تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح 45 پروژه کشاورزي استان مرکزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۸:۳۳ق.ظ)
در هفته دولت؛ افتتاح 45 پروژه کشاورزي استان مرکزي موج - همزمان با هفته دولت، 45 پروژه فني، عمراني و توليدي بخش کشاورزي در استان مرکزي افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، بابايي، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان، در نشست خبري ويژه هفته دولت با اعلام مطلب فوق گفت: اين پروژه‌ها در زيربخش‌هاي آب و خاک و خدمات فني مهندسي، توليدات گياهي و دامي، شيلات و صنايع تبديلي و تکميلي بخش کشاورزي افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.
وي کل سرمايه لازم براي اجراي اين طرح‌ها را بالغ بر 98 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: 4/33 ميليارد ريال از اعتبارات دولتي، 4/27 ميليارد ريال تسهيلات بانکي و مابقي از محل سهم آورده شخصي افراد و سرمايه‌گذاران است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي با بيان اين که با افتتاح و بهره‌برداري از اين پروژه‌ها، براي 490 نفر شغل ايجاد خواهد شد، گفت: از اين ميزان اشتغال، 206 شغل به طور مستقيم و 284 شغل به صورت غيرمستقيم است و در مجموع يک هزار و 917 خانوار در 44 روستاي استان از مزاياي بهره‌برداري از اين پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.
وي ادامه داد: اين پروژه‌ها در بخش آب و خاک و خدمات فني و مهندسي (37 پروژه) شامل انتقال آب با لوله، احداث و بهسازي کانال‌هاي عمومي، توسعه سيستم‌هاي نوين آبياري، احداث استخر ذخيره آب، مرمت و احياي قنوات است که از اولويت‌هاي اصلي وزارت جهاد کشاورزي در جهت افزايش راندمان و کارايي مصرف آب در بخش کشاورزي به شمار مي‌رود.
مهندس بابايي با بيان اين که در مجموع بالغ بر 18 کيلومتر از کانال‌هاي آبياري سنتي موجود در قالب اين پروژه‌ها مرمت و بازسازي و تجهيز شده و مقدار 5/15 کيلومتر نيز لوله‌گذاري مسيرهاي آبياري صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با اجراي طرح‌هاي انتقال آب با لوله و بهسازي کانال‌ها و انهار سنتي، راندمان انتقال آب در اين مسيرها 2 تا 5/2 برابر افزايش خواهد يافت.
وي افزود: بر اين اساس با بهره‌برداري از مقدار 112 هکتار آبياري نوين، سالانه 560 هزار متر مکعب در مصرف آب بخش کشاورزي صرفه‌جويي خواهد شد و کارايي مصرف آب در اراضي کشاورزي تحت پوشش به بيش از 75 درصد خواهد رسيد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مرکزي با بيان اين که با بهره‌برداري از 2 واحد صنايع تبديلي و تکميلي بخش کشاورزي، در مجموع 3 هزار و 200 تن به ظرفيت فراوري محصولات کشاورزي استان افزوده خواهد شد، تصريح کرد: در حال حاضر ظرفيت فراوري سالانه محصولات کشاورزي توسط اين واحدها 4/1 ميليون تن است که با بهره‌برداري از 3 واحد مرغداري گوشتي در مجموع 70 هزار قطعه مرغ به توليد سالانه استان افزوده مي‌شود و به اين ترتيب به توليد 53 هزار تني مرغ استان، 630 تن افزوده خواهد شد.
وي ادامه داد: با بهره‌برداري از 20 واحد توليد ماهيان قزل‌آلا، 67 تن به توليد استان افزوده خواهد شد. توليد سال گذشته استان نيز 2 هزار و 400 تن بوده است.
به گفته مهندس بابائي اين پروژه‌ها در شهرستان‌هاي اراک 7 پروژه، کميجان 8 پروژه، خنداب 3 پروژه، زرنديه 1 پروژه، آشتيان 2 پروژه، دليجان 4 پروژه، ساوه 4 پروژه، خمين 7 پروژه، تفرش 1 پروژه، فراهان 2 پروژه، محلات 1 پروژه و شازند 5 پروژه افتتاح و به بهره‌برداري خواهد رسيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن