن روابط با ما در بین آنها پیشرو باشد، این توازن به گونه‌ای است که نمی‌توان گفت کدامیک از آنها پیشرو است."
آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که به جای تقابل با ایران، بهتر است با این کشور تعامل کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه مصاحبه با سی سی تی وی چین گفت "آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که به جای تقابل با ایران، بهتر است با این کشور تعامل کنند."
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "حقیقت نیز این موضوع را نشان داده است، زیرا دوازده سال است که هیچ کس از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی نتوانسته است هیچ دلیل و توجیهی بیاورد که ما در حال انجام فعالیت هایی هستیم که با فعالیت های صلح آمیز هسته ای همخوانی ندارد. از این رو، سندی در این خصوص به دست نیامده است. همه اینها نشان می دهند که فعالیت های ما صلح آمیز هستند و گذر زمان نیز این را نشان داده است. ما از محک زمان، سربلند بیرون آمده ایم، بخصوص دوازده سال گذشته؛ در صورتی که شبهه‌ای در فعالیت های خود داشتیم، تا این اندازه در دوازده سال گذشته مصر نبودیم."
صالحی اضافه کرد: "مشکل آنها است، آنها بودند که این موضوع را مطرح کردند و حال آنها حتی در منابع اطلاعاتی خود به این نتیجه رسیده اند که ایران انحرافی به سوی فعالیت‌های غیر صلح‌آمیز نداشت. این چیزی است که سیا به صورت روشن گفته است. باور من این است که آمریکایی‌ها به این درک رسیده اند که بهتر است با ایران تعامل کنند تا بخواهند تقابل داشته باشند. به باور من آنها به این درک رسیده‌اند."
ایران کشوری است که در این زمینه پیشتاز است و با افراط‌گرایی مانند داعش در منطقه مقابله می‌‌کند. اگر کمک‌های ایران نبود، بغداد تا کنون به تصرف داعش در آمده بود.
صالحی درباره سوال خبرنگار سی سی تی وی درباره نقش ایران در مقابله با افراط گرایی در منطقه گفت: "ایران کشوری است که در این زمینه پیشتاز است و با افراط‌گرایی مانند داعش در منطقه مقابله می‌‌کند. اگر کمک‌های ایران نبود، بغداد تا کنون به تصرف داعش در آمده بود. از این رو، ما از هر کمک دیگری از سوی هر کشور دیگری که متعهد به مبارزه با افراط گرایی باشد، استقبال می‌کنیم زیرا باور داریم که برخی کشورها واکنشی متفاوت از آنچه که باور دارند، عمل می‌کنند. به دیگر سخن، آنها فقط شعار و موضع سیاسی را علیه داعش می‌گیرند و مطرح می‌کنند، داعشی که ما اصلا آن را دولت اسلامی نمی دانیم، زیرا آنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند بلکه این نامی است که آنها برای خود جعل کرده اند."
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: "چه کسی داعش را ایجاد کرد؟ چه کسی القاعده را ایجاد کرد؟ کتاب‌های زیادی در غرب نگاشته شده است که نشان می‌دهند خود غربی‌ها داعش و القاعده و طالبان و دیگر گروه های اینچنینی را که منشاء افراط‌گرایی و تروریسم هستند، ایجاد کرده‌اند."
غربی‌ها داعش و القاعده و طالبان و دیگر گروه های اینچنینی را که منشاء افراط‌گرایی و تروریسم هستند، ایجاد کرده‌اند.
صالحی درباره نگاه ایران به ظهور چین و اینکه آیا از دیدگاه ایران چین یک تهدید محسوب می شود یا نه؟ گفت: "نه؛ به باور ما چین یک قدرت ثبات بخش است. به باور ما، چین اقتصاد، تاریخ، اقتصاد و صنعت پیشرفته خود را طرح می‌کند و بازیگر سیاسی و اقتصادی مهمی در منطقه و دنیا به شمار می‌آید. وقتی چین به مرحله‌ای که در حال حاضر رسیده است، می بایست نقش خود را در برخورد با مسائل جهانی ایفا کند. از این رو، چین نمی‌تواند گوشه‌ای بایستد و بگوید من فقط نظاره‌ر هستم. چین مسئولیت‌هایی دارد. باور دارم که مسئولیت اخلاقی در مرحله نخست و بعد مسئولیت سیاسی دارد تا برای ثبات بخشیدن به دنیا تلاش کند و سعی کند دنیایی را شکل دهد که از یکجانبه‌گرایی خلاص شود."
معاون رئیس جمهور ایران درباره نمایش قدرت نظامی چین و رژه نیروهای مسلح این کشور نیز افزود: "به باور من، نمایش قدرت نظامی چین در زمانی که چین دومین اقتصاد جهان به شمار می آید، کار درستی است. اینکه بگویید نگاه کنید، ما اقتصاد دوم جهان و کشوری هستیم که همه ابزارهای حمایتی از مردم خود را داریم. رژه نظامی راهی برای نشان دادن این موضوع به دیگران است که دولت، از خواست مردم حمایت می کند و ارتش نیز جان مایه مردم این کشور است. از این رو، با این کار به جهانیان می‌گویید که نگاه کنید، ما کشوری هستیم که شکوه گذشته خود بازگشته است و می‌خواهیم به عنوان یک کشور، نقش خود را ایفا کنیم و مسئولیت‌های‌مان را به عهده بگیریم."
صالحی تصریح کرد: "همه کشورها نیز رژه نظامی خود را دارند و به قدرت نظامی خود افتخار می‌کنند. این موضوع برای مردم چین نیز همینگونه است. این امری طبیعی است ولی ما با هر گونه فاشیسم و افراط‌گرایی مخالف هستیم. اگر هر نمایش قدرت نظامی با چنین هدفی برگزار شود که نشان دهد با افراط‌گرایی مخالف است و این کشور و این مردم علیه هر گونه فاشیسم، افراط گرایی و تروریسم در آینده می‌ایستد، کار درستی است."




تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن