تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819553387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري با روسيه براي جمهوري اسلامي ايران اولويت و اهميت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۸ق.ظ)
ستاري در ديدار وزير صنايع روسيه: همکاري با روسيه براي جمهوري اسلامي ايران اولويت و اهميت دارد موج-معاون علمي و فناوري رييس جمهوري کشورمان صبح امروز و در جريان سفر به روسيه، با وزير صنايع اين کشور ديدار و بر اولويت و اهميت رابطه با اين کشور براي دولت جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، در دومين روز از دومين سفر دکتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري اسلامي ايران به کشور روسيه، ملاقات با وزير صنايع روسيه، در دستور کار هيأت عالي رتبه علمي و فناوري ايران قرار گرفت.
در اين ملاقات که صبح امروز سه شنبه ميان ستاري و آقاي دنيس مانتوروف وزير صنايع روسيه صورت گرفت، معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري کشورمان همکاري با روسيه را از اولويت‌هاي دولت ايران و داراي اهميت عنوان کرد و برخلاف موضوعات مطرح شده پس از اعلام توافق هسته اي جمهوري اسلامي ايران با قدرت‌هاي بزرگ جهان، روابط کشورمان با کشور روسيه در حال گسترش خواهد بود.
با اين حال، ستاري از وجود مشکلاتي براي اين گسترش همکاري‌ها با روسيه خبر داد که يکي از آن‌ها، مربوط به نحوه همکاري بين شرکت‌هاي ايراني و روسي است. از اين رو، ستاري پيشنهاد کرد دولت روسيه، از شرکت‌هاي روسي که مي‌خواهند با ايران همکاري بکنند، حمايت کند. اين روند، الگويي است که پيش تر چيني‌ها از آن بهره گرفته و نتايج مثبتي هم دريافت کرده بوده‌اند.
نکته مهم ديگري که ستاري در اين ملاقات به آن اذعان کرد، ظرفيت کشور ما در بخش علم و فناوري و همچنين انقلابي است که در حوزه شرکت‌هاي نوپا و استارتاپ هاي دانش بنيان در حال رخ دادن است. بر همين اساس، وي گسترش همکاري‌ها بين مراکز علمي دو کشور به ويژه پارک‌هاي علم و فناوري را خواستار شد؛ تجربه اي که پيش تر، با همکاري پارک فناوري پرديس معاونت علمي و پارک IT تاتارستان، نتيجه بخش بوده و تبديل به الگويي شده است که براي ادامه اين همکاري‌ها، کارآمد خواهد بود.
در بخش ديگري از اين ملاقات نيز، طرف روسي به موضوعات مختلف همکاري با طرف ايراني اشاره و بر گسترش اين همکاري‌ها در آينده نزديک تاکيد کرد.
از آن جا که نمايشگاه هوافضاي ماکس 2015 امروز در مسکو کار خود را آغاز کرده است و چندين شرکت ايراني در اين حوزه، حضوري فعال در آن دارند، موضوعات مطرح شده از سوي مانتوروف بر فناوري‌هاي هوايي متمرکز شده بود.
يکي از بحث‌هاي مهمي که در اين رابطه صورت گرفت، همکاري در توليد و خريد هواپيماي سوپرجت 100 بود. اين هواپيما از ساخته‌هاي شرکت‌هاي هوايي روسيه است که ظرفيت حمل 100 مسافر را دارد.
همکاري دو کشور در بخش‌هاي مختلف دريايي، توليد واگن، توليد کودهاي کشاورزي، همکاري‌هاي صنعتي و همين طور ايجاد شهرک‌هاي صنعتي، از ديگر موضوعاتي بود که وزير صنايع روسيه در اين ملاقات، به آن اشاره کرد.
اما از آنجا که وزير صنايع روسيه طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده، در ماه دسامبر سال جاري ميلادي (دي94) به تهران سفر خواهد کرد، وي اظهار علاقه کرد موضوعاتي که در ملاقات امروز مطرح شد تا موعد سفر، جمع بندي شوند تا با حضور هيئت روسي در تهران، به مرحله اجرا گذاشته شوند.
نکته ديگري که مانتوروف در ملاقات با ستاري به آن اشاره کرد، راه اندازي مراکز مهندسي در روسيه بود که به صورت يک پروژه مشترک بين وزارت صنايع و علوم روسيه در حال انجام است. طرف روسي در اين باره ابراز علاقه مندي کرده است تا در راه اندازي اين مراکز، طرف ايراني نيز همکاري داشته باشد.
بر اساس اين گزارش، معاون علمي و فناوري رييس جمهوري اسلامي ايران در رأس هيئت عاليرتبه از مسوولان علمي و فناوري، فناوران و دانشگاهيان کشور روز گذشته 2 شهريور به مسکو پايتخت روسيه سفر کرد تا در ديدار با مقامات بلندپايه علمي اين کشور، علاوه بر هماهنگي‌هاي بيشتر براي گسترش همکاري‌هاي علمي و فناوري، در نخستين کميته عالي همکاري‌هاي فناوري ايران و روسيه شرکت کند.
نخستين نشست کميته عالي همکاري‌هاي فناوري ايران و روسيه، روز چهارشنبه هفته جاري با حضور ديميتري راگوزين معاون نخست وزير روسيه در مسکو برگزار مي‌شود و وي، در خصوص زمينه همکاري‌ها و فراهم‌سازي بستر تعاملات ايران و روسيه ديدار و گفت وگو خواهد کرد و همچنين از نمايشگاه هوافضاي ماکس 2015 بازديد مي‌کند.
ستاري در اين سفر با ديميتري راگوزين معاون نخست وزير، آندري فوروسنکو دستيار علمي رييس جمهوري و کاماروف رييس آژانس فضايي روسيه نيز ديدار و گفت‌و گو خواهد کرد. اين ديدارها با هدف گسترش همکاري‌هاي علمي و فناوري صورت خواهند گرفت.
معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري آر نمايشگاه هوايي ماکس 2015 که امروز سه شنبه سوم شهريور جاري در حومه شهر مسکو پايتخت روسيه گشايش يافته است، ديدن مي‌کند. اين نمايشگاه زمينه‌هاي بهره برداري ايران و روسيه از تجربيات و توانمندي‌ها در حوزه فناوري‌هاي پيشرفته و فوق پيشرفته را بيش از گذشته فراهم کرده است که با توجه به نيازهاي دو کشور در اين حوزه، دستاوردهاي زيادي خواهد داشت.
ستاري در اين سفر، همچنين از مراکز علمي، تحقيقاتي، دانشگاهي و صنعتي روسيه نيز بازديد به عمل خواهد آورد و با پژوهشگران، فناوران، دانشگاهيان و صنعت گران روسي به گفت وگو خواهد پرداخت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن