تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799073686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردین: آمریکا نتوانست دیگر کشورها را تا زمان رای کنگره از سفر به ایران بازدارد/ شرکت‌هایی آمریکایی به صورت غیرعلنی مایل به ورود به بازار ایران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گاردین: آمریکا نتوانست دیگر کشورها را تا زمان رای کنگره از سفر به ایران بازدارد/ شرکت‌هایی آمریکایی به صورت غیرعلنی مایل به ورود به بازار ایران هستند
روزنامه گاردین انگلیس گزارش داد، شرکت‌های آمریکایی در دراز مدت از اروپاییان برای ورود به بازار ایران پیش خواهند افتاد.
به گزارش نامه نیوز، در حالیکه شرکت‌های آمریکایی منتظر نتیجه رای کنگره به توافق هسته‌ای ایران نشستند، تا کنون در صف ورود به بازار ایران از کشورهای اروپایی عقب افتادند.

به نوشته گاردین، موج توریست‌هایی که در حال حاضر از سوی اروپا به تهران سفر می‌کنند و مقایسه آن با آمریکایی‌ها، نشانه‌ای از فاصله اقیانوس اطلس میان اروپا و آمریکاست.

سفرهای متعدد اروپاییان به تهران حاکی از این امر است که آمریکا نتوانست دیگر کشورها را تا زمان رای کنگره از سفر به ایران بازدارد.

«جو کاشر» مدیر عامل شرکت «زیمنس» آلمان پیرامون بازار ایران به تلویزیون آلمان گفته بود «درباره 80میلیون نفری صحبت می‌کنیم که به طور طبیعی به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. فرصت‌هایی وجود دارد.»

شرکت زیمنس ماه گذشته نمایندگانی را به همراه «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان، به ایران فرستاد.

بعد از آن نیز وزرای ارشد فرانسه و ایتالیا به تهران سفر کردند و فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز هفته جاری با هیات تجاری در تهران بود و سفارت این کشور را بازگشایی کرد. اسپانیا، سوئد و هلند نیز برنامه دارند پاییز آینده به ایران سفر کنند. ماه آینده نیز رئیس جمهور اتریش به ایران سفر خواهد کرد.

«مایکل تاکوس» رئیس اتاق بازرگانی آلمان و ایران نیز گفته است «شرکت‌های بسیاری در حال حاضر خود را آماده  می‌کنند تا لحظه‌ای که تحریم‌ها برداشته شد، با ایران توافقاتی امضا کنند.»

وی افزود این سازمان در هر هفته امکان سفر را برای شرکت‌هایی که تمایل به توافق با ایران دارند، برقرار می‌کند.

از سوی دیگر، شرکت‌های چند ملیتی که در آمریکا هم کار می‌کنند نمی‌خواهند در صورت عدم تایید کنگره، هدف تحریم‌های آمریکا علیه ایران باشند. از طرفی خزانه‌داری آمریکا نفوذ بسیاری در سیستم مالی بین‌المللی دارد و رد و بدل پول را به ایران و از ایران سخت می‌کند اما توافقاتی به صورت قانونی و با وجود رژیم تحریم‌های کنونی، با ایران وجود دارند.

با وجود این نگرانی‌ها، توافقاتی تا کنون به امضا رسیده که به تایید دولت‌ها نیز رسیده است. بانک ایتالیایی «مدیوبانکا» یادداشت تفاهمی را در تهران به امضا رساند که توافقات مالی بین ایتالیایی‌ها و ایرانی‌ها امضا شد.

یک تحلیل‌گر دفاعی در فرانسه نیز درباره توافق با ایرانیان گفت «هیچ دلیل خاصی وجود ندارد که اروپاییان به خود اجازه دهند تحت تاثیر آسیب‌های تحمیلی آمریکا باشند.»

وی ادامه داد در کوتاه مدت ممکن است عدم تایید توافق در کنگره آمریکا برخی سرمایه‌گذاری‌ها را در ایران خنثی کند اما بعد از چندین سال بازرگانان اروپایی راه‌هایی را برای پشت سر گذاشتن موانع مالی پیدا خواهد کرد.

با وجود آنکه روابط ایران و اروپا شدت گرفته، ارتباطات ایران و آمریکا از آن هم سریع‌تر بوده است. در کوتاه مدت، بازرگانان آمریکایی کمتر از همتایان اروپاییشان دستاورد خواهند داشت.

گرچه این توافق احتمالا برای سال‌های متمادی منجر به روابط اقتصادی زیادی بین ایران و آمریکا نخواهد شد اما در را به روی شرکت‌های آمریکایی برای گسترش روابط تجاری با ایران باز خواهد کرد و شرایط را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در آینده بهبود خواهد بخشید.

«ریچارد نفیو» معاون اصلی در هماهنگی سیاست تحریم‌ها در وزارت امور خارجه آمریکا و از اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا دراین باره گفته است، شگفت زده شد که شرکت‌های آمریکایی زیادی از این توافق در ملأعام حمایت نکردند.

وقتی وی دلیل این امر را پرسید یکی از مدیران شرکت‌های بازرگانی گفته بود که برای وجهه عمومی آن شرکت‌ها نتیجه خوبی ندارد.

نیفیو ادامه داد «اما بعد از سه تا چهار سال آینده، آنها را می‌بینم که به کنگره رفته و خواهند گفت اروپاییان در حال پول درآوردن هستند در حالیکه ما کنار ایستاده و خواهان ایجاد تغییرات هستیم.»

تحریم‌های حاضر در زمینه‌هایی مانند دارو، غذا و تجهیزات دارویی، اجازه داد و ستد محدودی با ایران می‌دهد. اما در حال حاضر شرکت‌های زیادی نیستند که از این مساله استفاده کامل کنند چون تحریم‌ها تنها تعداد محدودی از شرکت‌ها را باقی گذاشته تا داد و ستد را تسهیل کنند.

فرهاد علوی وکیل گروه آکریویس در واشنگتن گفته است که بر اساس قوانین آمریکا امکان و اجازه ارسال ماشین‌های پزشکی به ایران وجود دارد اما در حال حاضر مشکل عدم وجود شرکتی است که این وسایل را انتقال دهد و مشکل دیگر سختی پرداخت آن است. با برچیده شدن تحریم‌های آمریکایی، کشور ثالثی احتمالا به میان می‌آید. علوی ادامه داد بعد از توافق، بیشتر شرکت‌هایی که با وی تماس گرفتند دیدگاه بلند مدتی برای سرمایه‌گذاری در ایران دارند و در حال حاضر ایران مورد توجه همه است.




منبع: فارس


۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن