تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820275467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف محمود عباس از استعفاء چه بود؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هدف محمود عباس از استعفاء چه بود؟
وی تاکید کرد: «باید برای مرحله رویارویی با اشغالگران و اجرایی کردن تصمیمات شورای مرکزی فلسطین مبنی بر تجدید نظر در روابط با اسرائیل آماده باشیم ، به همین منظور جنبش فتح خواستار برگزاری نشست های شورای ملی کنونی شده است، البته حماس به تنهایی راه دیگری را در پیش گرفته و در پی تحمیل خواسته خویش بر دیگران است اما این جنبش در این زمینه حق وتو ندارد.»
کد خبر: ۵۲۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹ - 26 August 2015


برخی از گروههای سیاسی معتقدند هدف از استعفای محمود عباس، کنار گذاشتن برخی اشخاص از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، جنبش حماس استعفای محمود عباس و اعضای دیگر از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین را کودتا علیه توافق آشتی و ادامه تک روی در تصمیم گیری فلسطینی دانست.

در این حال دیگر گروههای سیاسی گفتند هدف از این تصمیم، کنار گذاشتن برخی اشخاص از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش است.

فارس الصرفندی خبرنگار این شبکه در گزارشی از رام الله گفت بدون مقدمه محمود عباس از ریاست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش استعفا کرد. به همراه او نیز ده نفر از اعضا استعفا کردند. این اقدام تنها اقدامی در جهت تشکیل جلسه شورای ملی فلسطین بود. این شورای اختیار انتخاب اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش را به عهده دارد.

در ادامه گزارش واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش به خبرنگار این شبکه گفت نشست کمیته اجرایی که دو روز پیش برگزار شد در درخواست از شورای ملی فلسطین برای برگزاری جلسه فوق العاده، کاملا واضح و روشن بود و باید دلیل قانونی برای برگزاری این جلسه وجود داشته باشد به همین علت نیمی از اعضای کمیته اجرایی از جمله محمود عباس استعفا دادند تا زمینه برگزاری این جلسه براساس قانون فراهم شود.

خبرنگار افزود: جنبش حماس تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را کودتا علیه آشتی دانست. این در حالی است که این جنبش برای پیوستن به سازمان آزادی بخش از طریق چارچوب رهبری واحد این سازمان تلاش می کرد.

حسن یوسف از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت معتقدیم تصمیماتی که در کمیته اجرایی اتخاذ شده است و استعفای برخی از اعضای آن و درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای ملی فلسطین، همواره از یک طرف تک روی در تصمیم گیری فلسطینی به شمار می رود و از سوی دیگر این اقدام کودتا علیه طرح آشتی و توافق آشتی محسوب می شود.

در ادامه گزارش آمده است به نظر می رسد حماس تنها گروهی نیست که از محمود عباس و تصمیم وی انتقاد کرده است چرا که دیگر گروههای فلسطینی نیز گفتند هدف تصمیم محمود عباس، کنار گذاشتن شخص یا اشخاصی از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش است.

رمزی رباح عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک در مصاحبه با العالم گفت باید به ملت مان احترام بگذاریم. باید رهبری به گونه ای باشد تا به منظور تغییر یک یا چند نفر چنین خللی رخ ندهد و درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای ملی فلسطین مطرح نشود.

خبرنگار در پایان گزارش گفت سازمان آزادی بخش در آستانه مرحله جدیدی قرار دارد. اوضاع فلسطین به سوی تغییر پیش می رود و محمود عباس قبل از اینکه وارد مرحله جدید شود برای مرتب کردن برگه های خود تلاش می کند.


عزام احمد: محمود عباس را به رياست سازمان آزاديبخش فلسطين انتخاب مي کنيم
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد اعضای شورای ملی فلسطین به زودی جلسات خود را آغاز می کنند و بار دیگر محمود عباس را به سمت رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین انتخاب خواهند کرد تا در راس کمیته اجرایی جدید قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری سمای فلسطین از رام الله، عزام احمد تصریح کرد: «استعفای محمود عباس و برخی اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش از غروب شنبه به شورای ملی فلسطین تسلیم می شود تا این شورا درباره آن تصمیم گیری کند. شورای ملی نیز به زودی جلساتش را از سر می گیرد و اعضای این شورا هم اصرار دارند بار دیگر محمود عباس را برای ریاست سازمان آزادیبخش انتخاب کنند زیرا با به بن بست رسیدن روند صلح خاورمیانه و ضرورت گردهم آیی داخلی در فلسطین، انتخاب محمود عباس می تواند خواسته ای راهبردی تلقی شود تا از این طریق بتوان با چالش ها مبارزه کرد.»

وی تاکید کرد: «باید برای مرحله رویارویی با اشغالگران و اجرایی کردن تصمیمات شورای مرکزی فلسطین مبنی بر تجدید نظر در روابط با اسرائیل آماده باشیم ، به همین منظور جنبش فتح خواستار برگزاری نشست های شورای ملی کنونی شده است، البته حماس به تنهایی راه دیگری را در پیش گرفته و در پی تحمیل خواسته خویش بر دیگران است اما این جنبش در این زمینه حق وتو ندارد.»

عزام احمد گفت: «گروههایی که در پی شکاف داخلی هستند وحدت فلسطین را نمی خواهند و بهترین مدعا در این زمینه اقدام حماس در به بن بست کشاندن توافق سال 2005 برای پویایی سازمان آزادیبخش است در شرایطی که سازمان آزادیبخش در عرصه سیاست فلسطین اصل و تشکیلات خودگردان فرع است.»

وی در ادامه به مذاکرات میان حماس و اسرائیل اشاره کرد و گفت:« این مذاکرات هرگز نتیجه بخش نیست زیرا شرایط منطقه ای و بین المللی اجازه توافقاتی را که دارای ابعاد خطرناکی هستند، نمی دهد.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن