تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819916642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداري از 558 تعاوني با ايجاد 18 هزار شغل در هفته تعاون


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳ق.ظ)
کلانتري خبر داد؛ بهره برداري از 558 تعاوني با ايجاد 18 هزار شغل در هفته تعاون موج - معاون امور تعاون وزير تعاون و رفاه اجتماعي از راه اندازي 558 تعاوني با حوزه هاي مختلف با ايجاد 18 هزار شغل در هفته تعاون خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حميد کلانتري در نشست خبري که صبح امروز برگزار شد با بيان اين مطلب تصريح کرد: 13 شهريور روز تعاون نامگذاري شده و در هفته منتهي به اين روز مقرر شده برخي از تعاوني ها به بهره برداري برسند.
وي افزود: در حال حاضر هفت راهبرد اصلي در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي حوزه تعاون در نظر گرفته شده است که اين راهبردها مي توانند مقدمات پويايي تعاوني هاي کشور را به همراه داشته باشند.
معاون امور تعاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اينکه در طول هشت سال بايد بالغ بر 800 هزار شغل در کشور ايجاد شود، خاطرنشان کرد: براي رسيدن به ميانگين رشد هشت درصدي نياز است که در طول هشت سال در حوزه اشتغال 800 هزار شغل ايجاد شود.
وي ادامه داد: بر اساس برنامه هاي پنج ساله اي که براي کشور در نظر گرفته مي شود، ايجاد تعاوني ها و همچنين توسعه گسترش آنها همواره از اولويت ها بوده است.
کلانتري فقرزدايي را يکي از ماموريت هاي دولت يازدهم دانست و اظهار کرد: دولت در زمينه کاهش محروميت ها و همچنين فقرزدايي برنامه هاي اساسي را دارد و يکي از اقدامات آن بها دادن بيشتر به تعاوني ها است.
وي با ارائه آماري از تعاوني هاي فعال در کشور اذعان کرد: در حال حاضر نزديک به 100 هزار تعاوني فعال در کشور ايجاد شده که اين ميزان تعاوني باعث ايجاد يک ميليون و 600 هزار اشتغال شده اند.
معاون امور تعاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: متوسط فعاليت افراد در اين تعاوني ها 50 نفر است و در برخي از آنها تا 500 هزار نفر نيز عضويت دارند.
کلانتري در خصوص تعاوني هايي که در پنج ماهه نخست سال جاري به بهره برداري رسيده اند، بيان کرد: در پنج ماهه ابتدايي سال 94 تاکنون 558 تعاوني تاسيس شده و 33 هزار نفر عضو اين تعاوني ها بوده و همچنين اين تعاوني ها 18 هزار نفر شغل ايجاد کرده اند.
وي با اشاره به تعداد تعاوني هاي راه اندازي شده در دولت يازدهم تصريح کرد: نه هزار و 538 تعاوني در دولت تدبير و اميد تشکيل شده اند و اين تعاوني ها معادل 151 هزار نفر را مشغول به کار کرده اند.
وي با اشاره به تعاوني هاي فعال در حوزه مسکن مهر خاطر نشان کرد: 430 هزار واحد مسکوني در قالب تعاوني هاي مسکن مهر در دولت يازدهم به اتمام رسيده و اميدوار هستيم تعاوني هاي ما در اين بخش بتوانند فعال تر از قبل عمل کنند.
کلانتري در پاسخ به اين سوال که تعاوني ها در پنج ماهه نخست سال چه ميزان صادرات داشته اند، اذعان کرد: تعاوني هاي فعال ما در پنج ماهه نخست سال جاري 225 ميليون دلار صادرات داشته اند و اين صادرات بيشتر در حوزه هايي از قبيل صنايع دستي، کشاورزي، محصولات باغي و شيلات بوده است.
وي از افتتاح 10 جشنواره تعاوني در هفته تعاون خبر داد و گفت: در اين هفته 10 جشنواره برگزار خواهيم کرد و تعاوني ها با گرايش هاي متفاوت در اين جشنواره حضور خواهند داشت.
وي در خصوص فعاليت کنوني تعاوني هاي فعال در حوزه سهام عدالت اذعان کرد: 352 تعاوني سهام عدالت را بالغ بر 48 ميليون نفر عضو اکنون مشغول به فعاليت بوده که ارزش سهام آنها 80 هزار ميلياردتومان است.
کلانتري در خصوص تعاوني هاي فعال زنان کشور بيان کرد: اکنون 10 هزار تعاوني زنان در ايران راه اندازي شده که افراد فعال در اين تعاوني ها عمدتا سرپرست خانوار هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن