تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819468327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگي برون شهري تهران ۵۰ درصد کاهش داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۲۵ب.ظ)
آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگي برون شهري تهران ۵۰ درصد کاهش داشت موج - مدير کل اداره راه و شهرسازي تهران از کاهش ۵۰ درصدي آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگي در محورهاي برون شهري استان خبر داد و گفت: اين آمار از ۹۰۰ کشته در سه سال گذشته به ۳۴۷ نفر در سال ۹۳ رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج، فريبرز واحدي، مدير کل اداره راه و شهرسازي تهران، ضمن بيان اين مطلب گفت: بر اساس مستندات آمار پزشکي قانوني تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگي در محورهاي برون شهري تا سال ۹۰ يک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام شده که از اين تعداد ۹۰۰ نفر مربوط به تهران و ۴۰۰ نفر متعلق به استان البرز است، اين آمار در سال ۹۳ به ۳۴۷ نفر در تهران و ۱۹۹ نفر در البرز کاهش يافته است.
به گفته وي اين در حالي است که در حال حاضر تعداد مرگ‌ومير ناشي از حوادث رانندگي در داخل شهر تهران چهار برابر محورهاي بيروني بوده و بيش از ۹۰۰ نفر گزارش شده است که ۷۵ درصد از آن‌ها از بين عابران پياده و موتورسواران هستند.
واحدي در ادامه تأکيد کرد: تلاش اداره کل راه و شهرسازي استان تهران بر اين است که آمار مذکور را تا دو سال آينده به ۲۰۰ نفر کاهش دهد، اقدامي که با همکاري پليس راه، راهور و نيروهاي امدادرسان بايد صورت گيرد.
اين مقام مسوول اضافه کرد: متأسفانه با وجود افزايش امکانات لجستيکي که در يک دهه گذشته در بحث بيمارستاني و خدمات‌رساني داشتيم، اما؛ در حال حاضر اين مراکز درماني در شهرستان‌هاي استان از جمله دماوند، فيروزکوه، رباط‌کريم، شريف‌آباد، پاکدشت و ورامين در ارائه خدمات به مصدومان حوادث رانندگي ضعيف هستند به گونه‌اي که يک تا يک و نيم نفر از اين افراد در راه انتقال به بيمارستان و يا پس از رسيدن جان خود را از دست مي‌دهند.
مدير کل اداره راه و شهرسازي تهران ضمن اين‌ که محور تهران - کرج را پرترددترين محور اعلام کرد از ۱.۵ ميليون تردد روزانه در شبکه‌هاي اصلي ورودي استان خبر داد و افزود: اين رقم در تعطيلات مناسبتي به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر افزايش پيدا کرده و به يک ميليون و ۸۰۰ هزار خودرو نيز مي‌رسد.
وي با اشاره به افزايش ۱۰۰ درصدي تعداد تردد شمارها در دو سال گذشته گفت: هم اکنون ۶۱ تردد شمار مکانيزه در سطح استان در حال فعاليت هستند که درصد فعال بودن آن‌ها ۹۰ تا ۹۳ درصد گزارش شده است.
واحدي در بخش ديگري از سخنانش از وجود پنج اصل در حوزه ايمني خبر داد و گفت: ما براي يک جاده از نظر زيرساختي پنج اصل هموار بودن، خود مؤلف بودن، بخشنده بودن (با تعريض و احداث حاشيه جاده مجازات مرگ از رانندگان خاطي گرفته شده که در صورت به خواب رفتن توانايي بازگشت به مسير جاده را داشته باشند)، يکنواختي (در صورت چهار خطه بودن مسير به يک باره وارد مسير دوخطه نشده و با علايم ايمني نسبت به آن هشدار دهيم) و عملکرد آن (يک محور به عنوان بزرگراه داراي تقاطع غيرهمسطح، وجود عابر پياده و احشام نباشد) را در نظر گرفته‌ايم.
اين مقام مسوول در خصوص وضعيت کنوني بخشي از گلوگاه‌هاي استان نيز اعلام کرد: در حال حاضر تعريض قسمتي از مسير تهران - کرج به دليل عدم همکاري شهرداري‌هاي منطقه ۲۱ و ۲۲ تهران باقي مانده که با توجه به طرح جامع تفصيلي شهر تهران اين مسير بايد به عنوان يک پروژه بزرگراهي درون‌شهري عمل کند، در گلوگاه شرق استان که در منطقه جاجرود و پس از آن گيلاوند قرار دارد دستور ساخت کمربندي با مشارکت شهرداري صادر شده است. بخش جنوب شرقي نيز تمام خودروهايي که به سمنان و مشهد سفر مي‌کنند از منطقه پاکدشت عبور کرده و باعث به وجود آمدن ترافيک سنگيني براي خودروهاي سواري و کاميوني مي‌شوند که عمليات احداث کنارگذر جنوبي با سفر رئيس‌جمهوري آغاز خواهد شد.
وي همچنين درباره ترافيک محدوده غربي استان تهران در عوارضي قم گفت: با جا به جايي اين عوارضي به دستور وزير راه و شهرسازي مشکل حل شده است.
مدير کل اداره راه و شهرسازي تهران درباره پروژه‌ها و طرح‌هاي نرم‌افزاري استان در حوزه ايمني ترافيک و حمل‌ونقل گفت: اداره کل به همراه تمامي ارگان‌هايي که در اين حوزه با آن همکاري دارند از جمله پليس راه، پليس راهور، نيروهاي امداد، آتش‌نشاني، شرکت‌هاي امداد خودرو و اورژانس پايگاه‌هاي امداد و نجاتي را در محورها بنا کرده که در صورت بروز هر گونه حادثه بيشترين حضور و فعاليت را در کمترين زمان ممکن در بخش سوانح و مديريت ترافيکي داشته باشند.
وي مانيتورينگ محورها در مرکز مديريت راه‌ها را نمونه‌اي ديگر از اين پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: ما شرايطي را فراهم کرديم تا نماينده تمامي سازمان‌هاي مرتبط با حضور در اين مرکز همه مسيرها را به ويژه در ايام تعطيل کنترل کرده و در صورت مشاهده هر حادثه‌اي به سرعت نيروهاي لازم را به محل اعزام کنند.
به گفته وي علاوه بر سامانه ۱۴۱ و اطلاع رساني لازم امکان ارزيابي با استفاده يک نرم‌افزار به کاربران داده شده است، به طوري که آن‌ها مي‌توانند در زمان بروز مشکل از محل عکس‌برداري کرده و با ارسال آن از طريق اين نرم‌افزار به مرکز خواستار کمک از نيروها شوند، نيروهاي امداد با مشاهده تصوير به سرعت مکان را شناسايي کرده و به محل اعزام مي‌شوند.
واحدي درباره طرح جامع حمل‌ونقلي استان تهران گفت: اين طرح نقشه راه‌هاي تهران را تا سال ۱۴۱۰ نشان داده و بيان مي‌کند که وضعيت تمامي شبکه‌هاي حمل‌ونقلي اعم از جاده‌اي، ريلي و هوايي در اين مدت‌زمان به چه شکل خواهد بود.
وي اضافه کرد: به دستور وزير راه رو شهرسازي در حال حاضر مساله اتصال شبکه درون‌شهري به برون شهري نيز در دست بررسي بوده و چگونگي آن به وسيله يک تيم کارشناسي در حال مطالعه قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن