تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819587483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیب رو به جلو تولید داروهای داخلی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شیب رو به جلو تولید داروهای داخلی


رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش شیب تولید داروهای داخلی خبر داد و گفت: سال ۹۳ سهم تولید داخل نسبت به کل بازار از ۶۳ درصد به ۶۷ و نیم درصد رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، دیناروند در چهاردهمین همایش علمی داروسازان که در آستانه روز داروساز برگزار شد افزود: هدف ما رساندن سهم تولید داخل به 75 درصد کل بازار و مثبت کردن تراز صادرات به واردات است.

وی گفت: یک میلیارد دلار واردات دارو و 200 میلیون دلار صادرات دارو در سال گذشته گزارش شده که برنامه ریزی برای کاهش این اختلاف در 10 سال آینده انجام شده است.

دیناروند با اشاره به اینکه‌ 95 درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است افزود:‌ در صنعت داروسازی، داروسازان به وظایف خود به خوبی توجه دارند و در جهت خودکفایی پیش رفته‌ اند.

وی با بیان اینکه کم‌ تر از پنج درصد جامعه پزشکی داروساز هستند گفت: همین تعداد محدود تأثیرات زیادی در عرصه پزشکی دارد و نگرانی‌هایی درباره افزایش تعداد داروسازان نیز وجود دارد.
دیناروند با بیان اینکه دو سوم داروسازان در بخش ارائه خدمات فعالیت دارند افزود: هشت سال پیش 16 داروساز به ازای هر 100 هزار نفر داشتیم که امروز این عدد به 22  و نیم به ازای هر 100 هزار نفر رسیده است و هنوز نسبت به شاخص‌های منطقه و بین‌الملل به لحاظ تعداد داروساز و داروخانه برای هر 100 هزار نفر جمعیت با میانگین‌ها فاصله داریم چرا که این شاخص  50 درصد کم‌ تر از میانگین منطقه‌ای است که سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است. رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سهم داروسازان در بخش خدمات در 10 سال از دو سوم به 55 درصد خواهد رسید که نشان می دهد باید فرصت‌های شغلی بیشتری برای داروسازان فراهم سازیم. وی همچنین درباره تولید داروهای نوترکیب افزود: تولید این داروها در شرایط فعلی مطلوب است و امسال دو یا سه فرآورده آنتی‌بادی با ارزش و حیاتی وارد بازار خواهد شد. دیناروند ادامه داد: این فرآورده‌ها سال گذشته تولید شده است و اکنون مراحل کنترل کیفی را طی می‌کند و امیدواریم به زودی وارد بازار شود. چهاردهمین همایش علمی داروسازان از امروز به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی برگزاری می شود.


چهار شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن