تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813030143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخت جمشید پایتخت کهن سرزمین ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار فارس در مراسم افتتاح واحدهای صنعتی مرودشت: تخت جمشید پایتخت کهن سرزمین ایران است خبرگزاری پانا: استاندار فارس گفت: تخت جمشید پایتخت کهن سرزمین ایران و نماد دانش و مهندسی در دو هزار و 500 سال پیش است که هر ایرانی به آن افتخار می کند.
۱۳۹۴ شنبه ۷ شهريور ساعت 21:25

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سید محمد علی افشانی در مراسم افتتاح دو واحد صنعتی در شهرستان مرودشت اظهار داشت: ملتی كه در دو هزار و 500 سال قبل توانسته است به این سطح از دانش مهندسی و هیدرولیك برای دفع آب های سطحی دست پیدا كند امروز باید در بالاترین مرتبه از علم مهندسی قرار داشته باشد كه البته با آن فاصله داریم.
وی با بیان این كه بزرگ ترین دستاورد دولت تدبیر و امید توافق هسته است كه به وسیله آن بخش قابل ملاحظه ای از مشكلات امروز جامعه مرتفع خواهد شد، افزود: با نهایی شدن توافق هسته ای، مشكلات كشور بسیار كمتر خواهد شد و با ورود ایران به چرخه اقتصاد جهانی كه چند سالی است با مشكلاتی روبرو شده است، می توانیم زمینه جذب سرمایه گذاران و گردشگران بی شماری را فراهم كنیم.
استاندار فارس با اشاره به این كه این استان به ویژه شهرستان مرودشت با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی كه دارد می تواند بیشترین سهم را در جذب گردشگران داشته باشد، ادامه داد: در شرایط اقتصادی كه با محدودیت منابع روبرو هستیم، برای سرمایه گذاری باید به بخش گردشگری رو بیاوریم زیرا با كمترین سرمایه گذاری بیشترین بهره وری به دست می آید.
مهندس افشانی با تاكید بر این كه اگر تنها بر روی بخش گردشگری شهرستان مرودشت سرمایه گذاری صورت گیرد قادر خواهیم بود مشكل بیكاری را مرتفع كنیم، تصریح كرد: مرودشت ظرفیت های دیگری نیز در حوزه های كشاورزی و صنعتی دارد كه از آن ها غفلت نخواهیم كرد.
وی با بیان این كه كارخانجات مرودشت در زمان فعالیت، دارای بالاترین سطح از فناوری بوده اند و امروز نباید با مشكلات روبرو باشند، گفت: با همراهی تمام نهادهای مرتبط تلاش می كنیم مشكلات واحدهای صنعتی شهرستان مرودشت را مرتفع كنیم.
استاندار فارس سرمایه گذاری به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی در شرایط تحریم كه تامین منابع مورد نیاز دشوار است را نشان دهنده تعهد و مسئولیت پذیری اجتماعی مدیران كارخانجات دانست و ادامه داد: خوشبختانه با توجه به توافق هسته ای آینده ای روشن و امید بخش پیش روی ما قرار دارد.
مهندس افشانی با بیان این كه پس از رفع تحریم ها هر منطقه ای كه دارای مزیت های بالاتری باشد می تواند در زمینه جذب سرمایه گذاران سهم بالاتری را كسب كند، افزود: خوشبختانه استان فارس و به ویژه شهرستان مرودشت دارای مزیت های فراوانی در بخش های صنعت، كشاورزی و گردشگری است و از همه مهم تر دارای نیروی انسانی هستیم كه در دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشكی شیراز و سایر مراكز آموزش عالی، شرایطی را فراهم می كنند كه قدرت جذب سرمایه گذاری استان را بالا می برد.
استاندار فارس با اشاره به این كه یكی از مهم ترین دستاورهای توافق هسته ای انتقال فناوری به كشور است، اظهار داشت: باید از پیشرفته ترین فناوری ها در صنایع خود استفاده كنیم زیرا بخشی از مشكلات امروز صنایع كشور كه آن را غیر رقابتی ساخته، مربوط به پائین بودن سطح تكنولوژی است.
مهندس افشانی با تاكید بر این كه در دنیای امروز دفاع از سهم بازار مهم تر از دفاع از مرزها شمرده می شود، افزود: در دوران تحریم سهم كشورمان از بازارها كاهش یافته است كه صنعتگران و تولید كنندگان باید تلاش كنند با پشتیبانی مدیران، سهم كشور از بازارها را به دست بیاورند.
وی با اشاره به این كه سیستم بانكی حداكثر حدود 30 درصد از شرایط تولید كشور را رقم زده است، گفت: نباید همه مشكلات صنایع كشور را به سیستم بانكی نسبت دهیم؛ زیرا بیش از سیستم بانكی، مدیریت صنایع و همچنین مدیران اجرایی مرتبط با این بخش در این وضعیت موثرند.
استاندار فارس با اعلام این كه در شورای گفتگوی استان مقرر شده است همه واحدهای صنعتی دچار مشكل، مورد بازدید قرار گرفته و عوامل مشكل زا بررسی و مشخص شوند، ادامه داد: مدیران صنایع باید با بررسی عوامل داخلی، ضعف و قوت خود را بررسی كنند و با اصلاح سیستم مدیریتی، زمینه را برای استفاده از فرصت ها و رفع تهدیدها فراهم كنند.
مهندس افشانی با بیان این كه دولت و زیرمجموعه آن در سطح استان، اراده ای قوی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران دارند، اظهار داشت: در این راستا قانون رفع موانع تولید با همكاری مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و همچنین دولت مصوب كرده است كه قوانین دست و پا گیر در زمینه سرمایه گذاری از جمله مجوزهای فراوان مورد نیاز برای سرمایه گذاری، لغو شوند.
گفتنی است در سفر استاندار فارس به شهرستان مرودشت با حضور صالح نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت كارخانه تولید كاغذ با 91 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
با افتتاح این كارخانه كه با ظرفیت تولید 12 هزار تن در سال فعالیت می كند زمینه اشتغال 40 نفر فراهم شده است.
همچنین كارخانه بیتا شیشه جم تولید كننده شیشه شكوریت با سرمایه گذاری 41 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
این كارخانه كه زمینه اشتغال 29 نفر را فراهم كرده است سالانه توان تولید پنج هزار و 400 تن شیشه را داراست.
همچنین استاندار فارس در پایان این سفر از مجموعه جهانی تخت جمشید به صورت كامل بازدید كرد.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن