تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818930208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پتاسيل شوراها در استفاده از پسماند، چرخ دنده درآمد پايدار شهرداري ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۷:۵۵ق.ظ)
رييس شورايعالي استان ها در گفت گو با موج: پتاسيل شوراها در استفاده از پسماند، چرخ دنده درآمد پايدار شهرداري ها است موج- رييس شورايعالي استان ها گفت: شوراها مي‌توانند در سراسر کشور در بحث تبديل زباله‌ها به انرژي پاک و نور ورود پيدا کنند تا از اين طريق در بخش درآمد پايدار به شهرداري‌ها کمک شود.
غلامرضا بصيري پور رئيس شوراي عالي استان‌ها در گفت گو با خبرنگار خبرگزاري موج در خصوص توليد انرژي پاک از پسماند ها گفت: با توجه به اينکه نظام شورايي در کشور از ظرفيت و پتانسيل بالايي برخوردار است، مي‌توان با برنامه‌ريزي دقيق و منظم از اين ظرفيت‌پذيري و پتانسيل براي ارائه خدمات در بخش‌هاي مختلف به خصوص درآمد پايدار براي شهرداري ها در کشور استفاده کرد.
وي با اشاره به اينکه ما مشکلات فوق‌العاده‌اي در سراسر کشور در زمينه زباله‌ها داريم، گفت: ما مي‌توانيم زباله‌ها را از يک تهديد به يک فرصت تبديل کنيم و در اين بخش مي‌توان از تجارب ساير کشورها براي تبديل زباله‌ها به انرژي پاک و نو استفاده کرد.
رئيس شوراي عالي استان ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر 38 هزار شورايي در کشور حضور فعال و گسترده‌اي دارند و دولت مي‌تواند از اين ظرفيت به وجود آمده در افزايش دانش‌افزايي و مديريت پسماند در کشور استفاده کند.
بصيري‌پور اظهار اميدواري کرد که دولت تمهيدات لازم را براي استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير در شهرها فراهم کند و در اين زمينه از سياست‌هاي تشويقي بهره ببرد.
وي به استفاده از سيستم توليد برق از زباله‌هاي شهري در برخي از شهرها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در تهران، مشهد، شيراز و رشت از اين امکانات استفاده مي‌شود و ما مي‌توانيم از تجارب اين شهرها و ساير شهرهاي کشورهاي ديگر براي انتقال تجربيات براي شهري‌هاي کشورمان استفاده کنيم.
وي ادامه داد: بخش عمده توليد زباله حاصل سبک زندگي شهرنشيني است به طوري که در شهرها تا چهاربرابر جوامع روستايي زباله توليد مي شود.
بصيري پور خاطرنشان کرد: اثرات زيست محيطي ناشي از گازهاي توليدشده از زباله ها و پسماندها باعث ايجاد بوهاي نامطبوع، انتشار گازهاي آلاينده، آلودگي آب هاي زيرزميني و سطحي، زيان هاي بهداشتي، خسارت به گياهان و احتمال بروز آتش سوزي و انفجار در محل دفن خواهد شد.
رييس شوراي عالي استانها استفاده از پسماند شهري در توليد برق و انرژي پاک را به عنوان يک گزينه برتر در مديريت پسماندهاي شهري مطرح کرد و ياد آور شد: هر ساله سهم توليد انرژي از پسماندها، رشد قابل ملاحظه‌اي مي يابد.
وي اذعان کرد: کاهش سريع حجم زباله، کاهش هزينه هاي پردازش و دفع زباله، از بين بردن خطر آلودگي آب هاي سطحي، کاهش بو، کم کردن ميزان گازهاي گلخانه اي، حفظ جنگل ها و مراتع، توليد کود و کمپوست مفيد، کاهش ميزان آلاينده هاي هوا و خاک، ازبين بردن زيستگاه هاي جانوان موذي و کاهش نياز به زمين براي دفن زباله و ازطرف ديگر ايجاد ارزش افزوده و ايجاد فرصت هاي جديد شغلي و ايجاد درآمد و سودآوري براي مديريت پسماند ازجمله آثار و پيامدهاي مثبت و ارزشمند استفاده از پسماند شهري در توليد برق و انرژي پاک است.
وي با اشاره به اينکه فاضلاب و زباله هاي شهري و پساب کشتارگاه ها و پسماندهاي صنايع غذايي مقدار زيادي مواد آلي محلول به همراه دارند گفت: توليد برق و انرژي پاک از پسماند شهري گامي مهم و اساسي در جهت تحقق اصل 50 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است که طبق آن، حفاظت محيط زيست که نسل امروز و بعد بايد در آن حيات اجتماعي رو به رشدي داشته باشند وظيفه عمومي تلقي مي شود.
رييس شوراي عالي استان ها گفت: شوراهاي اسلامي به عنوان يکي از ارکان تصميم گيري و اداره امور کشور در جهت پيشبرد سريع برنامه هاي اجتماعي، اقتصادي، عمراني، بهداشتي، فرهنگي و آموزشي و در راستاي منافع ملي و رفاه مردم تلاش هاي ارزشمندي را تاکنون انجام داده اند و از هيچ گونه کوششي درزمينه تقويت مديريت هاي شهري و ارتقاء بهره وري منابع دريغ نکرده است.
وي گفت: شوراهاي اسلامي درصورت مشارکت و همکاري دولت قريب به 14 دستگاهي که در قانون مديريت پسماندها در اين زمينه وظايفي برعهده دارند از هيچ گونه کوششي دريغ نخواهيم کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن