تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815140379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده باش پايگاه مراقبت بهداشتي فرودگاه‌هاي حجاج


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۴۱ب.ظ)
آماده باش پايگاه مراقبت بهداشتي فرودگاه‌هاي حجاج موج - رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت از اقدامات گسترده و آمادگي اين وزارتخانه براي مراقبت از زائران در مقابل بيماري کرونا در ايام حج خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد مهدي گويا، به نگراني‌هاي ايجاد شده در مورد افزايش آمار مبتلايان به بيماري مرس يا کرونا ويروس پاسخ داد و خاطرنشان کرد مردم عزيز کشور اطمينان داشته باشند در کنار آن‌ها هستيم و با امکانات موجود بهترين خدمات را به حجاج ارائه مي‌دهند.
وي با ارائه اطلاعلاتي در مورد اين بيماري گفت: معتقدم کرونا ويروسي بسيار موذي است که از هر جايي سر در مي‌آورد؛ اين نخستين اصلي است که در مورد اين بيماري بايد بدان توجه کنيم اما اطلاعات بيشتر در مورد ويروس کرونا بسيار نامشخص است و درمان شناخته شده اي ندارد.
وي با اشاره به مرگ 30 درصد از مبتلايان به ويروس کرونا افزود: آنچه در عربستان اتفاق افتاده زير نظر سازمان بهداشت جهاني و تمام سازمان‌هاي متولي بهداشت در جهان است و اين سازمان‌ها بر روند مراقبت و درمان بيماران نظارت مي‌کنند.

مواردي از ابتلا به کرونا ويروس در مکه و مدينه گزارش نشده
گويا با بيان اين که ظرف هفته گذشته در دو بيمارستان عربستان تعداد 80 مورد همه گيري اين بيماري مشاهده شده که موضوعي بسيار جدي است، در عين حال گفت: در دو شهر مکه و مدينه مواردي در هفته اخير گزارش نشده با اين حال آمادگي‌هاي لازم براي پيشگيري و مراقبت از زائران پيش بيني و اجرا شده است.
وي از تشکيل کميته اي کشوري که روند علمي و اجرايي مراقبت از اين بيماري را به عهده دارد، خبر داد و يادآور شد: يکي از وظايف اين کميته در ايام حج و انجام اقدامات لازم براي آموزش و مراقبت از اين بيماري است. در کنار اين کميته، طي جلسه اي با حضور مسوولاني از سازمان حج و زيارت، هيأت پزشکي حج (وابسته به هلال احمر)، سازمان هواپيمايي کشوري، نيروي انتظامي، فرودگاه‌هاي کشور و پليس گذرنامه هماهنگي لازم به عمل آمده تا در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدامات مقتضي به سرعت اجرا شود.
گويا افزود: همچنين پايگاه‌هاي مراقبت بهداشتي مرزهاي کشور در فرودگاه‌هايي که پرواز حج دارند در مسير رفت تا بازگشت در حالت آماده باش در آمده‌اند.
در اين پايگاه‌ها در مسير رفت، مسافران آموزش مي‌بينند و در مسير بازگشت، در صورت مشاهده بيماري اقدامات مراقبتي پيش بيني شده است.

آماده باش اورژانس پيش بيمارستاني
به گفته رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، علاوه بر اين سيستم اورژانس پيش بيمارستاني کشور در حالت آماده باش به سر مي‌برد و از بين زائران نيز افرادي به عنوان رابطين سلامت انتخاب شده‌اند تا با سيستم بهداشتي مسافران در ايام حج همکاري کنند.
اين مسوول در وزارت بهداشت هماهنگي با خطوط هواپيمايي فعال و ابلاغ دستورالعمل مراقبت و کنترل بيماري به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور از ديگر اقدامات پيشگيرانه اعلام کرد و افزود: همچنين کارت‌هايي در اختيار مسافران قرار گرفته تا آن را پُر کنند و چنانچه لازم باشد تحت مراقبت‌هاي درماني خاص قرار بگيرند.

اعزام تيم پزشکي فوق تخصصي مراقبت از زائران به مکه و مدينه
گويا از اعزام تيم پزشکي فوق تخصصي با هدف مراقبت‌هاي درماني و بهداشتي از زائران در شهرهاي مکه و مدينه خبر داد و ادامه داد: تمام پزشکان و کادر درماني اعزام شده به حج آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند. در سطح کشور نيز اقدامات آموزشي و اطلاع رساني گسترده انجام شده است.
وي يادآور شد: به گفته مسوولان وزارت بهداشت عربستان، هنوز هيچ چيزي مشخص نيست؛ اما حجاج و مردم عزيز کشورمان اطمينان داشته باشند ما در کنار آن‌ها هستيم و قادريم با امکاناتي که در اختيار داريم بهترين خدمات را به حجاج ارائه دهند.
مرس يا کرونا (نشانگان تنفسي خاورميانه)‌ يک بيماري ويروسي است که نخستين بار در سال 2012 در عربستان سعودي مشاهده شد.
اين ويروس از طريق تماس نزديک از افراد آلوده به ديگران منتقل مي‌شود و طي اين مدت منجر به فوت 486 نفر و همچنين ابتلاي 1115 نفر در عربستان سعودي شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن