تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806963076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داشته های تاریخی و فرهنگی کشورمان نباید فراموش شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی - تاریخی میراث فرهنگی کشور: داشته های تاریخی و فرهنگی کشورمان نباید فراموش شود خبرگزاری پانا: مدیر کل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی - تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ایجاد موزه های تخصصی در مناطق مختلف کشور، گام مهم و موثر در پاسداری و حفاظت از تاریخ کشورمان است که در بخش های مختلف باید استمرار داشته باشد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور ساعت 09:16

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا کارگر در آیین گشایش موزه تخصصی خط و کتابت در شهرستان نی ریز فارس بیان کرد: ساخت موزه های تخصصی برای نمایش آثار ارزشمند و تاریخی موجود در هر منطقه در کشور یک ضرورت است.
وی افزود: نباید داشته های تاریخی و فرهنگی کشورمان فراموش شود و این درحالی است که اگر تنها بخش میراث فرهنگی را به مردم معرفی کنیم، موفق نخواهیم بود و سایر داشته های تاریخی و فرهنگی کشور از بین می رود.
کارگر اظهارداشت: به طور مثال مسجد جامع نی ریز و یا نسخ خطی احمد نی ریزی از داشته های مهم فرهنگی و حافظه تاریخی این منطقه است که باید به آیندگان منتقل شود.
وی اضافه کرد: مهمترین کارکرد موزه ها به عنوان مکان های فرهنگی، معرفی و نمایش آثار تاریخی مردم هر منطقه است.
او گفت: ساخت موزه تخصصی خط و کتابت جنوب کشور در شهرستان نی ریز اقدامی مثبت و موثر در استان فارس است که حافظه تاریخی این شهر محسوب می شود.
کارگر با بیان اینکه میراث فرهنگی در تجهیز و راه اندازی موزه تاریخ و مردم نی ریز هم همکاری می کند عنوان داشت: در صورت تامین زمین و مکان مناسب میراث فرهنگی تلاش خود را برای ایجاد این موزه در این شهرستان انجام دهد.
وی گفت: با راه اندازی این موزه در شهرستان نی ریز، امکان معرفی ظرفیت های موجود نی ریز در بخش های تاریخی، فرهنگی، و مذهبی معرفی فراهم می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز گفت: همزمان با هفته دولت بیش از یک هزار و 250 پروژه عمرانی در استان فارس به بهره برداری رسید که افتتاح موزه تخصصی خط و کتابت یکی از این این پروژه های فاخر و ارزشمند است.
خلیل رضاییان افزود: برای توسعه متوازن و پایدار استان فارس نیازمند طرح آمایش سرزمین متناسب با مزیت های نسبی هر منطقه هستیم که هم اینک مزیت گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی فارس اولویت اول توسعه فارس است.
وی با بیان اینکه تاکنون برنامه مناسبی برای استفاده مطلوب از مزیت گردشگری استان تهیه نشده است بیان کرد: در این زمینه باید با برنامه ریزی متناسب اقدامات موثر و شایسته ای برای حفظ میراث گذشتگان در استان انجام شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس هم گفت: موزه تخصصی خط و کتابت نی ریز با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 400 میلیون تومان ساخته شده است که 64 درصد عملیات ساختمانی و 70 درصد اعتبارات آن در دو سال دولت تدبیر و امید محقق شده است.
مصیب امیری افزود: در حال حاضر برای نخستین بار در استان در این موزه تخصصی حدود یکصد سند و کتب تاریخی و شی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این موزه، تخستین موزه تخصصی خط و کتابت در جنوب کشور است بیان کرد: قدیمی ترین نسخ خطی در این مجموعه، قرآن خطی مربوط به قرن هشت هجری قمری است.
آیت الله حاج سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز گفت: توجه دولت به آثار گذشتگان و حفاظت از آثار تاریخی ارزشمند است که برای استفاده از این ظرفیت منحصر به فرد در کشور اقدام به ساخت و تجهیز موزه تخصصی کرده است.
او اظهارداشت: امیدواریم هرچه سریع تر شاهد ساخت موزه تاریخی و مردم شهرستان نی ریز باشیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن