تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806977707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات 3 ميليارد دلار دکل نفتي در دولت قبل / شرکت نفت به عالم و آدم بدهکار شده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۳۱ب.ظ)
وزير نفت مطرح کرد: واردات 3 ميليارد دلار دکل نفتي در دولت قبل / شرکت نفت به عالم و آدم بدهکار شده موج - وزير نفت کشورمان با بيان اينکه چرا هيچ اعتراضي نسبت به واردات خارج از ضابطه دکل از خارج به ارزش ٣ ميليارد دلار صورت نگرفت، از بدهي 33هزار ميليارد توماني شرکت ملي نفت به سيستم بانکي خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بيژن زنگنه وزير نفت کشورمان با قبول از رونق افتادن کارت هاي سوخت از بعد تک نرخي شدن بنزين گفت: يا بايد کارت هاي سوخت جايگاه ها را کم کنيم و يا بايد آنها را قطع کنيم که در هر دو صورت روند سوخت رساني در کشور تحت تاثير قرار مي گيرد و چاره اي فعلا براي آن نداريم مگر اينکه پيشنهاد جديد ارايه شود.
وي در مورد سهم وزارت نفت در تامين منابع هدفمندي يارانه ها افزود: امسال قرار است 33هزار ميليارد تومان از بودجه هدفمندي يارانه ها را وزارت نفت تامين کند که قرار است حدود 24هزار ميليارد تومان آن توسط شرکت ملي پالايش و پخش و 9 ميليارد تومان آن را شرکت ملي گاز بايد تامين شود.
زنگنه در مورد اينکه آيا افزايش صادرات نفت ايران باعث کاهش قيمت در بازار مي شود يا خير اظهار کرد: اگر ما يک ميليون بشکه نفت در روز به صادرات خود بيفزاييم و صادرات دو برابر شود حتي اگر قيمت نصف شود باز ما ضرر نمي کنيم اما آنهايي ضرر مي کنند که با از آن خود کردن سهم ايران مقدار زيادي از نفت را روزانه به فروش مي رسانند.
وزير نفت همچنين با اعلام اينکه قصد داريم رونمايي قراردادهاي جديد نفتي را در ايرانه برگزار کنيم اظهار کرد: دنبال اين هستيم که کنفرانس لندن که قرار است قراردادهاي نفتي ايران در آنجا رونمايي شود را جلوتر در کشور برگزار کنيم که البته ممکن است تعدادي از شرکت هاي خارجي حضور پيدا نکنند اما بحث برگزاري آن در کشور جدي است.
وي با تاکيد بر اينکه مجري دستورات رهبري هستيم، افزود: هرچه نظر رهبري باشد ما مطابق آن عمل مي کنيم و در مقابل با نفوذ کشورهاي غربي در کشور بايد بگويم که به هيچکس اعم از آمريکايي ها، اروپاييان، ژاپني ها، کره اي ها و حتي کشورهاي دوست اجازه نفوذ را به کشورمان را نمي دهيم. البته نفوذ با همکاري متفاوت است و در جهت حداکثر کردن منافع خودمان همکاري داريم اما اجازه نفوذ به هيچ کشوري را نمي دهيم.
زنگنه در پاسخ به اين سئوال که چرا دولت در حذف يارانه ثروتمندان تعلل مي کند، گفت: دولت و رئيس جمهوري نگران مردم در حذف يارانه ها هستند زيرا تعداد کم درآمدها در کشورمان زياد شده است اما براي حذف پردرآمدها از دريافت يارانه ها بايد به صورت ضابطه مند عمل کنيم.
وي ادامه داد: بايد بپذيريم که هر ضابطه‌اي که در هر بخشي بگذاريم بالاخره اشتباه هم دارد؛ اما پرداخت يارانه براي کشورمان بد است و از اول هم اين مساله بد چيده شد و الان گرفتار آن شده ايم.
وزير نفت با اعلام بدهي 40ميليارد دلاري شرکت ملي نفت به بانک ها گفت: شرکت ملي نفت در اين مدت به همه بدهکار شده است بطوريکه ما هم اکنون براي پرداخت حق الزحمه ماهانه کارکنان مشکل داريم و اصلا وضع شرکت ملي نفت به گونه ايست که توان پرداخت بدهي هاي خود را ندارد و به عالم و آدم بدهکار شده است و با وضع بدي از نظر مالي صنعت را جلو مي بريم و اينکه گفتم شرايط تحريم از شرايط جنگ سخت تر است بيراه نبوده است و خوشبختانه ما در اين مسير موفق و پيروز شديم.
وي همچنين با اشاره به منتقداني که ديپلماسي انرژي وي را در اوپک مورد نقد قرار دادند، اظهار کرد: ٣٠ سال کشورهاي اوپک تلاش کردند که سهميه داشته باشند و آنگاه با يک جلسه اين سهميه ها حذف شد. چرا آقايان نسبت به حذف بي سروصداي سهميه بندي اوپک که با موافقت ايران اتفاق افتاد اعتراضي نکردند. اين اتفاق درحالي رخ داد که هيچ خبرگزاري يا روزنامه اي نيز به آن نپرداخت. در اوپک حذف سهميه بندي کشورها يعني از دست رفتن قدرت کشورها.
زنگنه در مورد خريد دکل هاي نفتي خشکي و دريايي از خارج کشور تصريح کرد: از وقتي که من آمدم جز يک مورد مربوط به شرکت ملي حفاري که ناچار به پيگيري آن بودم هيچ قرارداد خريد دکل خارجي را منعقد نکردم. ولي وقتي قراردادهايي که از قبل از من منعقد شده بود را تمديد کردم همه اعتراض کردند درحاليکه هيچ اعتراضي نسبت به واردات خارج از ضابطه دکل از خارج به ارزش ٣ ميليارد دلار صورت نگرفت؟!
بالاترين مسوول وزارت نفت با بيان اينکه فعلا ثروتي در دسترس است که براي برداشت از آن از هر روشي بايد بهره ببريم، گفت: پارس جنوبي، غرب کارون و ساير ميادين مشترک همچون ثروتي هستند که اگر از آنها براي کشور برداشت نکنيم از طرف مقابل به اتمام مي رسد بنابراين بکارگيري دکل ها براي برداشت از اين ثروت عظيم کاري بسيار پسنديده است اما اينکه در اين مسير فسادي صورت گرفته است و مشکلي وجود دارد بعدا بايد مورد بررسي و حسابرسي صورت گيرد.
وي با بيان مي گويند با آمدن زنگنه قيمت نفت افت پيدا مي کند، گفت: سئوال من اين است که در کشوري با اقتدار ايران که اينک ٦ قدرت بزرگ جهاني به آن اذعان مي کنند آيا هيچ ناظري وجود ندارد که نسبت به اين رويه من يعني مفت فروشي نفت نظارت داشته باشد تا من بدون هيچ مشکلي قيمتها را پايين نياورم؛ واقعا فکر مي کنيد چرا من بايد قيمت جهاني نفت را پايين بياورم و اين مساله چه نتيجه اي براي من و ايران در پي خواهد داشت؟
زنگنه افزود: اين را هم بايد بگويم که حتي اگر قيمت نفت پايين بيايد و يا ١٠٠ دلار بشود ما بايد آن را بفروشيم اگرچه دلمان مي خواهد نفتمان را گرانتر بفروشيم اما بازار، قيمتها را تعيين مي کند.
وي باتاکيد بر اينکه با انصاف انتقاد کنيد، يادآور شد: گاهي درخواست از برخي کشورها براي مذاکره نشانه ضعف است، اينطور نيست که بخواهيم با هر کشوري مذاکره کنيم همانطور که بارها گفته ام فردي را که خود را به خواب زده است نمي توانيم از خواب بيدار کنيم، کشوري که تصميم گرفته است عليه ما اقدام کند با صحبتها و مذاکره من تصميم خود را عوض نمي کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن