تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820825572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت هوانوردی در انتظار ساخت مدل جدیدی از هواپیما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
صنعت هوانوردی در انتظار ساخت مدل جدیدی از هواپیما

هواپیما


شناسهٔ خبر: 2898090 - شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
دانش و فناوری > فناوری های نوین

مهندسان یک شرکت خصوصی در آمریکا بر روی هواپیمای مسافربری کار می کنند که مانند بالگرد از زمین بلند می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، از دید بسیاری از کارشناسان، هواپیمایی که برای برخاستن از زمین یا فرود آمدن نیازی به باند نداشته باشد، سیستم پروازی کم هزینه و ایده آل به شمار می آید.
اکنون برای تحقق این ایده، پروژه ای موسوم به نشست و برخاست عمودی (VTOL) مطرح شده است.به تازگی مهندسان و طراحان شرکت XTI در دنور آمریکا طرح پیشرفته و تقریبا نهایی شده هواپیمای کوچکی را ارایه کرده اند که بر روی بالها و بدنه اصلی آن ملخهایی تعبیه شده که امکان نشست و برخاست عمودی مانند بالگرد را فراهم می کنند.کارشناسان از این سیستم پروازی ۵ نفره که توسط یک خلبان هدایت می شود به عنوان تازه ترین حلقه زنجیر تکامل سیستمهای پروازی یاد می کنند.این هواپیمای جدید  TriFan ۶۰۰ نام داشته و با هر بار سوخت گیری تا ۱۹۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند.حداکثر سرعت این سیستم پروازی حدود ۶۴۰ کیومتر بر ساعت است و جالب اینکه توانایی پرواز تا ارتفاع ۹ هزار متری را هم دارد.هواپیمای  TriFan ۶۰۰ با استفاده از ملخها طی ۹۰ ثانیه به ارتفاع مناسب از زمین رسیده و سپس با تغییر زاویه دو ملخ آن و قرارگرفتن در وضعیت عمود با زمین، سیستم پیش رانش هواپیما آماده به کار می شود.همچنین با بسته شدن در مخصوصی در قسمت داخلی سقف هواپیما ملخ سوم از کار افتاده و وجود آن هیچ تاثیری بر ساختار آیرودینامیک  TriFan ۶۰۰ نخواهد داشت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن