تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821189162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت بيمارستان 579 تختخوابي شهداي تجريش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۵ق.ظ)
ساخت بيمارستان 579 تختخوابي شهداي تجريش موج - تفاهم‌نامه همکاري احداث بيمارستان 579 تختخوابي شهداي تجريش در نشستي با حضور مسوولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و قرارگاه خاتم الانبيا (ص) امضا شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصغر پيوندي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، در اين نشست با اشاره به گستره جمعيتي 5 ميليون و 200 هزار نفري تحت پوشش اين دانشگاه، تعداد تخت در اين مناطق را يک تخت به ازاي هر هزار نفر عنوان کرد و اين ميزان را در مقايسه با ميانگين کشوري (1.36 تخت به ازاي هر هزار نفر) ناکافي دانست.
وي افزود: برخلاف اين تصور عمومي که پايتخت کشور در مقايسه با ديگر مناطق کشور از امکانات و تجهيزات پزشکي مناسبي برخوردار است، گفت: در مناطق تحت پوشش اين دانشگاه نسبت به ميانگين کشوري با کمبود هزار و 500 تخت بيمارستاني مواجه هستيم گرچه اين نسبت در مقايسه با آمار جهاني بسيار پايين است و در اکثر کشورها به ازاي هر 1000 نفر 7-3 تخت بيمارستاني وجود دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، با بيان اين که اجراي طرح تحول نظام سلامت سبب افزايش رضايتمندي مردم از حوزه سلامت است تاکيد کرد همه ارکان نظام بايد براي گسترش و اتمام پروژه‌هاي حوزه سلامت کمک کنند. پيوندي در پايان همکاري در احداث بيمارستان 579 تختخوابي شهداي تجريش را اولين پروژه مشترک وزارت بهداشت و قرارگاه خاتم الانبياء ناميد که بيمارستاني استراتژيک و داراي حساسيت ويژه است و اظهار اميدواري کرد با همت همه مسوولان، اين پروژه تا پايان دولت يازدهم آماده بهره برداري شود.
در ادامه نشست، سيد ابراهيم رئيسيون مشاور وزير بهداشت در امور اقتصادي، ساخت بيمارستان شهداي تجريش را اولين همکاري وزارت بهداشت با قرارگاه خاتم الانبياء برشمرد که پس از آن پروژه‌هايي نظير بيمارستان 1000 تختخوابي مشهد و بيمارستان‌هايي در تبريز، شيراز و ساير شهرهاي کشور توسط اين قرارگاه احداث خواهد شد.
وي، افزود: در کشورهاي پيشرفته به طور ميانگين 3 تا 7 تخت بيمارستاني به ازاي هر 1000 نفر وجود دارد.
در حالي که اين شاخص در کشور ما 1.36 تخت به ازاي هر 1000 نفر است اما طبق سياست‌هاي وزارت بهداشت اين عدد تا پايان برنامه ششم توسعه بايد به 2.6 ارتقا يابد.
مهندس رئيسيون، با اشاره به وجود 100 هزار تخت فرسوده بيمارستاني که 50 درصد آن‌ها قابل استحکام بخشي نيست، گفت: سياست ما در گام اول بهينه سازي وضعيت موجود و پس از آن ارتقاي کمي تخت‌هاست. اگر هزينه ايجاد هر تخت بيمارستاني را 450 تا 600 ميليون تومان در نظر بگيريم براي تحقق اين شاخص به 50 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم که با توجه به بودجه سالانه 670 ميليارد توماني ابنيه سازي در وزارت بهداشت؛ بايد 50 سال منتظر تحقق بودجه مورد نياز از محل اعتبارات دولتي باشيم که قطعاً غيرممکن هست و نيازمند تدبير ديگري است.
وي، استفاده از منابع بخش خصوصي و همچنين ظرفيت‌هاي داخلي وزارت بهداشت را راهکاري مناسبي در اين خصوص عنوان کرد و افزود: قرارگاه خاتم الانبيا طي چهار سال معادل 5 هزار ميليارد تومان به سفارش وزارت بهداشت پروژه احداث خواهد کرد که معادل 70 درصد اين هزينه توسط دارايي‌هاي دانشگاه‌ها و 30 درصد آن به صورت منابع نقدي تأمين خواهد شد.
مهندس رئيسيون ضمن تقدير از پيگيري‌هاي مؤثر پيوندي و همکاران در انعقاد اين موافقت نامه خاطرنشان کرد: با اين موافقت نامه و پس از تکميل مطالعات فني و عمراني و تجهيز کارگاه، فعاليت‌هاي عمراني توسط قرارگاه خاتم الانبيا آغاز مي‌شود و پس از مشخص شدن احجام و سطوح، قرارداد منعقد مي‌شود.
وي، در خاتمه سخنان خود امضاي اين موافقت نامه را که امکان تخصيص پيش پرداخت اين طرح‌ها را نيز فراهم مي‌کند در جهت تسريع امور ضروري دانست و اظهار اميدواري کرد اين تصميم به عنوان يک مدل ارزشمند در وزارت بهداشت مورد استفاده ديگر دانشگاه‌ها نيز قرار گيرد.
در ادامه نشست، مهندس امير ساکي مديرکل منابع فيزيکي و امور عمراني وزارت بهداشت در سخناني امضاي اين موافقت نامه را اتفاق بزرگي در مجموعه وزارت بهداشت دانست و اظهار اميدواري کرد با برنامه ريزي‌هاي مدون و تلاش و همکاري مسوولان، بيمارستان 579 تختخوابي شهداي تجريش ظرف دو سال آينده آماده بهره برداري شود.
وي، با اشاره به نگاه ويژه وزارت بهداشت به بيمارستان شهداي تجريش، موفقيت در اين پروژه را ضامن توفيقات قرارگاه در پروژه‌هاي بعدي برشمرد.
همچنين سردار سالار ولايت مدار معاون هماهنگي قرارگاه خاتم الانبياء (ص) در اين نشست ورود قرارگاه به حوزه سلامت را يک تکليف ملي و نگاه قرارگاه به اين پروژه‌ها را نگاه رسالتي برشمرد و نه پيمانکاري و اقتصادي.
وي، در پايان خاطرنشان کرد اگر ساز و کارهاي لازم انديشيده شود اين پروژه را مي‌توان در موعد مقرر به انجام رساند.
سردار صالحي، معاون فني قرارگاه نيز در اين نشست اعلام کرد: يکي از بهترين گروه‌هاي تخصصي اين قرارگاه در پروژه بيمارستان شهداي تجريش به خدمت گرفته خواهد شد تا اين پروژه خدمتي مؤثر در راستاي رفاه حال عموم مردم شريف ايران اسلامي باشد.
معاون فني قرارگاه همچنين از تحويل و شروع به کار ساخت اين پروژه بيمارستاني از 24 مردادماه خبر داد.
سردار اکبري، مدير عامل گروه تخصصي شهيد رجايي، نيز با تقدير از دستاوردهاي دولت يازدهم در حوزه سلامت؛ رضايت مردم را در گروي اهميت بيشتر دستگاه‌هاي مختلف نظام به امر سلامت دانست.
وي، در پايان سخنان خود اظهار اميدواري کرد ضمن تعامل بيشتر با دانشگاه در خصوص جذب به موقع منابع مورد نياز، پروژه بيمارستاني شهداي تجريش با بهترين کيفيت و در موعد مقرر به اتمام برسد.
در اين نشست که با حضور پيوندي رئيس دانشگاه، مهندس رئيسيون مشاور وزير در امور اقتصادي، سردار ولايت مدار معاون هماهنگي قرارگاه خاتم الانبيا (ص)، سردار صالحي معاون فني قرارگاه، سردار اکبري مديرعامل گروه تخصصي شهيد رجايي، مهندس ساکي مديرکل منابع فيزيکي وزارت بهداشت، دکتر فتحي معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه و جمعي از کارشناسان حقوقي و فني برگزار شد، ضمن امضاي تفاهم نامه همکاري، مجوز احداث بيمارستان مذکور به قرارگاه خاتم الانبيا واگذار شد.
گفتني است در پايان اين مراسم موافقت نامه مذکور به امضاي طرفين رسيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن