تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821102549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهریورگان گرامیداشت دارایی و سربلندی ایرانیان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس نیوز: مسئول واحد مردم شناسی و میراث معنوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: جشن شهریورگان، گرامیداشت دارایی و سربلندی ایرانیان است.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شهریورگان یا آذر جشن از جمله جشن های ایران باستان بوده و از شمار جشن های آتش به شمار می رود.
روز چهارم از هر ماه به نام شهریور بوده و چهارم ماه شهریور جشن شهریورگان است که مردم در خانه ها آتش می افروختند و ستایش خداوند و شکر نعمت های او به جای می آوردند و در خانه ها اغلب میهمانی برپا کرده و خوراک های متنوع و ویژه تدارک می دیدند.
طوبا اوصانلو در این باره در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه شهریور روز از ماه شهریور چهارمین روز از شهریور ماه باستانی است، اظهار کرد: واژه شهریور در اوستا خشتره وئیریه که در پارسی شهریور شده است.
وی اضافه کرد: جزو اول این کلمه خشتره به معنای قدرت و حکومت کشور است و کلمات شهر و شهریار از این واژه گرفته شده و جزء دوم به معنای آرزو شده بنابراین معنای ترکیبی آن حکومت آرزو شده یا کشور خواسته شده است.
مسئول واحد مردم شناسی و میراث معنوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: این امشاسپند (نگهبان) در عالم روحانی مظهر قدرت و نیرو بوده و در عالم جسمانی پاسبانی فلزات با او است.
اوصانلو ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری فارس ]
شهریورگان گرامیداشت دارایی و سربلندی ایرانیان است






چهارشنبه ، ۴شهریور۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس نیوز]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن