تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805800915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار فارس: بخش خصوصی را با تمام وجود همراهی خواهیم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و استاندار فارس در نشست فعالان اقتصادی استا استاندار فارس: بخش خصوصی را با تمام وجود همراهی خواهیم کرد خبرگزاری پانا: ظرفیت ها و مسائل بخش های مختلف اقتصادی فارس با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، استاندار فارس و فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
۱۳۹۴ جمعه ۶ شهريور ساعت 08:14

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سید محمد علی افشانی در این جلسه استاندار فارس اظهار داشت: با تمام وجود بخش خصوصی را همراهی خواهیم كرد و انتظار داریم بخش خصوصی نیز در كنار مدیران دولتی برای حل مشكلات این حوزه تلاش كنند. استاندار فارس با بیان این كه افزایش اختیارات مدیران استانی امكان حل سریعتر مشكلات را فراهم خواهد كرد، افزود: افزایش اختیارات مدیران استانی بانك ها و دستگاه های اقتصادی موجب می شود مسائل این حوزه با رعایت همه ضوابط و اصول مورد نظر دولت، با سرعت بیشتری حل شود.
وی همچنین خواستار بازگرداندن 50درصد از درآمدهای استانی مازاد، مطابق قانون به استان شد و تاكید كرد: هزینه كرد این منابع در استان، انگیزه بیشتری برای مدیران استانی به منظور تلاش بیشتر در زمینه كسب درآمدها، ایجاد خواهد كرد.
وی با اشاره به این كه تقویت نهادهای عمومی غیردولتی یكی از برنامه های مورد نظر مدیریت ارشد استان به شمار می رود، ادامه داد: واگذاری وظایف دستگاه های دولتی به نهادهای عمومی غیردولتی از جمله مسائلی است كه موجب تقویت این نهادها می شود.
استاندار فارس با بیان این كه بخش های دولتی و خصوصی باید مسئولیت ها و كاستی های خود را در حوزه اقتصادی بر عهده گرفته و برای رفع آن ها تلاش كنند، گفت: اگر همه مسائل و مشكلات موجود را به صورت یك طرفه به دولت نسبت دهیم قادر نخواهیم به راه حل های مناسب دست پیدا كنیم.
مهندس افشانی با اشاره به این كه نسبت اعطای تسهیلات به منابع در بانك های تخصصی و تجاری استان فارس مطلوب نیست، افزود: این روند نشان دهنده مشكلات موجود در سیستم بانكی است اما از سوی دیگر عدم ارائه طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی و عدم توجه به تكنولوژی های نو، مسائلی است كه فعالان اقتصادی باید برای رفع آن ها تلاش كنند.
وی با بیان این كه شورای گفتگو در استان فارس برگزار شده است، اعلام كرد: در این جلسه مقرر شد مشكلات همه واحدهای صنعتی استان به تفكیك مورد بررسی قرار گیرد و همچنین سهم مدیریت، ساختار و نیروی انسانی در بروز مشكلات واحدهای صنعتی استان تعیین شود.
استاندار فارس بخش معدن، گردشگری و كشاورزی این استان را كم نظیر و فوق العاده توصیف كرد و ادامه داد: برای رشد بخش كشاورزی به دنبال احداث شهرك های كشاورزی در استان هستیم تا با تامین زیرساخت های لازم، ارائه تسهیلات، قطعه بندی زمین ها و واگذاری به سرمایه گذاران خرد، با مصرف كمترین میزان آب به بالاترین بهره برداری در این بخش دست پیدا كنیم.
وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در این جلسه با بیان این كه حجم بزرگ دولت ناشی از درآمدهای نفتی یكی از مشكلات پیش روی اقتصاد كشور است، اظهار داشت: این شرایط موجب شده دولت در جاهایی كه باید دخالت كند كمتر وارد شده و در اموری كه نباید وارد شود، بیشتر دخالت كرده است.
علی طیب نیا ادامه داد: سیستم دولتی به دلیل بزرگی بیش از اندازه، با ناكارآمدی های متعددی روبرو شده كه بهره وری بسیار ناچیز و رشد اقتصادی مبتنی بر منابع نفتی از جمله آن ها است.
وی با اعلام این كه وزارت امور اقتصاد و دارایی در حال احصاء و بررسی مجوزهای مورد نیاز متقاضیان سرمایه گذاری در كشور است، افزود: تاكنون بیش از دو هزار مجوز شناسایی شده است؛ در حالی كه در سطح دنیا میانگین مجوزهای لازم بین 50 تا 100 مورد است و این مسائل هزینه های تولید را به حدی بالا می برد كه آن را غیر اقتصادی می كند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاكید بر این كه اولویت خود را شناسایی و كاهش مجوزهای مود نیاز سرمایه گذاری قرار داده ایم، گفت: دستگاه های مسئول باید به صورت داوطلبانه اقدام به حذف مجوزهای زائد كنند و در صورت كوتاهی آنان، خودمان به صورت اجباری حذف مجوزها را انجام خواهیم داد و با متخلفین نیز برخورد می كنیم.
طیب نیا اصلاح سیستم مالیاتی را مهم ترین پروژه كشور دانست و اظهار داشت: اگر در این زمینه موفق شویم، قدم بزرگی برای اصلاح اقتصاد كشور برداشته ایم.
وی با بیان این كه در آینده نزدیك تحریم ها برداشته خواهد شد، افزود: فضای بین الملل نسبت ایران تغییر كرده و هر هفته هیات های خارجی برای سرمایه گذاری و تامین مالی به ایران می آیند؛ اما آنان در هر محیطی سرمایه گذاری نمی كنند و باید محیط كسب و كارمان را اصلاح كنیم.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به این كه بخش زیادی از اضافه درآمدهای كشور در شرایط پس از رفع تحریم ها را به صندوق توسعه ملی واریز خواهیم كرد، گفت: بخش قابل ملاحظه ای از درآمدهایمان را صرف افزایش سرمایه بانكها خواهیم كرد زیرا آن را از نان شب واجب تر می دانیم.
دكتر طیب نیا با تاكید بر این كه حتما باید تورم تك رقمی و رشد اقتصادی بالای هشت درصد را به دست بیاوریم، اظهار داشت: چشم انداز آینده اقتصاد كشور را بسیار روشن می بینم و ملت ما لیاقت وضعیتی بهتر از امروز را دارد كه این آینده، دست یافتنی است.
گفتنی است در این جلسه كه با حضور معاونان وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، فعالان بخش های مختلف اقتصادی استان فارس به بیان دیدگاه های خود در زمینه ظرفیت ها و مشكلات اقتصادی و همچنین راهكارهای كاهش مشكلات پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن