تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820056992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد 1 ميليون و 150 هزار تن خرما امسال در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۱ق.ظ)
توليد 1 ميليون و 150 هزار تن خرما امسال در کشور موج - مدير کل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري پيش بيني کرد که امسال يک ميليون و 150 هزار تن خرما در کشور توليد شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ابوالقاسم حسن‌پور افزود: کار برداشت خرما در استان خوزستان آغاز شده و تا اوايل مهر برداشت اين محصول ادامه خواهد يافت.
وي سطح زيرکشت باغ نخيلات را 240 هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: بيشترين سطح نخيلات در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، فارس و جنوب کرمان است.
به گفته حسن پور، ميانگين عملکرد خرماي کشور پنج تن در هکتار است، اما؛ باغ‌هايي هم در کشور وجود دارند که 38 تن در هکتار خرما برداشت مي‌کنند.
وي ادامه داد: نزديک به 100 هزار تن از خرماي توليد شده صادر مي‌شود و 150 هزار تن نيز به مصرف صنايع فراوري مي‌رسد.
مدير کل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري با تاکيد بر لزوم توجه بيشتر به صادرات خرما، گفت: مصرف اين محصول در کشور نيز بايد بالا برود؛ زيرا خرما محصولي ارگانيک و سالم است و در توليد آن از سم وکود استفاده نمي‌شود، ضمن آن که سرشار از ويتامين است.
وي اضافه کرد: خرما مي‌تواند راديکال‌هاي آزاد خون را جذب و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، از اين رو ضروري است رسانه‌هاي جمعي در مورد مصرف و مزيت‌هاي اين محصول بيشتر اطلاع‌رساني کنند.
حسن‌پور درباره جايگاه جهاني خرماي ايران نيز اذعان داشت: سهم خرماي ايران در بازار جهاني نزديک به 24 درصد است و به لحاظ توليد ما در رتبه دوم جهاني قرار داريم.
وي حمايت از کارگاه‌هاي بسته‌بندي و صنايع فرآوري، حمايت از تجار صادرکننده و باغداران و جايگزيني ارقام مناسب را براي افزايش صادرات اين محصول به بازارهاي جهاني ضروري خواند.
حسن‌پور تصريح کرد: بازسازي و اصلاح باغ‌هاي خرما از آغاز و در خرمشهر نيز باغ‌هاي جديد احداث شده‌اند.
وي در مورد اعتبارات اصلاح و بازسازي باغات خرما نيز اعلام کرد: امسال براي هر هکتار باغ خرما، نزديک به 10 ميليون تومان تخصيص مي‌يابد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن