تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820759635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال هزار و 373 مجروح توسط اورژانس هوايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۳۶ب.ظ)
انتقال هزار و 373 مجروح توسط اورژانس هوايي موج - معاون درمان با بيان اين که اجراي برنامه تحول نظام سلامت سطح پوشش بيمه اي درمان را به 95 درصد رسانده است، گفت: اجراي اين برنامه باعث شد تا 9 ميليون نفر که فاقد پوشش بيمه اي بودند، تحت پوشش بيمه سلامت قرار گيرند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد آقاجاني در نشست خبري امروز، با اشاره به بهره مندي 9 ميليون نفر از خدمات بستري در بيمارستان‌ها در طي 14 ماه اجراي برنامه تحول نظام سلامت، افزود: ميزان پرداختي بيماران در مناطق شهري از 37 درصد به 6 درصد و در مناطق روستايي و عشاير به 3 درصد کاهش يافت.
آقاجاني همچنين، به کاهش ميزان ارجاع بيماران به خارج از بيمارستان جهت تهيه دارو و ملزومات مصرفي اشاره کرد و افزود: با اجراي اين طرح ميزان ارجاع بيمار به خارج از بيمارستان به 3 درصد کاهش يافته است.
به گفته وي، ميزان اقلام دارويي در بيمارستان به 190 درصد رسيده است و قيمت لوازم مصرفي و نوع خريد تجهيزات پزشکي حدود 42 درصد کاهش داشته است.
معاون درمان با اشاره به اجراي برنامه پزشکان مقيم در طرح تحول نظام سلامت، اظهار داشت: در 198 شهر در 406 بيمارستان، 7 هزار و 200 پزشک در 19 رشته مقيم شده‌اند که در حال حاضر در شب حدود 900 پزشک متخصص مقيم در بيمارستان‌ها حضور دارند.
آقاجاني همچنين، تعداد پزشکان متخصص مقيم در مناطق محروم به طور تمام وقت را با اجراي برنامه تحول نظام سلامت از هزار و 400 به3هزار و 300 پزشک عنوان کرد و گفت: 4 هزار و 800 پزشک عمومي، متخصص و فوق تخصص در 201 شهر محروم به صورت تمام وقت مقيم شدند.
وي در ادامه، ارتقاي کيفيت ويزيت در خدمات سرپايي طي 14 ماه اجراي برنامه تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: در 596 کلينيک ويژه 11 هزار پزشک عمومي، متخصص و فوق تخصص حضور دارند که 35 ميليون بار ويزيت کرده‌اند.

برنامه ريزي براي راه اندازي 250 کلينيک تخصصي ويژه
به گفته آقاجاني، تأسيس و راه اندازي 250 کلينيک تخصصي ويژه برنامه ريزي شده است که خدمات ارزان قيمت با پوشش بيمه اي ارائه مي‌دهند.
معاون درمان همچنين، از کاهش ميزان سزارين بعد از 20 سال در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته ميزان سزارين در کل کشور 5.5 درصد کاهش داشته که 548 هزار زايمان طبيعي در بيمارستان‌هاي تحت پوشش وزارت بهداشت صورت گرفته است.
وي افزود: به منظور ارتقاي کيفيت خدمات زايمان طبيعي، گسترش و راه اندازي 366 بلوک زايماني برنامه ريزي شده و همچنين هزار و 100 واحد اختصاصي زايمان طبيعي با هدف بهبود کيفيت خدمات، حفظ حريم شخصي مادر و کاهش ميزان عفونت‌ها در نظر گرفته شده است.
به گفته دکتر آقاجاني، استان فارس بيشترين افزايش زايمان طبيعي و کاهش سزارين را داشته است.

نوسازي 30 هزار تخت بيمارستاني
معاون درمان در ادامه، با اشاره به نوسازي 30 هزار تخت از بيمارستان‌هاي تحت پوشش وزارت بهداشت در راستاي برنامه هتلينگ طرح تحول سلامت، گفت: حدود 2 هزار و 100 متر مربع از بيمارستان‌ها در برنامه نوسازي بوده است که 1.4 درصد از آن تمام شده و 7 هزار متر مربع ديگر باقي مانده است.
آقاجاني با بيان اين که حدود 2 هزار اتاق عمل در دستور کار نوسازي و تجهيز هست، افزود: در خصوص نوسازي و بازسازي تجهيزات پزشکي 1000 ميليارد تومان در سال گذشته هزينه شده و نوسازي 15 هزار از تجهيزات پزشکي که از سال گذشته آغاز شده، امسال نيز به پايان مي‌رسد.
معاون درمان همچنين، با اشاره به اين که تعداد تخت بيمارستاني در بخش دولتي و خصوصي 1.5 تخت به ازاي هزار نفر است، گفت: در بخش دولتي 1 تخت براي هزار نفر موجود هست.

کمبود 80 هزار تخت بيمارستاني در کشور
آقاجاني با بيان اين که هدف وزارت بهداشت افزايش 80 هزار تخت بيمارستاني است، اظهار داشت: در حال حاضر دولت تنها پتانسيل افزايش 2 هزار تخت بيمارستاني در هر سال را دارد که براي رسيدن به 80 هزار تخت نياز به 40 سال زمان است.
وي بر سرمايه گذاري بخش خصوصي و مشارکت خيرين در افزايش تخت‌هاي بيمارستاني تاکيد کرد و گفت: هزينه راه اندازي هر تخت بيمارستاني حدود 500 ميليارد تومان است و حدود 40 تا 50 هزار ميليارد تومان براي راه اندازي 80 هزار آقاجاني همچنين با تاکيد بر ايجاد جاذبه سرمايه گذاري براي کمک به حوزه سلامت، نرخ خريد خدمت و تضمين خريد خدمت را مهم‌ترين جاذبه‌هاي سرمايه گذاري عنوان کرد.

راه اندازي 17 پايگاه اورژانس هوايي و نياز به 44 پايگاه ديگر
معاون درمان در ادامه به ارتقاي خدمات اورژانس هوايي اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 17 پايگاه هوايي اورژانس داريم که با توجه به پوشش جغرافيايي کشور نيازمند به 44 پايگاه است.
به گفته آقاجاني، 1373 بيمار اورژانسي و مجروح حوادث ترافيکي با 886 سورتي پرواز توسط 17 پايگاه اورژانس هوايي به بيمارستان منتقل شدند.
وي با بيان اين که تأمين بالگردهاي اورژانس هوايي از طريق خريد خدمت از نيروهاي مسلح بوده است، افزود: طي مذاکراتي با جمعيت هلال احمر خواستار بالگرد تخصصي از هلال احمر هستيم.
معاون درمان همچنين، تدوام برنامه‌هاي 8 گانه طرح تحول نظام سلامت و حفظ دستاوردهاي اين برنامه را مهم‌ترين رسالت وزارت بهداشت در سال‌هاي آتي بيان کرد و گفت: مراقبت حاد از بيماران اورژانسي، گسترش و ايجاد 2 هزار تخت اورژانس بيمارستاني و توسعه 2400 تخت مراقبت‌هاي ويژه از برنامه‌هاي وزارت بهداشت در سال‌هاي بعد است.

کمبود 5 هزار تخت ICU
به گفته وي، در حال حاضر در بخش ICU 5800 تخت داريم که حدود 5000 هزار تخت کمبود داريم.
آقاجاني همچنين، به ايجاد نظام درمان بيماري‌ها در آينده اشاره کرد و گفت: يکي از برنامه‌هاي ما بررسي بيماري‌هاي سکته‌هاي مغزي، قلبي، مجروحين ترافيکي و سرطان‌ها است که حدود 75 درصد از علت مرگ و مير در کشور را تشکيل مي‌دهند.
وي افزود: نظام درمان يک باز آرايي در روش‌هاي درماني براي اين 4 بيماري انجام مي‌دهد.
آقاجاني درمان سرپايي از طريق کلينيک‌هاي ويژه و اضافه شدن 250 کلينيک ويژه به 596 کلينيک ويژه ديگر را از برنامه‌هاي ديگر بيان کرد.
معاون درمان در ادامه در خصوص اصلاح اورژانس‌هاي بيمارستاني، گفت: در حدود يک ماه گذشته 15 اورژانس اصلي که بيشترين مراجعات را داشتند بررسي شدند که با اين روش 21 اشکال در جهت اصلاح اورژانس‌ها شناسايي شد.
وي با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم پزشکي مربوطه در آسيب شناسي و اصلاح اورژانس بيمارستاني، افزود: با بررسي در اين اورژانس‌ها مشخص شد که نيروي انساني، تجهيزات پزشکي و ساختماني نياز به اصلاح دارند.
به گفته وي، حدود 700 نفر کمبود نيروي انساني شناسايي شدکه براي اين 15 اورژانس 15 ميليارد تومان تجهيزات پزشکي و ساختماني خريداري شد.
آقاجاني در ادامه به نظام ثبت مرگ مادران باردار در بيمارستان‌هاي تحت پوشش وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: کاهش مرگ مادران باردار به 19.6 در 100 هزار تولد زنده رسيده است که اميدواريم اين درصد همچنان کاهش يابد.
به گفته وي، براي هر مرگ مادر بارداري که در بيمارستان اتفاق مي‌افتد کميته اي نظر مي‌دهد.

راه اندازي 169 مرکز تشخيص و درمان سرطان در دستور کار قرار دارد
معاون درمان همچنين، در خصوص خدمات سرپايي به بيماران سرطاني گفت: در حال حاضر 169 مرکز تشخيص و درمان زودرس سرطان مکان يابي و در حال راه اندازي است و بخشي از اعتبارات براي اين کار به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور اختصاص داده شده هم داده شده و مقرر شد تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشکي مکلف هستند تا 15 مهر سال جاري راه اندازي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن