تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804783161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش همکاري‌هاي بين بخشي براي ارتقاي وضعيت سلامت کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۵۷ق.ظ)
افزايش همکاري‌هاي بين بخشي براي ارتقاي وضعيت سلامت کشور موج - معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشستي خبري به تشريح دستاوردهاي تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت پرداخت و بر ضرورت افزايش همکاري‌هاي بين بخشي براي ارتقاي وضعيت سلامت کشور تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر سياري در نشست خبري ظهر امروز به مناسبت هفته دولت گزارشي از نتايج اجراي برنامه تحول سلامت در جمعيت حاشيه نشين و شهرهاي 20 تا 50 هزار نفر جمعيت ارائه داد.
وي با بيان اين که در جهت تکميل نيروي انساني مورد نياز مراکز و پايگاه‌هاي سلامت تعداد 2 هزار و552 نفر جذب شده‌اند، گفت: تعداد کل پايگاه‌هاي سلامت ما 254 پايگاه در بخش دولتي، 334 پايگاه در بخش خصوصي است که در حال واگذاري 333 پايگاه ديگر نيز هستيم.
به گفته وي در 6 ماه دوم سال گذشته برنامه اجرايي طرح تحول در جمعيت حاشيه‌نشين و شهرهاي 20 تا 50 هزار نفر در 22 دانشگاه علوم پزشکي آغاز شد و بقيه دانشگاه‌ها نيز درگير سرشماري، بلوک‌سنجي جمعيت و تکميل مراکز و پايگاه‌هاي سلامت بوده‌اند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: از اعتبارات اين برنامه به علت تخصيص ديرهنگام مبلغ5 هزار و560 ميليارد ريال در 3 ماهه چهارم سال گذشته به دانشگاه‌ها تخصيص يافت که در سال جاري نيز 3 هزار و360 ميليارد ريال به حساب دانشگاه‌ها واريز شده است.
سياري خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 173 مرکز سلامت جامعه و 588 پايگاه سلامت راه‌اندازي شد که اين آمار در حال افزايش است.
وي جذب 2 هزار و 115 پزشک عمومي جديد را از ديگر اقدامات معاونت بهداشت دانست و گفت: 348 کارشناس مامايي جديد و افزايش تعداد 86 قلم دارو در پايگاه‌هاي سلامت، تأمين 5 قلم مکمل دارويي و واکسن پنتاوالان، تعمير 2 هزار و 225 مرکز روستايي با اعتبار 61 ميليارد تومان و تجهيز 3 هزار و 203 مرکز با اعتبار 83 ميليارد تومان، تعمير و تجهيز 1673 واحد دندانپزشکي، تعمير و تجهيز 2 هزار و 579 محل زيست پزشکان، تأمين 2 هزار و 403 خودروي استيجاري و ادغام برنامه‌هاي فشار خون، ديابت، سلامت روان و هايپوتيروئيدي در برنامه پزشک خانواده از جمله اقدامات ما بوده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود به اختلالات رواني در 23 درصد جمعيت روستايي اشاره کرد و گفت: 5 درصد روستاييان ديابت و 15 درصد آن‌ها فشار خون دارند.
سياري ميانگين اعتبارات کل برنامه پزشک خانواده روستايي و در سال گذشته را 300 ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: حداکثر اعتبار بهبود استاندارد نيز 15 ميليارد تومان بود که در سال 93 اين رقم به 2 هزار و 200 ميليارد تومان افزايش يافت.
معاون بهداشت وزارت بهداشت پيش‌بيني کرد در سال 94 اعتبار احداث و تعميرات اساسي و خريد تجهيزات در حوزه بهداشت کشور حدود هزار ميليارد تومان باشد.
در 700 سکونتگاه غيررسمي با جمعيت 10 ميليون نفر، ميزان دسترسي به مراکز و خدمات بهداشتي خيلي کم يا محدود بود که با اجراي طرح تحول به ازاي هر 12 هزار و 500 هزار نفر يک پايگاه سلامت ايجاد شد که مسووليت آن به عهده کارشناس مراقبت سلامت در حوزه‌هاي مامايي، پرستاري و بهداشت عمومي است و هر مسوول سلامت در پايگاه، مراقبت از سه تا چهار هزار نفر را به عهده دارد.
به گفته وي براي هر 30 تا 50 هزار نفر نيز يک پايگاه سلامت جامعه راه اندازي شده است.
وي در مورد وضعيت خدمات دهي در مراکز مراقبت سلامت جامعه گفت: در اين مراکز خدمات پزشکي، تغذيه و روان‌پزشکي ارائه و مشکلات آسيب‌هاي اجتماعي، بيماري‌هاي واگير و بيماري‌هاي غيرواگير رصد مي‌شود. در بخش بيماري‌هاي واگير نيز که از طريق واکسن قابل کنترل است، از ابتداي انقلاب تا کنون 30 درصد تحت پوشش قرار مي‌گرفتند که در سال 93 اين ميزان به 98 درصد افزايش يافت.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با بيان اينکه سکته قلبي، سرطان، آسم و بيماري‌هاي مزمن تنفسي شايع‌ترين علل مرگ و مير در جهان بوده و 36 ميليون نفر در دنيا به علت ابتلا به اين بيماري‌ها جان خود را از دست مي‌دهند، گفت: با توجه به شيوع اين بيماري‌ها در کشور، علاوه بر برنامه‌هايي که وزارتخانه دنبال مي‌کند، خود مردم نقش قابل توجهي دارند و براي اين منظور برنامه خود مراقبتي براي صيانت از سلامت مردم طراحي شده است.
سياري با بيان اين که امسال طرح پزشک خانواده و شبکه بهد اشت براي حاشيه شهرها و شهرهاي با جمعيت 20 هزار تا 50 هزار نفر اجرا شد، افزود: با توسعه اين طرح، به تدريج شهرهاي بزرگ تر بين 50 تا 500 هزار نفر جمعيت را نيز در بر مي‌گيرد. در اين مرحله تمام استان قم تحت پوشش قرار مي‌گيرد، در مشهد نيز عمليات اجرايي آغاز شده و به تدريج در استان تهران نيز به مرحله اجرا در مي‌آيد.
سياري افزايش همکاري‌هاي بين بخشي براي ارتقاي وضعيت سلامت کشور را ضروري خواند و از امضاي تفاهم نامه‌هايي با آموزش و پرورش، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نيروي انتظامي و... خبر داد.
معاون وزير توانمندسازي مديران، آموزش مراقبين سلامت و آموزش پزشک خانواده، پايش و نظارت و ثبت اطلاعات را از راهکارهاي اجراي موفق برنامه‌هاي پيش بيني شده اعلام کرد و گفت: به زودي نظام پايش و ثبت اطلاعات به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود.
معاون وزير بهداشت درباره برنامه‌هاي عملياتي سال 94 اظهار کرد: با توجه به اينکه سازمان بهداشت جهاني امسال را به نام "ايمني غذا از مزرعه تا سفره" نام‌گذاري کرده، برنامه‌هاي مفصلي پيش بيني کرده‌ايم که در مراحل مقدماتي است. در اين برنامه ارائه مواد غذايي مورد ارزيابي و نظارت دقيق قرار مي‌گيرد.
وي استفاده از توان بخش خصوصي، همکاري با اصناف مربوطه و اطلاع رساني اوليه توسط مراکز نظارتي را از مراحل اجراي اين برنامه نام برد و گفت: اعمال برخوردهاي قانوني با متخلفان و افزايش توان بازرسي‌ها در دستور کار است.
سياري با بيان اين که تلاش مي‌کنيم تمام جوانب کار کاملاً بررسي شود، افزود: در اين برنامه بخشي از روند که نظارت‌ها به بخش خصوصي واگذار مي‌شود و وزارت بهداشت نيز به عنوان دستگاه حاکميتي بر عملکرد بخش خصوصي نظارت مي‌کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن