تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق وحدت و اقتدار ملي در سايه فعاليت احزاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۴ق.ظ)
معاون استاندار البرز مطرح کرد: تحقق وحدت و اقتدار ملي در سايه فعاليت احزاب موج - معاون سياسي-امنيتي استانداري البرز با بيان اين که وحدت و اقتدار ملي در سايه فعاليت احزاب محقق مي‌شود، گفت: با وجود جامعه مدني پويا و احزاب قدرتمند در نهايت در انتخابات افرادي نمايندگي مردم را بدست مي‌آورند که مدير و مدبر و دلسوز مردم و نظام باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الله ملاصالحي در نشست فعالان سياسي با استاندار البرز که شامگاه چهارشنبه در سالن شهداي دولت استانداري البرز برگزار شد، اظهار داشت: احزاب و گروه‌هاي سياسي در تأثيرگذاري بر قدرت و ايفاي نقش در عرصه سياسي و اجتماعي در نظام‌هاي برپايه مردم سالاري داراي جايگاه مهمي هستند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست به طوري که در اصل 26 قانون اساسي و در مورد آزادي احزاب و گروه‌ها و امکان تشکيل آنان تاکيد مي‌ورزد.
معاون سياسي-امنيتي استانداري البرز با اشاره به اين که احزاب، جمعيت‌ها، انجمن‌هاي اسلامي يا اقليت‌هاي ديني شناخته شده آزادند، گفت: اين امر مشروط به اين است که اصول استقلال، آزادي، وحدت ملي، موازين اسلامي و اساسي جمهوري اسلامي را نقض نکنند.
وي خاطرنشان کرد: هيچ کس را نمي‌توان از شرکت در انتخابات منع کرد يا به شرکت در يکي از آن‌ها مجبور ساخت که اين اصل، مصداقي از جمهوريت و حکومت مردم بر مردم است.
ملاصالحي تصريح کرد: از ابتداي انقلاب اسلامي تاکنون، بسياري از تشکل‌ها و احزاب و انجمن‌ها شکل گرفت و به دلايل مختلف با فراز و نشيب‌هاي موجود به فعاليت‌هاي خود ادامه دادند و برخي نيز به لحاظ رعايت نکردن اصول نظام قانون، از عرصه فعاليت خارج شدند.
وي با اشاره به نامگذاري سال 94 از سوي مقام معظم رهبري، گفت: شعار دولت و ملت، همدلي و همزباني و پيام نوروزي رئيس جمهور در مورد فعاليت آزادانه احزاب و برگزاري انتخابات آزاد در راستاي تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي و وفاق بين احزاب، توده مردم، آرا و نظرات متفاوت در جهت ارتقا وحدت ملي و حفظ منافع ملي در منطقه و جهان است.
معاون سياسي-امنيتي استانداري البرز گفت: تجربه نشان داده است، در غياب احزاب سياسي، با عوام فريبي فرصت خدمت بهينه به مردم گرفته مي‌شود و گروه‌هاي مختلف در تمامي ادوار و سلايق مختلف، بر پايه قانون مي‌توانند با نگاه ملي با هم‌افزايي، فعاليت صنفي داشته باشند.

وي با بيان اين که معتقديم فعاليت‌هاي تشکل و احزاب مي‌بايست همواره به صورت حرفه‌اي تداوم داشته باشد، اظهار داشت: از سال 92 با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، روزگار رکود احزاب به پايان رسيد و در ماه‌هاي گذشته از سال 94 خانه احزاب رسميت يافته و گروه‌هاي سياسي توانستند در نخستين گام گرد هم جمع شوند به طوري که اولين جلسه احزاب استان با حضور معاون وزير کشور در استانداري تشکيل شد.
وي تصريح کرد: هدف از تشکيل اين جلسات آشنايي با دغدغه‌هاي احزاب، نيازها و تنگناهاي موجود است.
ملاصالحي افزود: وزير کشور در نشست احزاب با استانداران آمادگي خود را براي بازگشايي خانه احزاب و فعاليت صنفي آنان مطرح کرد همچنين نداشتن موانع، تسريع در صدور مجوزها و تشويق دولت در خصوص رسميت پيدا کردن احزاب و فعاليت‌هاي قانوني خود مويد اين مطلب است.
وي با تاکيد بر اين که تمامي فعاليت‌هاي سياسي بايد با اخذ مجوز از وزارت کشور و استانداري به صورت کاملاً رسمي و قانوني به سرانجام برسد، گفت: در اين صورت شاهد جامعه مدني پويا و احزاب قدرتمند بوده تا در نهايت در انتخابات افرادي نمايندگي مردم را به دست بياورند که مدير و مدبر و دلسوز مردم و نظام باشند.
معاون سياسي-امنيتي استانداري البرز با اشاره به هدف نشست احزاب در استان البرز، اظهار داشت: استان البرز به لحاظ شرايط سياسي، اجتماعي، اقليمي، جغرافيايي و همجواري با پايتخت از ديرباز مورد توجه احزاب و تشکل‌ها بوده به طوري که بسياري از ميتينگ‌هاي سياسي و اجتماعي در اين استان برگزار مي‌شد و يا مي‌شود.
وي بيان کرد: حضور و سکونت قوميت‌هاي مختلف و برخي از نخبگان در اين استان سبب شده کرج حياط خلوت بسياري از تشکل‌ها شود و ما بايد اين فرصت را مغتنم بدانيم و نهايت بهره‌برداري را از آن به عمل آوريم.
وي تاکيد کرد: اجرايي شدن قانون اساسي در مورد احزاب، حفظ و ارتقاي امنيت و اقتدار ملي، ايجاد نشاط و شور در مردم براي حداکثري شدن انتخابات، تحقق وحدت کلمه با تاکيد بر حفظ و ارتقاي منافع ملي، مدارا با منافقين و اهميت به انتقادهاي سازنده بدون غرض‌ورزي، تحقق شعار امسال، کمک دولت در اجراي سياست‌هاي ابلاغي از سوي رهبر از مهم‌ترين اين موارد محسوب مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن