تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820472147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرداني از خانواده مرحوم فرشچيان براي اقدام نيک ساخت بيمارستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۵۲ق.ظ)
قدرداني از خانواده مرحوم فرشچيان براي اقدام نيک ساخت بيمارستان موج - وزير بهداشت ضمن تبريک فرا رسيدن ولادت امام هشتم گفت: من از کودکي افتخار داشتم که در مجاورت آن امام رئوف باشم و هر آنچه طلب کرديم را به ما عطا کرد و اعتقاد دارم که دولت يازدهم نيز بر آمده از لطف و نظر آن حضرت است؛ زيرا دکتر روحاني به بنده گفتند که پيروزي ايشان در انتخابات در مشهد رقم خورد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در جريان سفر کاروان دولت تدبير و اميد به استان همدان پس از افتتاح بيمارستان فرشچيان به ديدار خانواده آن خير مرحوم رفت و اظهار داشت: حتماً روح آن مرحوم نيز در بين ما حضور دارد و چه زيباست که ما از تصميماتي که ايشان در زندگي خود گرفتند بهره برداري مي‌کنيم و مردم از آن بهره مند مي‌شوند.
وي تصريح کرد: خير و خيرات بهترين تصميمي است که يک انسان مي‌تواند در طول زندگي خود بگيرد و علما نيز از خيرات به عنوان صدقه اي جاري تا قيامت ياد مي‌کنند و بهترين تصميم زندگي خير و خيرات است که حاوي ثواب‌هاي بسيار زيادي براي انسان است.
هاشمي با بيان اين که 50 درصد بيماري‌هاي کشور مربوط به بيماري‌هاي قلبي است افزود: فشار خون و سکته قلبي ناشي از مصرف روغن، قند، شکر و نمک و همچنين عصبي بودن است و احداث اين بيمارستان با توجه به سند ملي کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي غير واگير مي‌تواند گام بزرگي براي بيماران قلبي و عروقي در استان همدان باشد.
وزير بهداشت گفت: اين که انسان هدف دارد که دکتر، استاد ممتاز شود يا اگر بهترين مقالات را در بهترين مقالات و کنگره‌هاي بين المللي ارائه کند خوب است اما تنها چيزي که از انسان باقي مي‌ماند اعمال خير و عام المنفعه است که سود آن به مردم و نيازمندان مي‌رسد.
وزير بهداشت ضمن اداي احترام به روح مرحوم فرشچيان گفت: به مرحوم فرشچيان بايد تبريک گفت که فرزندان عزيزان شان در راه ايشان قدم بر مي‌دارند و تلاش مي‌کنند تا زندگي خود را وقف کار خير و نيکو کنند.
هاشمي گفت: بيمارستان مرحوم فرشچيان در اختيار اساتيد قرار مي‌گيرد تا محل رجوع دردمندان، نيازمندان و مستمندان باشد و اميدوارم همان گونه که آن مرحوم انتظار داشت بتوانيم انجام وظيفه کنيم.
وي خطاب به پرسنل اين بيمارستان گفت: شما نيز در اين امر شريک هستيد و لازم است تا با روي گشاده، اخلاق خوب و تبحري که داريد رضايت بيماران و همراهان آن‌ها که همانا رضايت خداوند است را فراهم آوريد و توجه داشته باشيد که براي خدمت به مردم بين پزشک، پرستار و گروه‌هاي ديگر پزشکي و خدمه مراکز درماني هيچ تفاوتي وجود ندارد.
وزير بهداشت با اشاره به سفر اخير خود به شهر مقدس قم گفت: در اين سفر آيت الله وحيد خراساني به بنده توصيه کردند که شما پزشکان، پرستاران و گروه‌هاي پزشکي قدر شغل خود را بدانيد و بدانيد که آه و ناله بيمار نزديک تر از هر آهي به خدا است.
هاشمي ابراز اميدواري کرد که تا پيش از پايان دولت يازدهم بيمارستان اکباتان آماده بهره برداري و خدمت رساني به مردم شود و در عين حال از ساخت 5 بيمارستان ديگر در اين استان در آينده اي نزديک خبر داد.
وزير بهداشت تأکيد کرد: دولت مصمم است تا راه نرفته 30 سال گذشته را با درايت، استقامت، توکل به خدا و استعانت از امام رضا همواره بتوانيم با قوت و قدرت طي کند تا عدالت در سلامت نه به معني واقعي بلکه در حدي که مردم مجبور نباشند از شهرهاي مختلف راهي تهران يا مراکز استان‌ها بشوند محقق شود.
هاشمي گفت: اميدوارم بيماران بيش از پيش حمايت مالي شوند زيرا در برخي موارد هزينه‌هاي کمر شکن درمان باعث فقر مردم مي‌شود که البته حمايت‌هاي مالي در 2 سال گذشته بيشتر شده و در گذشته بودند افرادي که مجبور بودند براي پرداخت هزينه‌هاي درمان، اموال خود و حتي فرش زير پايشان را بفروشند.
وي از دکتر روحاني به دليل توجه و تأکيد ويژه ايشان به سلامت مردم تشکر کرد و گفت: در اطراف ميز دولت در حالي که همه وزرا و مسئولان کشور براي حل مشکلات حوزه حود نيازمند اعتبار بودند ايشان به دليل حمايت از محرومان و شناختي که از مشکلات آن‌ها داشتند سلامت را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دادند و من بارها مشاهده کرده‌ام که ايشان 5 شبانه روز استراحت نکرده‌اند و يک سال و نيم بسيار پر التهاب را پشت سر گذاشتند.
وزير بهداشت از تلاش‌هاي تيم مذاکره کننده هسته اي نيز قدرداني کرد و افزود: من به لحاظ حرفه پزشکي علاوه بر بيماري‌ها، نگراني‌ها و گرفتاري‌هايي که براي تمام دولت مردان وجود دارد آگاهي دارم زيرا آن‌ها قصد خدمت به مردم را دارند و تا بحال اقدامات بسيار ارزشمندي براي کشور انجام داده‌اند اما به دليل کمبود اعتبار نمي‌توانند به صورتي که مي‌خواهند عمل کنند.
هاشمي از پذيرفتن حق هسته اي ايران ابراز خوشحالي کرد و يادآور شد: اميدواريم سال آينده شاهد ايجاد اشتغال و رونق توليد در کشور باشيم و دل‌هاي مردم بيشتر متوجه يکديگر شود و از طرفي مهرباني، محبت، اقدامات خير خواهانه و عام المنفعه بيشتر شود چرا که اين‌ها در سالم سازي محيط کشور و اخلاق مداري مؤثر خواهد بود.
وزير بهداشت تأکيد کرد: بايد قبول کنيم که در گذشته اخلاق مداري آسيب ديد در حالي که پيامبر اسلام براي ارتقا مکارم اخلاق مبعوث شدند و اقدام ارزشمند مرحوم فرشچيان نيز در راستاي ارتقاي اخلاق در جامعه بود اميدواريم در سايه آسايش و رفاه مردم، اخلاق اسلامي هر چه بيشتر بر فضاي کشور حکم فرما شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن