تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819454917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکنون يک متر ساختمان براي خودم نساخته‌ام /ضرورت انسجام سازماني در شهرداري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۱۳ب.ظ)
شهردار تهران؛ تاکنون يک متر ساختمان براي خودم نساخته‌ام /ضرورت انسجام سازماني در شهرداري تهران موج - شهردار تهران گفت: رسالت ما، کار ما است و مهم‌ترين مؤلفه در مديريت جهادي اين است که کار را رسالت بدانيم و اين افتخار زماني به ارزش تبديل مي‌شود که خدمت به مردم باشد و زماني در آن گشايش اتفاق مي‌افتد که در آن برکت باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، صبح امروز طي سخناني در چهاردهمين جشنواره شهيد رجايي و آيين روز کارمند که در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران برگزار شد، بر ضرورت انسجام سازماني در شهرداري تهران تأکيد کرد و گفت: احساس من اين است که حميت قسمتي در شهرداري ضعيف است؛ البته ما نمي‌خواهيم سازمان پرستي کنيم و تعصب‌هاي خشک داشته باشيم، اما؛ در مجموعه‌اي خدمت مي‌کنيم که بايد نسبت به آن يک حميت قسمتي داشته باشيم.
وي افزود: گاهي برخي افراد حرف‌هايي را نسبت به شهرداري مي‌زنند؛ البته ما نمي‌گوييم يک سازمان بي‌عيب و نقص هستيم و در شهرداري رشوه و فساد نيست، اما محکم مي‌گوييم که شهرداري تهران در حوزه مفاسد اداري و مالي از بقيه سازمان‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي سالم‌تر است. اين موضوع را هم ما نمي‌گوييم، بلکه دستگاه‌هاي ذي‌ربطي که صلاحيت دارند اين حرف را مي‌زنند، اما؛ متأسفانه در افکار عمومي اين‌گونه نيست.
شهردار تهران تصريح کرد: اگر در جايي مي‌شنويم که کسي مي‌گويد فلان جا در شهرداري فلان اتفاق افتاده و همه دزد هستند، ما هم با آن‌ها همراهي مي‌کنيم. اين در حالي است که اگر فردي چنين مساله اي را گفت، بايد بگوييم شما چه سندي داريد؟ بايد حميت و غيرت سازماني داشته باشيم، بايستيم و از طرف توضيح بخواهيم تا اگر موضوعي وجود دارد، اسناد و مدارک را بگيريم و دنبال کنيم. ما در اين سازمان زحمت مي‌کشيم و اگر درصد بسيار کمي همکار نادان داريم که آبروي ما را مي‌برند، نبايد بگذاريم آبروي ديگران را ببرند، اما؛ وقتي با غيرت از اين موضع دفاع نمي‌کنيم، هر کسي حرفي مي زند.
قاليباف تأکيد کرد: حداقل اگر با بقيه سازمان‌ها و دستگاه‌ها قياس کنيم، انصافا همکاران ما در شهرداري تهران زحمت مي‌کشند و درست نيست در افکار عمومي اين‌همه زحمت با چند خطا از بين برود. ما يک خانواده هستيم و بچه‌ها و خانواده‌هاي ما بايد به اين که ما در شهرداري خدمت مي‌کنيم، افتخار کنند.
شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود بر اهميت موضوع حق‌الناس تأکيد کرد و گفت: هر جا که بحث حق‌الناس است بدانيم که بحث امربه‌معروف و نهي از منکر در آنجا پررنگ‌تر از همه‌جاست.
وي افزود: در چند پرونده ماده 100 به معاونت شهرسازي و معماري گفتم که حواستان باشد تا به آدم مستضعفي که 70 متر بنا دارد و تخلف کوچکي کرده است گير ندهيد؛ البته اين هم خلاف است و بايد جلوي آن را بگيريم اما اين تخلفات در اولويت اول ما نيستند. اگر ما قدرتمنديم، برويم و تخلفات پاساژ علاءالدين را تخريب کنيم. همين‌طور برويم تخلفات ساختماني که از کف شروع کرده و 25 طبقه از سطح اشغال خلاف کرده است را پائين بريزيم. در اين ميان اگر حکم به جريمه است، به حدي جريمه را بالا ببريم که متخلف نقره داغ شود و تا عمر دارد ديگر خلاف نکند. اين در حالي است که اين آدم‌ها مرتب پشتشان سفارش دارند.
قاليباف عنوان داشت: همين موضوع پاساژ علاءالدين براي ديروز و امروز نيست. زماني که بنده از 24 ماه قبل پاي اين کار ايستادم، يک نفر حامي در شوراي شهر و شهرداري نداشت و هيچ‌کس نگفت؛ «قاليباف، خدا قوت! کار خوبي را دنبال مي‌کني» من اول ديدم که اشکالاتي در خود منطقه وجود دارد و در منطقه هم کوتاه نيامدم و پاي آن ايستادم تا باکسي که بايد برخورد شود، برخورد شد. باور کنيد تا قبل از اين که موضوع حل‌وفصل شده و حکم قطعي شود، تلفن‌هايي از درون و بيرون شهرداري به من مي‌شد که حالا کوتاه بيا! سپس با پيگيري مجدانه دايما به دلايل مختلف تخريب را عقب مي‌انداختند، اما؛ وقتي کار اتفاق افتاد، خيلي‌ها پيدا شدند و گفتند ما اين کار را پيگيري کرديم.
وي افزود: چند روز قبل در منطقه 4 پرونده‌اي دنبال مي‌شد که من از سال 87 در جريان آن بودم. در اين پرونده فشارهاي متعددي هم وجود داشت، اما؛ به دوستان گفتم ترديد نکنيد و هر چقدر هم تماس و فشار وجود دارد، به آن توجه نکنيد بلکه بايد با تخلفات برخورد کرده و مورد را تخريب کنيد. بايد توجه داشت که اين کار خراب کردن ساختمان نيست، بلکه خاک به دهان کساني است که مي‌خواهند با قدرت و ثروت موضوعات را حل کنند. حق‌الناس اينجاست و بايد بايستيم و کار را دنبال کنيم.
شهردار تهران ادامه داد: ما مي‌خواهيم بگوييم که در اين بخش بايد جدي باشيم و از خودمان شروع کنيم تا جلوي ريخت و پاش در شهرداري را بگيريم. بنده هم هزار عيب و ايراد در کار دارم، اما؛ در طول 10 سال گذشته اگر در اسناد حسابرسي و مالي شهرداري سندي بود که در دفتر کارم پرده، مبل و صندلي را عوض کرده‌ام، بگوييد. حتي در پروژه صياد ما مي‌خواستيم گذر سمت راست بزنيم و نياز بود تا دفتري درست کنيم تا در آن مستقر باشم، اما؛ گفتم همان کانکس کارگاه بشود دفتر کار. اين در حالي است که مي‌توانستم آنجا ساختماني براي خودم درست کنم، اما؛ وقتي وارد اتاق شهردار ناحيه مي‌شويم، به مراتب مجلل‌تر از اتاق شهردار تهران است.
قاليباف ادامه داد: من از زماني که در جمهوري اسلامي مسوول شدم تا الان يک متر ساختمان براي خودم نساختم. در نيروي انتظامي ساختمان خوبي براي فرماندهي در حال ساخت بود و وقتي من فرمانده شدم، اين ساختمان حدود 80 درصد پيشرفت فيزيکي داشت، اما؛ معاونان و ستاد جا نداشتند. من ساختمان فرماندهي را در 80 درصد نگه داشتم و بقيه ستاد را کامل کردم. همين‌ طور توسعه 4 هزار پاسگاه را شروع کردم و بعد 20 درصد ساختمان فرماندهي را تمام کردم.
وي افزود: با اين شرايط گاهي من در نواحي که مي‌روم و گاهي در اتاق بعضي‌ها که وارد مي‌شوم، از نوع اين ساختمان حيرت مي‌کنم. اين‌ها حق‌الناس است و مبارزه با فساد و جلوگيري از ريخت و پاش بايد از همين‌جا شروع شود. اين موضوع هم به شعار نيست، بلکه بايد از خودمان شروع کنيم و هر کجا که مي‌بينيم اشکال و حرفي وجود دارد، بايد به يکديگر تذکر دهيم.
شهردار تهران‌ همچنين در بخش ديگري از سخنان خود ضمن گراميداشت هفته دولت و ياد و خاطره شهيدان رجايي، باهنر و تمامي دولتمردان شهيد، اظهار داشت: براي دولت يازدهم در اين هفته آرزوي موفقيت و گره‌گشايي از کار مردم را داريم. بدون شک موفقيت دولت، افتخار همه ما است و اگر کسي پيدا شود که خداي ناکرده از اينکه جايي مشکلي پيدا شود لذت ببرد، حتما اين فرد آدم بخيل و حسودي است. همه ما از صميم قلب بايد براي موفقيت دولت دعا کنيم چراکه اين موفقيت نظام و انقلاب اسلامي است و اين موفقيت راحتي و خدمت به مردم است. از اين‌رو به همه دولت‌مردان خدا قوت و خسته نباشيد مي‌گوييم و براي آن‌ها آرزوي موفقيت در حل مشکل مردم را داريم.
وي همچنين ضمن تبريک ميلاد با سعادت امام رضا (ع)، به نقل حديثي از ايشان پرداخت و گفت: خلاصه بيان حضرت در اين حديث اين است که اگر مي‌خواهيم در زندگي موفق باشيم بايد دو کار را توأم با هم انجام دهيم و توجه کنيم که عمل نيک انجام دهيم و هم محب اهل‌بيت (ع) باشيم؛ نمي‌شود محب اهل‌بيت (ع) باشيم و کار نيک انجام ندهيم يا عمل صالح انجام دهيم اما محب اهل‌بيت (ع) نباشيم.
قاليباف ادامه داد: گاهي احساس مي‌کنم در محافلي که گمان مي‌کنيم مسئوليت بيشتري داريم و دلسوزتر هستيم - و حتي گاهي اوقات پوشش امربه‌معروف و نهي از منکر هم رويش مي‌گذاريم – مباحثي همچون غيبت، تهمت و دروغ و حسادت بيشتر است. گاهي احساس مسووليت بيشتري نسبت به موضوعات اجتماعي مي‌کنيم و فکر مي‌کنيم چون اين موضوع مهم است، پس حق غيبت و تهمت را داريم. اين در حالي است که هر چه احساس مسووليت بيشتري داريم، بايد دقت کنيم که از روش‌ها و منش‌هاي غيرمنطقي و غيرديني و خلاف مسير اهل‌بيت و فرهنگ قرآني استفاده نکنيم. همان‌طور که با ابزار و روش غلط نمي‌توانيم به اهداف درست برسيم و از نردبان دروغ و تهمت هرگز نمي‌توانيم به بام سعادت برسيم ولو اينکه ظاهر آن را درست کنيم.
شهردار تهران در ادامه عنوان داشت: حضرت در روايت ديگري مي‌فرمايند خداوند در روز قيامت اندوه را از قلب کساني برمي‌دارد که آن‌ها در دنيا غمخوار مردم هستند و از کار مردم گره‌گشايي مي‌کنند. اين توفيق بزرگي است که خداوند ما را در جايي قرار داده که مي‌توانيم از کار مردم گره‌گشايي کنيم.
وي افزود: اگر مقام معظم رهبري امسال را سال همدلي و هم‌زباني گذاشتند، اغراق نيست که بگوييم امسال سال امام رضا (ع) هم است؛ چراکه حضرت تأکيد بر همدلي دارند. مخصوصاً در دستگاهي همچون شهرداري تهران که وظيفه ما خدمت به مردم است.
شهردار تهران يادآور شد: ما نبايد رفتار اداري داشته باشيم بلکه ما يک رسالت داريم و اين رسالت ويژه هم کار است. کار به «ما هو» کار، حيات و جوهره انسان‌ها است و رشد و تعالي از مسير کار مي‌گذرد. کار تنها شغل، محل ارتزاق، کسب حقوق و قدرت نيست بلکه حيات بشريت است. در واقع کار مهم‌ترين بستر و ابزار سير تعالي و رشد انسان‌ها است و به حدي که بيکارهاي به مفسده مي‌افتند، پولدارها به مفسده نمي‌افتد. همه بايد بگوييم که افتخار ما، کار ما است و هيچ ارزشي براي من و شما بالاتر از خدمت به مردم نيست.
شهردار تهران با بيان اين که رسالت ما، کار ما است، گفت: مهم‌ترين مؤلفه در مديريت جهادي اين است که کار را رسالت بدانيم. اين افتخار زماني به ارزش تبديل مي‌شود که خدمت به مردم باشد و زماني در آن گشايش اتفاق مي‌افتد که در آن برکت باشد. اگر مي‌خواهيم در آن برکت باشد و هميشه احساس سرفرازي کنيم، بايد اين کار را با اخلاص براي خدا انجام دهيم. اين را هم بدانيد که کمال و رشد انسان تصادفي و اتفاقي نيست، بلکه اين نيازمند يک برنامه‌ريزي دقيق است که ريشه در آگاهي و اراده ما دارد. اگر آگاه نباشيم و اراده نداشته باشيم، نمي‌توانيم به کمالي که مدنظر ما است، برسيم. وقتي مي‌گوييم بايد کار و مديريت جهادي کنيم، مسير مجاهدت از همين مي‌گذرد که اين‌گونه به کار نگاه کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن