تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820887198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیمی از تولیدات علمی حوزه پزشکی مربوط به داروسازان است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نیمی از تولیدات علمی حوزه پزشکی مربوط به داروسازان است
بیش از نیمی از تولیدات علمی کشور در حوزه پزشکی مربوط به داروسازان است که جزئی از افتخارات جامعه فرهیخته داروسازی کشور محسوب می شود.


دکتر علی رزازان عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه داروسازان ایرانی علی رغم همه مشکلاتی که در تامین و انتقال ارز و مواد اولیه و دستگاه ها و تجهیزات کارخانجات داروسازی وجود داشته است،بیش از 95 درصد داروها را در داخل کشور تولید می کنند ؛ اظهار داشت :امسال چهاردهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان با عنوان نقش داروساز در نظام سلامت، در حالی برگزار می شود که صنعت داروسازی کشور تا آنجا پیش رفته است که ایران جزو چند کشور معدود در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژیک و نانوتکنولوژیک قرار دارد.


وی افزود :تولید داروهای نوترکیب برای بیماران خاص مثل ام اس و هپاتیت C و داروهای نسل جدید ضد سرطان مرهون تلاش های خستگی ناپذیر محققان داروساز این مرز و بوم است.


وی تصریح کرد : داروسازان سعی کردند با وجود همه مشکلات، به فرموده مقام معظم رهبری، درد و رنج بیماران بیشتر نگردد و مسئولین داروخانه ها در جهت حمایت از مردم به رغم گرفتاری های مالی فراوان، دولت را در جهت پیشبرد طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی بیماران همراهی نمودند.


 رزازان ادامه داد :هرچند که بیمه ها به دلیل کسری بودجه، دیون خود را به داروخانه ها با تاخیر می پرداختند اما هیچ گاه داروسازان خدمات رسانی به مردم را متوقف نکردند.


 عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه  حدود 90 درصد داروسازان کشور در داروخانه ها مشغول فعالیت علمی و حرفه ای هستند خاطرنشان کرد :در نظام سلامت کشور داروسازان در دسترس ترین گروههای پزشکی و مشاورینی آگاه برای سلامت مردم هستند، پس قدردان داروسازان باشیم.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

واکسن شیشه و مرفین مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست
پرداخت معوقه اردیبهشت ماه داروخانه‌ها تا دو هفته آینده
جایگاه بالای داروسازی ایران در زمینه‌ تولید دانش و کنترل کیفیت در منطقه
داروهای آنتی بادی به زودی وارد بازار دارویی کشور می‌شوند





۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن