تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820638385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرفه جويي 121 ميليون مترمکعبي آب کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۷ب.ظ)
صرفه جويي 121 ميليون مترمکعبي آب کشاورزي موج - در جريان سفر کاروان دولت تدبير و اميد به استان همدان با حضور رئيس جمهوري و از طريق ويدئو کنفرانس 5 طرح و پروژه عمراني، صنعتي و خدماتي در سطح استان همدان افتتاح و دستور آغاز عمليات اجرايي 4 پروژه ديگر صادر شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در جريان سفر به استان همدان و در حاشيه جلسه توسعه و سرمايه‌گذاران استان از طريق ويدئو کنفرانس، دستور افتتاح پروژه‌هاي خط انتقال پساب تسويه‌خانه همدان به نيروگاه، برج خشک نيروگاه مفتح، تقاطع غيرهمسطح پيامبر اعظم (ص)، کارخانه توليد فويل آلومينيومي و سيستم‌هاي نوين آبياري در استان همدان را صادر کرد.
بر اساس اين گزارش، رئيس جمهوري از طريق ويدئو کنفرانس، فرمان افتتاح همزمان هزار و 158 هکتار سامانه‌هاي نوين آبياري در روستاي فيض آباد شهرستان فامنين استان همدان و 27 هزار و 500 هکتار در سراسر کشور را صادر کرد.
در جريان مراسم افتتاح اين پروژه، مهندس محمود حجتي، وزير جهاد کشاورزي، با ارائه گزارشي از اهميت اجراي طرح‌هاي آبياري تحت فشار و تأثير آن در کاهش مصرف آب و افزايش توليدات کشاورزي اظهار داشت: همزمان با افتتاح هزار و158 هکتار سامانه‌هاي نوين آبياري در استان همدان به مناسبت هفته دولت، 27 هزار و 500 هکتار از اراضي کشاورزي کشور تحت پوشش سامانه‌هاي نوين آبياري قرار مي‌گيرد. وزير جهاد کشاورزي با بيان اين که با اجراي هر هکتار سامانه‌هاي نوين آبياري حداقل 4 هزار و400متر مکعب آب کشاورزي صرفه جويي و موجب تقويت منابع آب کشور مي‌شود.
(گفتني است با توجه به اجراي سامانه‌هاي نويتن آبياري در سطح 27 هزار و 500 هکتار از اراضي و صرفه جويي 4 هزار و 400 متر مکعبي آب در هر هکتار، 121 ميليون متر مکعب مصرف آب کشور کمتر استفاده و موجب تقويت سفره‌هاي زيرزميني مي‌شود)
حجتي در ادامه با اشاره به سه پروژه افتتاحي بخش کشاورزي در سفر دولت به استان همدان اظهار داشت: در اين سفر، احداث گلخانه فوق مدرن گل شاخه بريده با مساحت 60 هزار متر مربع کلنگ زني شد.
وي افزود: توسعه کشت گلخانه اي موجب کاهش 90 درصدي مصرف آب کشاورزي مي‌شود. وزير جهاد کشاورزي سپس با اشاره به افتتاح خط توليد ماشين کاشت سيب زميني و سردخانه 10 هزار تني نگهداري ميوه و سيب زميني خاطرنشان کرد: استان همدان با ظرفيت توليد سالانه 1 ميليون تن سيب زميني نيازمند توسعه سردخانه و صنايع تبديلي است.
حجتي با اشاره به افتتاح طرح پرورش گاو شيري 2 هزار راسي يادآور شد: در اين سفر از ايستگاه توليد بذر اصلاح شده پاسارگاد نيز بازديد و با کشاورزان و بهره‌برداران درباره سياست‌ها و حمايت‌هاي دولت از بخش کشاورزي گفت و گو شد.
سپس رئيس جمهور از طريق ويدئو کنفرانس، ضمن تشکر از اقدامات وزارت جهاد کشاورزي در شرايط خشک‌سالي و پيشرفت اجراي طرح تجهيز اراضي کشاورزي به سامانه‌هاي نوين آبياري، اين اقدامات را قابل تقدير عنوان کرد و فرمان آغاز بهره برداري از سامانه‌هاي نوين آبياري در روستاي فيض آباد شهرستان فامنين استان همدان و 27 هزار و 500 هکتار در سراسر کشور را صادر کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن