تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798495722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر کشور: لزوم اصلاح اذهان عمومی درباره فعالیت حزبی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزیر کشور: لزوم اصلاح اذهان عمومی درباره فعالیت حزبی


وزیر کشور بر لزوم اصلاح ذهنیت مردم در خصوص فعالیت احزاب و گروه های سیاسی و فعالیت حزبی تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صداوسیما، رحمانی فضلی در نشست هم اندیشی با نخبگان و فعالان غیر دولتی و اصحاب رسانه گفت: گرچه دموکراسی مبتنی بر تحزب است و ابزار و بخش های مختلفی دارد اما یکی از پایه های اصلی این پازل، مشارکت مردم است.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم حتما باید در قالب احزاب شکل بگیرد و فعالیت های آن هدفدار و مبتنی بر آموزش باشد.

رحمانی فضلی، مطالبه پیشرفت سریع در فعالیت های حزبی را مبتنی بر آرمان گرایی دانست و افزود: با این حال باید برای تحقق این هدف تلاش کنیم و هزینه بدهیم تا این نهال نوپا بارور شود.  

وزیر کشور با اشاره به اظهارات نخبگان حاضر در این نشست و مطالبه آنان درباره موضوع اقلیت ها و اقوام اظهار داشت: تلاش ما این است که نه فقط از منظر قانون اساسی یا نیاز امنیتی و سیاسی بلکه از منظر انسانی به این عرصه توجه کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد:‌ این موضوع برای دولت جدا از ملت مطرح نیست هر قانونی که وضع می شود کماکان اقوام و اقلیت ها در کنار ملت به عنوان عضو خانواده ای بزرگ دیده می شوند.
 
وی گفت: البته کمبودهای تاریخی در این عرصه داریم که تلاش می کنیم به سرعت رفع شود اما به عنوان نمونه میزان سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان امسال حدود 5 برابر سال های قبل است همچنان که همین وضع در استان کردستان نیز مشاهده میشود.

امنیت مرزی، اولویت دولت

رحمانی فضلی ایجاد امنیت در مناطق مرزی را مستلزم توسعه پایدار و رضایت مردم در این مناطق دانست و افزود: این موضوع در اولویت فعالیت های دولت است البته کاستی ها و فضا سازی تبلیغی روانی رسانه های بیگانه نیز در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: به عنوان نمونه در ماجرای اخیر مهاباد مردم و نخبگان این شهر در کنترل حادثه موثر بودند، ماجرایی که با تبلیغات منفی رسانه های بیگانه همراه بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با بررسی ابعاد ماجرا مشخص شد همه اتهاماتی که به آن مرحومه وارد شده بود باطل است.
 
وی حادثه مربوط به واکنش ها به مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن در استان چهار محال بختیاری را از دیگر وقایع مشابه برشمرد که اگر کمک و اعتماد مردم و حاکمیت نبود می توانست امنیت آن منطقه را به خطر بیندازد.
 
لزوم توجه به توسعه تشکل های مردم نهاد

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم توجه به توسعه تشکل های مردم نهاد گفت: پایه های توسعه در اراده و مشارکت مردم نهادینه شده است اما متاسفانه ما به صورت ساختاری در توسعه پایدار و تحقق آن دچار اشکالیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: نظام برنامه ریزی موجود به عنوان نظامی بخشی و متمرکز،‌ نظام بودجه ریزی،‌ بانکی، پولی  و مالیاتی که پشتوانه و همراه تولید نیست و نظام بروکراسی غلط که فرایند امور را پیچیده می کند نمی تواند از توسعه پایدار حمایت کند.

وی تاکید کرد: به همین علت ضروری است دولت با اقدام انقلابی و اساسی در حوزه نظامات حاکم زمینه توسعه پایدار را فراهم کند که البته رد پای این هدف در برنامه ششم دیده شده است.

‌نظام به اقلیت ها به چشم هموطن و خانواده بزرگ ایران می نگرد 

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با شکرگزاری از ابراز رضایت نمایندگان اقلیت های دینی در این هم اندیشی،‌ افزود:‌نظام به اقلیت ها به چشم هموطن و خانواده بزرگ ایران می نگرد و هر کاری از ما برآید برای انان انجام می دهیم.

وی در پاسخ به مطالبه یکی از نخبگان دیگر در خصوص حمایت از تصویب لایحه مربوط به کارآفرینان وعده کرد که این موضوع را پیگیری کند.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص مطالبه چند نفر از نمایندگان خانه احزاب برای تامین نیازمندی هایشان از پیگیری این موضوع از طریق معاون سیاسی وزارت کشور و دستور شهردار تهران برای تامین خواست آنان خبر داد.

برنامه دولت برای ساماندهی تشکل های مردم نهاد

وزیر کشور همچنین در خصوص برنامه دولت برای ساماندهی تشکل های مردم نهاد افزود: اینکه دولت به این تشکل ها به نگاه امنیتی بنگرد اتفاقا درست است زیرا آنان به امنیت کشور کمک می کنند و می توانند زمینه رضایت مندی مردم  و نشاط اجتماعی را فراهم کنند مهم این است
 
که آنان را ضد امنیتی ندانیم.

رحمانی فضلی گفت: زمان موافقت با فعالیت این تشکل ها در گذشته سه چهار سال بود اما اکنون این زمان به کمتر از دو سه ماه کاهش یافته است.

وزیر کشور استفاده از نیروهای بومی در موضوع قومیت ها در کشور را از اولویت های دولت دانست و افزود: اکنون شمار مسئولان بومی در مناطق مرزی بیش از قبل است و با انتخاب آنان شرایط امنیتی بسیار خوب است . 

رحمانی فضلی تصریح کرد: نباید مسائل کوچکی مانند اشرار و مواد مخدر را که به یک درصد هم نمی رسد با 99 درصد مردم قضاوت کنیم.

وی گفت: البته عقب افتادگی بسیار است همچنان که در سیستان و بلوچستان با 2.5 میلیون جمعیت آنچه انجام شده است اصلا در شان آنان نیست و باید اقدامات بیشتری انجام شود.

تقویت امنیت در سیستان و بلوچستان

رحمانی فضلی با اشاره به تقویت امنیت درسیستان و بلوچستان افزود: در این استان بیش از 15 هزار بسیجی فعالیت دارند که امنیت را به طور کامل به آنان سپرده ایم. 

وزیر کشور همچنین به مطالبه برخی نخبگان برای توجه به اشتغال زنان اشاره  و تصریح کرد: این مسئله تاریخی است؛ در حق آنان ظلم شده و اگر به انان توجهی شده کاریکاتوری، ابزاری و نمایشی بوده است.

وی تاکید کرد: بانوان باید یک مسئله را از نظام بخواهند و آن این است که شان زنان در پناه جمهوری اسلامی متناسب با شان آنان دیده شود زیرا دین اسلام بالاترین منزلت را برای آنان قائل است و البته مطمئن باشید که این محقق خواهد شد و ما به عنوان دولت در پی این هدف هستیم.

رحمانی فضلی به بانوان نخبه در این نشست توصیه کرد: ‌این مطالبه را از طریق فعالیت های عملی، تبلیغی و اعتقادی پیگیری کنند که شکل عملی آن نیز حضور فعال در انتخابات است.

در این نشست نخبگان حوزه های مختلف به ویژه نمایندگان تشکل های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دیدگاه ها و مطالبات خود را تبیین کردند.



شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن